« Föregående · 289879 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hockeysnacks framtid
Portello:
Kanske är läge att ett gäng sätter sig ner och skriver till Hockeyligan, så de fattar att detta forum berör många.
Kanske är läge att ett gäng sätter sig ner och skriver till Hockeyligan, så de fattar att detta forum berör många.
Sv: Hockeysnacks framtid
Albert Hall: Väl talat. Håller med till 110 % i det du skriver.
Hoppas verkligen Hockeyligan tar sitt förnuft till fånga och låter Marcus fortsätta med HS.
Hoppas verkligen Hockeyligan tar sitt förnuft till fånga och låter Marcus fortsätta med HS.
Sv: Hockeysnacks framtid
Albert Hall:
Jo, jag är tyvärr väl medveten om det. Skulle som sagt själv kunna tänka mig att lägga rätt många tior, eller hundralappar för den delen om så vore. Men det var lite därför jag var inne på lösningen att ställa upp med serverplats nån annanstans istället.
Tycker inte det borde kosta hockeyligan särskilt mycket att ha det här igång. Allt som behövs finns redan, det enda dom betalar löpande är väl bandbredden, och den lär väl knappast vara så överdrivet superhög. Om det är där skon klämmer så är det väl bara att få folk att sluta posta massa mp3'or hela tiden...
Jo, jag är tyvärr väl medveten om det. Skulle som sagt själv kunna tänka mig att lägga rätt många tior, eller hundralappar för den delen om så vore. Men det var lite därför jag var inne på lösningen att ställa upp med serverplats nån annanstans istället.
Tycker inte det borde kosta hockeyligan särskilt mycket att ha det här igång. Allt som behövs finns redan, det enda dom betalar löpande är väl bandbredden, och den lär väl knappast vara så överdrivet superhög. Om det är där skon klämmer så är det väl bara att få folk att sluta posta massa mp3'or hela tiden...
Sv: Hockeysnacks framtid
Dysso: Jag tror inte det är särskilt många som är tillräckligt intresserade att ens idas betala någon tia för HS. Folk i allmänhet tycker att allt på internet ska vara gratis. Om det bara är en mindre del som betalar så minskar intresset, sen minskar antalet betalande sen... Sorgligt men så tror jag det skulle bli.
Jag tycker däremot verkligen att Hockeyligan skulle ta sitt ansvar och se till att HS fortsätter som nu och kanske utvecklas ytterligare. Har man verkligen förstått vad HS inneburit för intresset för hockey och vad det kunde innebära i framtiden? Kontakter supportrar emellan över laggränser, information som vi som skriver här för vidare irl osv.
HS ökar intresset för svensk hockey! Hockeyligan, ta ert ansvar och anställ Marcus! Väl investerade pengar på sikt.
Jag tycker däremot verkligen att Hockeyligan skulle ta sitt ansvar och se till att HS fortsätter som nu och kanske utvecklas ytterligare. Har man verkligen förstått vad HS inneburit för intresset för hockey och vad det kunde innebära i framtiden? Kontakter supportrar emellan över laggränser, information som vi som skriver här för vidare irl osv.
HS ökar intresset för svensk hockey! Hockeyligan, ta ert ansvar och anställ Marcus! Väl investerade pengar på sikt.
Sv: Hockeysnacks framtid
Vid närmare eftertanke... Exakt vad är det som krävs hårdvaru/uppkopplingsmässigt för att köra HS? Om så är skulle man kunna tänka sig att betala för det här, eller erbjuda plats nåstans.
Dedikerad P-II 450 på en 10mbit (kanske 100, men det skulle kräva en del övertalning) lina? Det här är faktiskt något som borde gå att lösa relativt enkelt, om Marcus är villig att utveckla det hela på nåt annat ställe.
Dedikerad P-II 450 på en 10mbit (kanske 100, men det skulle kräva en del övertalning) lina? Det här är faktiskt något som borde gå att lösa relativt enkelt, om Marcus är villig att utveckla det hela på nåt annat ställe.
Sv: Hockeysnacks framtid
LL:
Jävligt surt om det skulle hända. Det finns inga andra forum som ligger ens i närheten av det här...
Jävligt surt om det skulle hända. Det finns inga andra forum som ligger ens i närheten av det här...
Hockeysnacks framtid
Eftersom Rögles moderator har skrivit om saken i deras sektion så gör jag samma sak.
Hockeysnack kommer eventuellt att stängas ner på obestämd tid inom mycket kort. Orsaken är att Marcus som har gjort hela HS inte längre har kvar sin anställning hos Hockeyligan, och vad som kommer att hända med HS framöver är mycket oklart. Det är inte alls säkert att HS överlever överhuvudtaget.
Trist men sant.
Hockeysnack kommer eventuellt att stängas ner på obestämd tid inom mycket kort. Orsaken är att Marcus som har gjort hela HS inte längre har kvar sin anställning hos Hockeyligan, och vad som kommer att hända med HS framöver är mycket oklart. Det är inte alls säkert att HS överlever överhuvudtaget.
