« Föregående · 311639 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jiihaaa, Nordan slår till! 6-0! Ja jävlar, här görs det mål.
Äsch, gamle BIK:aren Gästrin gör 6-1 :-( Tappa inte det här nu, Luleå... (det går fort i hockey, en match är minst 60 minuter, bollen är rund mm mm mm...)
Äsch, gamle BIK:aren Gästrin gör 6-1 :-( Tappa inte det här nu, Luleå... (det går fort i hockey, en match är minst 60 minuter, bollen är rund mm mm mm...)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: hehe, ja det vore kanske något. Fast jag skulle inte fatta så hemskt mycket, tror jag. Har läst för lite ännu.
Δεν uttalas precis som engelskans "then"
ακούω uttalas ungefär "ackoå" med betoningen på "o" (grekiskan är lätt på så sätt att betoningen alltid markeras genom en apostrof i dfet fonem där det ska betonas)
το uttalas helt enkelt "tå" med halvkort å (alla vokaler är OCH DÄR SATT FEMMAN! sorry... halvkorta i grekiskan, det finns alltså inga korta eller långa)
ραδιόφωνο uttalas "radhiofånå" där "dh" är som "th" i "then" (se Δεν)
γιατί uttalas "jati"
μαθαίνω uttalas "mathänå"
Ελληνικά uttalas "ällinika".
Alltså:
then ackoå tå radhiåfånå, jati mathänå ällinika
Δεν uttalas precis som engelskans "then"
ακούω uttalas ungefär "ackoå" med betoningen på "o" (grekiskan är lätt på så sätt att betoningen alltid markeras genom en apostrof i dfet fonem där det ska betonas)
το uttalas helt enkelt "tå" med halvkort å (alla vokaler är OCH DÄR SATT FEMMAN! sorry... halvkorta i grekiskan, det finns alltså inga korta eller långa)
ραδιόφωνο uttalas "radhiofånå" där "dh" är som "th" i "then" (se Δεν)
γιατί uttalas "jati"
μαθαίνω uttalas "mathänå"
Ελληνικά uttalas "ällinika".
Alltså:
then ackoå tå radhiåfånå, jati mathänå ällinika
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Du får se om du kan fixa en grekisk kommentator i COOP, sen skulle du kunna förena nytta med nöje. Det skulle väl ändå vara värt en del?
Kan du föresten skriva det där "som det låter" med svenska tecken?
Du får se om du kan fixa en grekisk kommentator i COOP, sen skulle du kunna förena nytta med nöje. Det skulle väl ändå vara värt en del?
Kan du föresten skriva det där "som det låter" med svenska tecken?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: han hade visst räddat ett friläge i den andra perioden, enligt någon på LHF-Forum. Själv lyssnar jag inte på matchen eftersom jag försöker lura mig själv att jag pluggar grekiska i stället för att var koncentrerad på hockeyn. Det går sådär, fast ändå bättre än om jag skulle ha lyssnat på radiosädningen...
Δεν ακούω το ραδιόφωνο, γιατί μαθαίνω Ελληνικά.
("Jag lyssnar inte på radio eftersom jag övar grekiska")
Δεν ακούω το ραδιόφωνο, γιατί μαθαίνω Ελληνικά.
("Jag lyssnar inte på radio eftersom jag övar grekiska")
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Jämn skottstatistik, Hento måste också vara på G idag. (24-21 efter andra)
Jämn skottstatistik, Hento måste också vara på G idag. (24-21 efter andra)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: ja, man börjar ju nästan bli rädd att vi ska göra hela fem mål i den här matchen... men det vore kanske för mycket att begära.
Nä, skämt åsido så känns det kul att det (i alla fall just i dag) verkar ha lossnat lite på målgörarfronten.
Nä, skämt åsido så känns det kul att det (i alla fall just i dag) verkar ha lossnat lite på målgörarfronten.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Total utskåpning eller vad pågår? Redan efter halva matchen har LHF tangerat målrekordet för en match i ES den här säsongen.
