« Föregående · 337007 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Wikegård
Portello: Eftersom Ledin bara fick en tvåminutare tror jag knappast han är avstängd tills beslutet meddelas. Allt annat vore orimligt. Då kunde ju såna som Skrikegård få för sig att anmäla varenda spelare som dragit på sig en tvåminutare och på så sätt hålla dem ur spel - gärna så länge som möjligt - i förhoppning om att lyckas åstadkomma ett tabellras.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Petters skada är ett tragiskt pga han kom just tillbaka från ett diskbråck direkt på det så tacklar Ström han och det blir värre, Antingen lägger han av eller så hoppas jag att Yelverton ger han rådet att ta ett break till nästa säsong och rehabilitera sin rygg.
Sedan om det blir så återstår att se men svaret lär nog komma nu inna jul, men jag tror att det är ett negativt besked som Petter kommer att delge tyvärr.
Sedan om det blir så återstår att se men svaret lär nog komma nu inna jul, men jag tror att det är ett negativt besked som Petter kommer att delge tyvärr.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
bobbe: Någorlunda objektiva matchrapporter är alltid uppskattade, även om de är skrivna av Linkpingare ; )
Kul att höra att Gusten skötte sig bra. Han har ju bara stått i två ES-matcher så jag förväntar mig inte att han ska hålla nollan utan tycker bara det är kul att han i de matcher han har stått har visat sig vara en helt ok backup åt Hento. Med lite mer erfarenhet lär han kunna bli riktigt bra, och när det gäller spelet med klubban är han bättre än Hento.
Bulan är tillbaka inom kort. Att han inte spelade beror på att han nyss blivit pappa. Petter vetefan hur det blir med. I värsta fall var Ströms fula tackling på honom det sista vi såg av honom på en hockeyrink.
Kul att höra att Gusten skötte sig bra. Han har ju bara stått i två ES-matcher så jag förväntar mig inte att han ska hålla nollan utan tycker bara det är kul att han i de matcher han har stått har visat sig vara en helt ok backup åt Hento. Med lite mer erfarenhet lär han kunna bli riktigt bra, och när det gäller spelet med klubban är han bättre än Hento.
Bulan är tillbaka inom kort. Att han inte spelade beror på att han nyss blivit pappa. Petter vetefan hur det blir med. I värsta fall var Ströms fula tackling på honom det sista vi såg av honom på en hockeyrink.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
bobbe: jag börjar tro att vad jag uppskattar i en match inte alltid är samma som vad andra uppskattar. För min del måste det inte vara massor av målchanser för att en match ska vara bra. Jag kanske bara har konstig smak? :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan, Albert Hall: Kul att det uppskattades även av lulefolk... :) Jag försöker att vara någorlunda objektiv, även om jag nu så klart är LHC:are.
Gällande mer individuell spelarkritik kan jag iaf nämna följande som utmärkte sig:
* Törnqvist: Gjorde vad han skulle, utan att briljera. Styrning på egen spelare vid första, dåligt försvarsspel vid andra och ett kanonskott vid tredje målet.
* Fagemo: Riktigt vass, borde nog ha satt åtminstone en puck i tredje. Bra över hela matchen, men lite tråkiga gruff-tendenser ibland.
* Sandström: Positiv överraskning för mig, verkade stabil i sitt spel.
* Fransson: Lyckades inte komma upp i den nivå jag trott om honom, fast det gällde iofs hela laget Luleå.
* Stefan Nilsson: En skugga av sitt forna jag (hur många gånger har ni hört den nu?), inte alls så pigg som vanligt, även om han var okej.
Det märktes att det var spelare som saknades. Åkerström, Nilsson och Berglund är tunga avbräck. Kommer dessa tillbaka och Lule börjar spela vettigare på bortaplan blir det slutspel igen. Tror jag.
Gällande mer individuell spelarkritik kan jag iaf nämna följande som utmärkte sig:
* Törnqvist: Gjorde vad han skulle, utan att briljera. Styrning på egen spelare vid första, dåligt försvarsspel vid andra och ett kanonskott vid tredje målet.
* Fagemo: Riktigt vass, borde nog ha satt åtminstone en puck i tredje. Bra över hela matchen, men lite tråkiga gruff-tendenser ibland.
* Sandström: Positiv överraskning för mig, verkade stabil i sitt spel.
* Fransson: Lyckades inte komma upp i den nivå jag trott om honom, fast det gällde iofs hela laget Luleå.
* Stefan Nilsson: En skugga av sitt forna jag (hur många gånger har ni hört den nu?), inte alls så pigg som vanligt, även om han var okej.
Det märktes att det var spelare som saknades. Åkerström, Nilsson och Berglund är tunga avbräck. Kommer dessa tillbaka och Lule börjar spela vettigare på bortaplan blir det slutspel igen. Tror jag.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jag håller med Chief, det var inte mycket till hockeyunderhållning. Spännande, javisst, men knappast bra hockey.
Matchrapport från min sida, se länk.