Trist men sant.
Sv: Det regnar manna från himlen
Zoogin: Jag tippade tydligen 8-1 i den matchen när jag slutligen bestämt mig. Inte så illa tippat - hade jag lagt 1:an på 8:an och nollat BIK hade jag ju haft helt rätt. 9-0.
Paddeländet avslöjade trots allt att han har lite omdöme i den tråden. Han sa att han inte är medlem i MooDoo och aldrig har varit det.
Paddeländet avslöjade trots allt att han har lite omdöme i den tråden. Han sa att han inte är medlem i MooDoo och aldrig har varit det.
Sv: Kom ihåg
Portello: Hmm, funderar på om man kanske skulle ta och byta färg. Tydligen skall man som grön vara naiv, omogen och dåraktig.
Läge att införskaffa sig en fin matchtröja kanske...
Börjar undra om jag bor i en trädkoja, hyresvärden ville tydligen ta min lägenhet i besittning nästan hela dygnet imorgon för att fixa med stammarna...
Läge att införskaffa sig en fin matchtröja kanske...
Börjar undra om jag bor i en trädkoja, hyresvärden ville tydligen ta min lägenhet i besittning nästan hela dygnet imorgon för att fixa med stammarna...
Sv: Kom ihåg
Lulekickan: Hade turen en gång, under den period som jag pluggade på Mitthögskolan, att kamma hem drygt 8.500 kronor på måltipset. Blev lite lättare då att överleva under hockeysäsongen. Dessutom har jag två år i följd vunnit 1000 kronor på triss på nyårsaftonen. En liten tröst när man var tvingad att jobba den dagen.
Sv: Kom ihåg
Portello: En sommar när jag pluggade vann jag 3 x 1000 kr på trisslotter, och jag hade inte köpt fler lotter än 3 om än jag köpte dem på olika ställen (Pressbyrån vid universitetet, en butik i Fältöversten och en kiosk vid Fridhemsplan). Efter det har jag aldrig vunnit mer än max en hundralapp på något, fast å andra sidan spelar jag heller aldrig och köper ytterst sällan lotter och då kan jag ju inte vinna.
Sv: Rykte: Tano till Rögle
Portello: Ja, det är helt klart med ett tvåårskontrakt. Intervju finns på supporterklubbens hemsida aia.just.nu
Länkar:
http://aia.just.nu
http://aia.just.nu
Sv: Rykte: Tano till Rögle
Och nu är det visst klart att Tano spelar för RBK nästa säsong.
Lycka till i södern Tano!
Lycka till i södern Tano!
Sv: Rykte: Tano till Rögle
Albert Hall: Hmm, så du menar att det finns de som är så jävliga att de gör tre mål på ett sånt trevligt lag. Knepigt...
Trodde att Tano skulle följa med Tavve till SAIK, men det verkar ju som att flyttlasset går en bra bit längre.
Trodde att Tano skulle följa med Tavve till SAIK, men det verkar ju som att flyttlasset går en bra bit längre.
Sv: Rykte: Tano till Rögle
Mygel: Patrik Tano är en mycket laglojal spelare. Som Portello redan påpekat är han mycket bra i BP. En av elitseriens absolut bästa utvisningsdödare, kanske mycket tack vare sin förmåga att läsa spelet. Han är dessutom en bra skridskoåkare, men där tar det nog stopp med positiva omdömen. Hygglig passningsspelare. Inget skott alls. Ingen vidare närkampsspelare. Usel målskytt.
Fast en gång chockade han å andra sidan hela hockeysverige med att göra tre mål i en slutspelsmatch mot Modo.
Fast en gång chockade han å andra sidan hela hockeysverige med att göra tre mål i en slutspelsmatch mot Modo.
Rykte: Tano till Rögle
Ser ut som om vi byter spelare med varandra. Norquist mot Tano. Har ni lite åsikter om honom? Portello har redan sagt att han är grym i BP. Hur är hans skridskoåkning, skott et cetc?
Sv: Det regnar manna från himlen
Här är tråden från matchen BIK-LHF i fjolårets Bodencup. Se länktips.
Sv: Det regnar manna från himlen
Dysso: Hmm, ja jäklar, nu när jag funderat några ögonblick så verkar det som att du har rätt...
Sv: Det regnar manna från himlen
Paddan:
Gul, blå och röd, med en kossa? Låter som det Tjurgården vissa pratar om av och till.
Gul, blå och röd, med en kossa? Låter som det Tjurgården vissa pratar om av och till.
Sv: Det regnar manna från himlen
Dysso: Men en gul, blå, röd matchtröja med en epilepsiframkallande galen kossa på skulle väl bli en storsäljare. Eller kanske en matchtröja med ett skrivbord på.
En matchtröja helt tillverkad i returpapper skulle ju också kunna vara intressant om än inte särskilt praktiskt.