Total utskåpning eller vad pågår? Redan efter halva matchen har LHF tangerat målrekordet för en match i ES den här säsongen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
4-0, vad fan är det som händer? :-))) Skönt att Rönnken äntligen får göra ett mål också.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: jag vet inte riktigt, jag har inte heller sett honom spela vad jag kan påminna mig.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL:
Han som var riktigt het mot HV i lördags. Vesa, aldrig sett mannen på is. Är han något att ha?
Han som var riktigt het mot HV i lördags. Vesa, aldrig sett mannen på is. Är han något att ha?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: Nja, men kanske vi har anti-dopat Juuso Riksman? Ser just att han kliver av banan och släpper in Kimmo Vesa i stället.
Och det är klart, lyckas man släppa in tre mål på tretton minuter mot vårat målglada lag så har man nog ingen lyckad dag :-P
Och det är klart, lyckas man släppa in tre mål på tretton minuter mot vårat målglada lag så har man nog ingen lyckad dag :-P
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Dra på trissor, TRE mål på en period!!! Nu tror jag bestämt att jag ska brista ut i ett "det var som fan"...
DET VAR SOM FAN!
Bara de inte slappnar av nu. Se till att fortsätta att ösa på med fler mål!
DET VAR SOM FAN!
Bara de inte slappnar av nu. Se till att fortsätta att ösa på med fler mål!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Nämen... TVÅ mål - i EN ENDA PERIOD! Vilken målfest Luleå ställer till med... Nå, skönt att det i alla fall verkar ha lossnat lite grann åteminstingen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Har man sett, Luleå gör mål redan efter någon minut! Kamil Brabenec har nu på tolv matcher tangerat det antal mål han i fjol gjorde på 54 matcher. Alltid något.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kvällens match är väldigt viktig även om det är väldigt många matcher kvar för efter två förluster så bör man komma tillbaka och vinna för att inte tappa självförtroendet. Åtminstone göra mål i alla fall. Annars kan det bli en jobbig säsong. Se bara på GIF Sundsvall. Men jag tror som sagt på 5-2 till Luleå. The heat is on!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Eftersom jag vet att ni är helt opålitliga och jag måste gå till arenan om ett par minuter är det bäst att jag tar det säkra före det osäkra och plockar fram guldtråden redan nu.
Älsklingarna är säkerligen grymt revanschsugna efter målsumparfesten mot Korvkiosken. Därför kommer LHF att vinna med siffror ni inte trodde fanns, eller som ni visste fanns men bara litegrann. Mitt tips från igår, 785-0 eller vad det nu var, är i underkant. Jag tror snarare att det blir en närmare fyrsiffrig seger mot SadoMooDooisterna.
Älsklingarna är säkerligen grymt revanschsugna efter målsumparfesten mot Korvkiosken. Därför kommer LHF att vinna med siffror ni inte trodde fanns, eller som ni visste fanns men bara litegrann. Mitt tips från igår, 785-0 eller vad det nu var, är i underkant. Jag tror snarare att det blir en närmare fyrsiffrig seger mot SadoMooDooisterna.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Hrmpf, vad ser man när man återkommer efter en ansträngande skoldag, jo någon som far med osanningar och påstår att jag skulle vara orsaken till att HS gick ner. Tycker att SpS går ner lite nu och då, även utan mitt spammande, så där kan ju inte problemet ligga.
Tror istället att det hade något att göra med promille och någon form av försök till liv utanför HS. Det vet ju alla att sånt inte existerar...
Tror istället att det hade något att göra med promille och någon form av försök till liv utanför HS. Det vet ju alla att sånt inte existerar...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Nej, Kickan försök inte. Nog var du det du som söp ner servern den där gången.
Zigge: Portello kan nog inte svara på ditt inlägg. Han är fastknuten i en stabil tall i pitetrakten.
Chief: Britney känns lite passé. Dessutom har hon börjat uppföra sig lite omoraliskt tycker jag. Fy!
