Linköpings HC

SHL · 7302 inlägg · 777 ämnen

VM

1040232 · » Till forumet

Sv: VM
Trazan: Tack för underhållningen. Jag valde att byta SSK mot LHC och vice versa så blev det lite mer verklighetsförankrat och därmed roligare.

Mera kul välkomnas!

Sv: VM
distanserad: En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Linköping.
För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är
en LHC-supporter.
Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten
flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
’Lisa, varför räcker inte du upp handen?’
’För att jag inte är en LHC-supporter’, svarar hon.
Fröken, fortfarande förundrad frågar:
’Om du inte är en LHC-supporter vad är du då?’
’Jag är en SSK-supporter och en stolt sådan,’ svarar Lisa.
Fröken kan inte tro sina öron. ’Lisa, varför är du en SSK-supporter?’
’För att min mamma och pappa är från Södertälje, och min mamma är en SSK-
supporter och min pappa är en SSK-supporter, därför är jag också en SSK-
supporter.
’Jasså,’ svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att
vara en SSK-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden.
Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare
och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?’
’Då,’ svarar Lisa. ’Då hade jag varit en LHC-supporter!’.

VM
Fan vad Mange är bra. Kom hem...

Sniper Weinis fick avgöra med ett skitmål.
Härligt! Ser fram emot en rejäl fight mot Canada!

1040232 · »
Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
HV71
20% (12)
Timrå IK
18% (11)
Linköpings HC
13% (8)
Brynäs IF
12% (7)
MODO Hockey
8% (5)
Frölunda HC
7% (4)
Färjestads BK
5% (3)
Luleå HF
5% (3)
Rögle BK
3% (2)
Södertälje SK
3% (2)
Djurgårdens IF
2% (1)
Skellefteå AIK
2% (1)
Bryr mig inte (håller på ett blåbärslag)
2% (1)

Antal röster: 60 st   | Kommentera (3)

Sidan sköts av: bobbe distanserad Vicke_LKPG