Man vet ju aldrig vad de marknadsföringsansvariga kan tänkas hitta på. Vågen med amerikaniserade lagnamn och företeelser kan ju skölja över oss återigen och så står vi där i kön och betalar för den där tredjetröjan medan vi väntar på att Jumboförpackningen med popcorn och hinken med Coca-Cola skall bli färdig så att vi kan inta platsen i IKEA Super Dome.
En matchtröja helt tillverkad i returpapper skulle ju också kunna vara intressant om än inte särskilt praktiskt.
Man vet ju aldrig vad de marknadsföringsansvariga kan tänkas hitta på. Vågen med amerikaniserade lagnamn och företeelser kan ju skölja över oss återigen och så står vi där i kön och betalar för den där tredjetröjan medan vi väntar på att Jumboförpackningen med popcorn och hinken med Coca-Cola skall bli färdig så att vi kan inta platsen i IKEA Super Dome.
Sv: Det regnar manna från himlen
Paddan:
Det verkar väl snarare gå åt andra hållet? HV t.ex. blev säsongen som var äntligen av med tjurarna över hela dräkterna och satte tillbaka den gamla klubblogan där den hör hemma. NHL hysterin kanske lugnat ner sig?
Det verkar väl snarare gå åt andra hållet? HV t.ex. blev säsongen som var äntligen av med tjurarna över hela dräkterna och satte tillbaka den gamla klubblogan där den hör hemma. NHL hysterin kanske lugnat ner sig?
Det regnar manna från himlen
Satt och funderade på hur lång tid det kommer att dröja innan elitserielagen anammar påfundet med en tredje matchtröja för att försöka få än mer fart på souvenirförsäljningen och kanske användas enbart på lördagsmatcher.
Vi verkar ju kopiera det mesta som kommer från NHL så det är väl bara en tidsfråga innan detta också drabbar oss.
Vore ju också intressant att se vilka färger som lagen skulle använda på denna tredjetröja. Någon alternativ klubblogga bör väl också tillkomma. I LHFs fall kanske en stor björnram, eller liknande.
Vi verkar ju kopiera det mesta som kommer från NHL så det är väl bara en tidsfråga innan detta också drabbar oss.
Vore ju också intressant att se vilka färger som lagen skulle använda på denna tredjetröja. Någon alternativ klubblogga bör väl också tillkomma. I LHFs fall kanske en stor björnram, eller liknande.
Sv: Silly season i Luleå
Lulekickan: P.Bäärnhielm har fått sommarkontrakt med Luleå. Ska man tippa att får kontrakt och lånas ut till PHC?
Sv: Silly season i Luleå
Lulekickan: Japp, snabbhet har han i alla fall. Vi får hoppas att han utvecklas tillräckligt för att sno åt sig en fast plats i A-truppen.
Sv: Silly season i Luleå
Åkerman: Ajdå, då blev det ju inte direkt positivare för honom. Återstår väl att se då ifall Jonte återvänder hem till gamla trygga Svedala igen, eller om han beslutar sig att härda ut där borta på andra sidan pölen pga chans till lite mer pengar i plånboken.
Sv: Tampere Cup
Dysso: Tja, det kan ju hända att någon ouppmärksam materialförvaltare råkar glömma att packa ner matchtröjorna. Då kan det ju slumpa sig så att de tvingas spela i ett annat lags matchtröjor. Men jag antar att du menade att du själv skulle se matchen iförd ett annat lags matchtröja.
Var väl för en oherrans massa år sedan som Frölunda fick byta tröjor när de spelade mot MoDo i Kempehallen. Detta efter att MoDo-spelaren Ulf Ågren "lyckats" göra två självmål i matchen. Framkom senare, som du kan förstå, att han var färgblind och hade svårt att se skillnad på rött och grönt.
Var väl för en oherrans massa år sedan som Frölunda fick byta tröjor när de spelade mot MoDo i Kempehallen. Detta efter att MoDo-spelaren Ulf Ågren "lyckats" göra två självmål i matchen. Framkom senare, som du kan förstå, att han var färgblind och hade svårt att se skillnad på rött och grönt.
Sv: Tampere Cup
Paddan:
Låter... annorlunda. Den dagen jag ser en match där HV spelar iförd matchtröja för ett annat lag... *brr*
Tror även jag råkade skriva lite fel där innan, Tammerfors ska det vara.
Låter... annorlunda. Den dagen jag ser en match där HV spelar iförd matchtröja för ett annat lag... *brr*
Tror även jag råkade skriva lite fel där innan, Tammerfors ska det vara.
Sv: Tampere Cup
Dysso: Hmm, ser framför mig ett scenario med dig ståendes i en lånad Jonte-matchtröja vrålandes "HååVee Blåååå".
Riktigt underhållande för att inte tala om förbryllande...
Riktigt underhållande för att inte tala om förbryllande...
Sv: Silly season i Luleå
Paddan: Tyvärr så skadade Jonte armen på en internmatch häromdagen och blir borta för återstoden av säsongen.
Så tyvärr - Inget "Hedström" på pokalen i år.
Så tyvärr - Inget "Hedström" på pokalen i år.
« Föregående · 289879 · Nästa »