Zigge: Portello kan nog inte svara på ditt inlägg. Han är fastknuten i en stabil tall i pitetrakten.
Chief: Britney känns lite passé. Dessutom har hon börjat uppföra sig lite omoraliskt tycker jag. Fy!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Knutters-pajken (sann-tipparen!) tippade ju 2-1 till LHF, bara så vi vet...:-(( . Själv hoppas man ju på att Werner fortsätter sitt tjusiga målande, o att TP återupptar en gammal fin sed han haft...
Portello, Du kan väl specialstudera Salle o Svarten,o sen rapportera hur han skötte sig här på SPS,va?
Portello, Du kan väl specialstudera Salle o Svarten,o sen rapportera hur han skötte sig här på SPS,va?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Njae, då brukar jag alltid vara glad. Ibland nästan för glad.
Förrexten var det Paddan som orsakade att HS gick ner då. Hans modemcyklister hade tvingats trampa oavbrutet i 4 dygn och den massiva spammingen från Paddan orsakade överbelastning av servern.
Förrexten var det Paddan som orsakade att HS gick ner då. Hans modemcyklister hade tvingats trampa oavbrutet i 4 dygn och den massiva spammingen från Paddan orsakade överbelastning av servern.
Sv: Go`natt
Portello: Jela tur att jag hade lämnat datorn innan du nämnde Lennart, annars hade jag väl fortfarande osovit.
Det känns som en bra dag idag, alltså vinner vi lätt. Dessutom får Husse äntligen näta och av bara farten gör han ett mål till och ett till och ett till... Och så håller han på, minst en gång i minuten matchen igenom. Bäva MooDoo, bääääva!
Det känns som en bra dag idag, alltså vinner vi lätt. Dessutom får Husse äntligen näta och av bara farten gör han ett mål till och ett till och ett till... Och så håller han på, minst en gång i minuten matchen igenom. Bäva MooDoo, bääääva!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Så här blir det:
Luleå-Modo 5-2 (2-1,1-1,2-0)
1:a perioden:
0-1 Per Svartvadet
1-1 Hans Huczkowski
2-1 Linus Fagemo
2:a perioden:
2-2 Magnus Wernblom
3-2 Johan Fransson
3:e perioden:
4-2 Hans Huczkowski
5-2 Jonas Nordquist
Skott: 47-23
Publik: 4876
Luleå-Modo 5-2 (2-1,1-1,2-0)
1:a perioden:
0-1 Per Svartvadet
1-1 Hans Huczkowski
2-1 Linus Fagemo
2:a perioden:
2-2 Magnus Wernblom
3-2 Johan Fransson
3:e perioden:
4-2 Hans Huczkowski
5-2 Jonas Nordquist
Skott: 47-23
Publik: 4876
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Äsch, jag tycker att det låter mycket trevligare med riktigt komfortabla segrar imorgon och på torsdag. Fast sånt där kanske jag inte ska säga högt, för då får jag nog sova i fjärrvärmedikena hädanefter.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Hm, är det samma humör du haft efter krogen? Har hört oroväckande rapporter om vad som händer med HS/SpS då...;)
Men det låter som en bra början på dagen. Hoppas den fortsätter lika bra och att solskenshumöret håller i sig efter kvällen också. Sorry Paddan, det blir möjligen poäng på lördag för din del...
Men det låter som en bra början på dagen. Hoppas den fortsätter lika bra och att solskenshumöret håller i sig efter kvällen också. Sorry Paddan, det blir möjligen poäng på lördag för din del...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Morr! Din eländiga MooDooist. LHF kommer att pissa på MooDoo. Ni kommer att bli så förnedrade att det finns inte. Sådeså ; )
Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.
