Linköpings HC

SHL · 7302 inlägg · 777 ämnen

Inlägg: 1152533

Sv: ES köpelag
distanserad: Det handlar mycket om hur mycket resurser som man har att lägga på juniorverksamheten. Brynäs lägger mycket av sina resurser där, resurser som överlag såklart är betydligt mindre än de som LHC har att tillgå. Det är liksom ingen slump att Frölunda dominerade J20 i många år med lag bestående av väldigt många spelare som inte spelade tv-pucken för Göteborg.

Svarskommentarer

Sv: ES köpelag
Peja: nähä. och de pengarna kommer ifrån...? vaddå?
hönan eller ägget?

Eller har det helt enkel med att göra att man har ett genuint kulturellt idrott/hockeyintresse i regionen (hur man nu kan ha det utan "tradition") och vill satsa tid, resurser, frivillga - på att bygga en bra organisation med bred ungdomsverksamhet, bygga samarbeten över gränser för att kunna matcha spetsjuniorerna, ha hockeygymnasium, etc etc?

Det ena ger det andra - men det ena kan inte köpas över en natt för pengar.
Min poäng var att LHC är mer än bara ett ihopköpt ES lag vilket många runt om i sverige tycker och tänker.

Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
HV71
20% (12)
Timrå IK
18% (11)
Linköpings HC
13% (8)
Brynäs IF
12% (7)
MODO Hockey
8% (5)
Frölunda HC
7% (4)
Färjestads BK
5% (3)
Luleå HF
5% (3)
Rögle BK
3% (2)
Södertälje SK
3% (2)
Djurgårdens IF
2% (1)
Skellefteå AIK
2% (1)
Bryr mig inte (håller på ett blåbärslag)
2% (1)

Antal röster: 60 st   | Kommentera (3)

Sidan sköts av: bobbe distanserad Vicke_LKPG