Matchrapport från min sida, se länk.
Länkar:
http://www.lhcfans.com/
http://www.lhcfans.com/
Sv: Wikegård
Kickan: Fabbo Hedin och Fröken Wikegård pysslar med samma sak kan man inte vinna på isen då får man titta på vidobanden och se vad kan vi anmäla för att få bort motståndare, Det är så jäkla lågt det Fröken Wikegård pysslar med så det är hemskt!
Vad ska vi med en Diciplinnämd till när den dömmer straff som inte är befogade i vissa fall och när man kan anmäla någon ca 1mån efter, Lintner lär få ett straff på ca3-4 matcher Ledin kan jag ge mig fan på att han får ca 5 matcher från DIFiplinnämden!!!
Vad ska vi med en Diciplinnämd till när den dömmer straff som inte är befogade i vissa fall och när man kan anmäla någon ca 1mån efter, Lintner lär få ett straff på ca3-4 matcher Ledin kan jag ge mig fan på att han får ca 5 matcher från DIFiplinnämden!!!
Sv: Wikegård
LL: Två dygn borde räcka, då har man haft nog med tid att titta på videosekvenser etc. Vad kan man veta om en incident efter flera veckor som man inte vet efter två dygn?
Om man är lite taktisk så kan man ju då spara anmälan så att man slipper möta den felande nyckelspelaren vid nästa tillfälle lagen möts. Eller som Djurgården gjorde i våras, vänta med att anmäla en incident i grundserien tills lagen eventuellt möts i slutspelet.
Den disciplinnämnden erkar fortfarande ha ett underligt regelverk. För att inte tala om deras till synes slumpmässiga bedömningar. Därmed inte sagt att jag inte tycker den behövs. Men nog borde det väl gå att få ordning på den?
Om man är lite taktisk så kan man ju då spara anmälan så att man slipper möta den felande nyckelspelaren vid nästa tillfälle lagen möts. Eller som Djurgården gjorde i våras, vänta med att anmäla en incident i grundserien tills lagen eventuellt möts i slutspelet.
Den disciplinnämnden erkar fortfarande ha ett underligt regelverk. För att inte tala om deras till synes slumpmässiga bedömningar. Därmed inte sagt att jag inte tycker den behövs. Men nog borde det väl gå att få ordning på den?
Sv: Wikegård
LL: Jag tror inte risken att LHF anmäler någon diffare är direkt överhängande.
Borde det inte finnas nån gräns för hur långt efter en match man får anmäla spelare? Det blir ju lite löjets skimmer över det hela när spelare blir anmälda veckor efteråt. Ett annat sånt exempel är ju i slutspelet i våras när Djurgården anmälde en Håveare som hämnd för att de anmälde en diffare.
Borde det inte finnas nån gräns för hur långt efter en match man får anmäla spelare? Det blir ju lite löjets skimmer över det hela när spelare blir anmälda veckor efteråt. Ett annat sånt exempel är ju i slutspelet i våras när Djurgården anmälde en Håveare som hämnd för att de anmälde en diffare.
Sv: Wikegård
Per Ledin är anmäld till disciplinnämnden. Detta enligt Kuriren i dag (031124). Det står inte vem som har anmält, men 1+1 brukar ju oftast bli 2.
"Vi i dif sysslar inte med sådant". Var det inte så han sa, Wikegård?
I dag kommer för övrigt Lintners överfall att behandlas i disciplinnämnden. Allt under fem matcher är en ren skandal. Jag tycker att han ska ha minst lika lång avstäning som Topper (fullt korrekt) fick för överfallet på Frögren.
Hoppas bara att Luleå inte svarar med att anmäla dif-spelare som hämnd för anmälan av Ledin. Vi ska inte sjunka till den nivån.
"Vi i dif sysslar inte med sådant". Var det inte så han sa, Wikegård?
I dag kommer för övrigt Lintners överfall att behandlas i disciplinnämnden. Allt under fem matcher är en ren skandal. Jag tycker att han ska ha minst lika lång avstäning som Topper (fullt korrekt) fick för överfallet på Frögren.
Hoppas bara att Luleå inte svarar med att anmäla dif-spelare som hämnd för anmälan av Ledin. Vi ska inte sjunka till den nivån.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Chief: det var då fasen vad du var kräsen. Jag tyckte att det var en ganska bra match.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Danne_L: Man kan väl säga att lagen höll nästan samma låga standard som Frölunda brukar göra på bortaplan. :P
Timrå däremot spelar alltid hockey som den ska spelas. En fröjd att skåda. :)
Nu är det dock bäst vi byter tråd så vi inte missbrukar guldtråden.
Timrå däremot spelar alltid hockey som den ska spelas. En fröjd att skåda. :)
Nu är det dock bäst vi byter tråd så vi inte missbrukar guldtråden.
« Föregående · 337007 · Nästa »
Tycker att vi ska ha bra chans till åtminstone poängchans mot Malmöpågarna, förhoppningsvis blir det tre stycken.