Bombhotat!!
« Föregående · 775172 Till forumet
Sv: Bombhotat!!
Uddan: det kan jag nog garantera att det blir. Om det nu verkligen är dynamit i väskorna så är det väl i värsta fall bara att slänga ett gäng sprängmattor över väskorna och detonera skiten :-)
Fast allvarligt talat så kan nog den bombgrupp som är på väg dit rätt så snabbt avgöra om det finns något farligt i väskorna. Finns det sådant så plockar de upp väskorna och lägger ner dem i en sådan där bombvagn och transporterar bort hela klabbet till något ställe där de kan desarmera i lugn och ro, alternativt detonera laddningen under kontrollerade former.
Fast allvarligt talat så kan nog den bombgrupp som är på väg dit rätt så snabbt avgöra om det finns något farligt i väskorna. Finns det sådant så plockar de upp väskorna och lägger ner dem i en sådan där bombvagn och transporterar bort hela klabbet till något ställe där de kan desarmera i lugn och ro, alternativt detonera laddningen under kontrollerade former.
Sv: Bombhotat!!
LL: Ja jo precis men stockholmarna har väl inte allt för bråttom dit eller!?
Hoppas de blir match för er ialla fall..
Lycka till me bomben å matchen! :-)
Hoppas de blir match för er ialla fall..
Lycka till me bomben å matchen! :-)
Sv: Bombhotat!!
Jag passerade nyss förbi Coop Arena och det är ett jävla pådrag där. Poliser, fotografer, journalister och nyfikna. Jag erbjöd mig att knalla in innanför avspärrningarna och hämta väskan, öppna den och hälla ut innehållet som ju säkerligen inte är särskilt farligt. Fast det var tydligen ingen bra idé.
Det gör sig antagligen bättre i TV med av specialutbildade bombexperter från Stockholm som med radiostyrda bombrobotar desarmerar "bomben".
Det gör sig antagligen bättre i TV med av specialutbildade bombexperter från Stockholm som med radiostyrda bombrobotar desarmerar "bomben".
Sv: Bombhotat!!
Albert Hall: utan att avslöja vilket objekt det är så kan jag berätta att jag var på väg att göra det på ett atälle jag hade under bevakning i mitt tidigare vaktchefsarbete här i sthlmsområdet. Var nog tur att jag inte gjorde det eftersom väskan var skarp :-)
Sv: Bombhotat!!
65selander:
Killen själv, en psykiskt sjuk 24-åring, säger ju att det är dynamit i väskan vad jag förstått. Om det nu mot förmodan skulle vara det så är det ju ändå inte särskilt farligt om den inte har påtuttat stubintråd. Fast sånt där kan du nog betydligt bättre än mig. Till skillnad mot hockey då alltså...
Killen själv, en psykiskt sjuk 24-åring, säger ju att det är dynamit i väskan vad jag förstått. Om det nu mot förmodan skulle vara det så är det ju ändå inte särskilt farligt om den inte har påtuttat stubintråd. Fast sånt där kan du nog betydligt bättre än mig. Till skillnad mot hockey då alltså...
Sv: Bombhotat!!
65selander: Härlig kommentar av Crunak:
"– De är hårda grabbar i Lule. Vi har ju hjälm."
Sv: Bombhotat!!
tk75: Fortfarande osäkert.
"Polisen sköt cirka klockan 14.30 första skottet mot en av väskorna. Strax efter 15.00 sköt de de mot andra väskan.
Skotten gav ingen effekt.
Men ingen kan ännu säga om det verkligen blir nedsläpp i Coop Arena 19.00."
« Föregående · 775172