Leksands IF

HockeyAllsvenskan · 27558 inlägg · 1370 ämnen

Inlägg: 3036179

Sv: Silly season
BurkLeffe: Jag bär gärna på pajashatten för Leksand, oavsett divison

Svarskommentarer

Sv: Silly season
Saltmasen: Slog en kik på några årsredovisningar och vi har verkligen performat dåligt. Senaste åren har vi legat på 170 ish Msek omsättning och förra verksamhetsåret på ca 180 ish. Lönekostnader har varit 112 Msek förutom förra året på ca 103. Skjuter lite från höften, poängen är dock relationer till andra. Mif satte rekord med omsättning på ca 150 ish. Tik verkar ligga konstant runt 130 strecket och senaste verksamhetsåret hade dom 88 Msek i personalkostnader. Hur man äger arenor och så i Tik vet jag inte.

Vad vill jag säga med detta! Omsättningsmässigt så har man legat bra till men kostymen har dock varit alldeles för stor.

Sv: Silly season
Saltmasen: Kämpa! Leif är med dig!