Älsklingarna vs. MooDoo 785-0.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Nej, det är ju tveksamt förstås. Tror du det underlättar om jag försöker vara på mitt bästa solskenshumör? Det borde inte vara uteslutet eftersom den stora förhandlingen vi skulle ha haft imorgon blev inställd, så nu har vi bara en liten på morgonen vilket innebär att jag kan ägna mig åt LHF-saker mycket mer än jag hade räknat med.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan:
Var inte mening att skapa en arg Kickan, däremot var det något som jag kunde tänka mig skulle paralysera stackars Albert på förstasidan...
Var inte mening att skapa en arg Kickan, däremot var det något som jag kunde tänka mig skulle paralysera stackars Albert på förstasidan...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: För min del får du stå var du vill imorgon, till och med i min hall, huvudsaken är att vi lyckas klämma dit de där otäcka lulingarna riktigt ordentligt ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Jaså, så det var mitt fel alltså? Tänkte inte på det... Så oerhört fånigt av mig att tro att det berodde på dig. Men jag ska givetvis komma ihåg det här och vara riktigt positiv angående Davidsson innan nästa match mot TIK. Ja, för sjuttsingen, jag kan vara lite positiv om Liv också! ;P
Men du måste väl ta ditt ansvar och sluta gå på hemmamatcher förmodar jag? ;)
Kickan: Är du säker på att SpS kan hantera dig i dubbel upplaga? ;)
Men du måste väl ta ditt ansvar och sluta gå på hemmamatcher förmodar jag? ;)
Kickan: Är du säker på att SpS kan hantera dig i dubbel upplaga? ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Leksandsmatchen är redan glömd. Nästan. I vart fall är den glömd mellan varje gång någon elak jäkel påminner en om den, vilket var alldeles för ofta idag. Fast när jag undrade om de föredrar en glad Kickan eller en ilsken Kickan insåg de att det var bättre att inte prata så mycket mer om Leksandsmatchen.
Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!
Det är bara att bryta ihop och komma igen ännu en gång. Bäva SadoMooDoo, bäääva!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief:
Om du inte kommer ihåg det så var det ditt fel om det inte gick som du skulle. Du neggade då aldrig på Davidsson innan den matchen, så gick det som det gick. *blänga*
Förövrigt var det märkligaste på dom två matcherna att inte ett enda mål gjordes framför hemmastå där jag stod, inte ens straffläggningen var åt det hållet. Det gjordes däremot mål i samtliga perioder som spelades, men då åt "fel" håll. Vet inte om jag stöter bort målgörarna eller nåt .. Dom kanske stirrade på mig istället, helt fascinerade av min närvaro i KA? ;)
Om du inte kommer ihåg det så var det ditt fel om det inte gick som du skulle. Du neggade då aldrig på Davidsson innan den matchen, så gick det som det gick. *blänga*
Förövrigt var det märkligaste på dom två matcherna att inte ett enda mål gjordes framför hemmastå där jag stod, inte ens straffläggningen var åt det hållet. Det gjordes däremot mål i samtliga perioder som spelades, men då åt "fel" håll. Vet inte om jag stöter bort målgörarna eller nåt .. Dom kanske stirrade på mig istället, helt fascinerade av min närvaro i KA? ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Jantagligen. Det kanske är ett nytt Tvävlingsmoment han tänker införa och nu fuskövar på. I så fall är det väl bara att sätta igång själv. Jag parkerar på förstasidan när jag lämnar datorn alldeles jättesnart och sedan får den vara uppe hela natten, hela dagen när jag är på jobbet imorgon, när jag går till arenan vid fyratiden och under hela matchen. Men sedan måste jag nog titta in i gästboken en stund. Dessutom kan jag ju sportsnacka från jobbet också. Undrar om det blir två av mig då om jag är inloggad både hemma och på jobbet?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Eh, nu var det väl kanske inte mitt eventuella intresse för Britney det gällde, utan Alberts. Själv kan jag utan problem räkna upp flera karlar som är snyggare än henne. Hm, det där lät fel...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Chief: Nog finns det väl snyggare tjejer än Britney.Kan räkna upp flera stycken utan större problem.
« Föregående · 311639 · Nästa »