Luleå HF

SHL · 122099 inlägg · 893 ämnen
« · 255970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Renberg
Tycker det är svagt av Luleå att ens ta kontakt med sådan svikare som Renberg! Detta skulle aldrig ha hänt i en seriös klubb som Modo! En gång svikare alltid svikare, kom ihåg det era ärthjärnor!

Sv: Kvalserien
Dysso:
Äsch, tala för dig själv du. Jag vet allt att du sitter och sover på jobbet medan arbetskamraterna gladeligen klistrar etiketter i ansiktet på dig och pillar upp Losec i näsan...

Jäklar...missade vi kvalserien, jaja, det är väl bara att somna om igen då och vakna lagom till starten av the glorious season of 2003-2004.

Paddan: Nej, jag hade inte somnat framför datorn, men därimot framför tv:n´.Vilket inte direkt är någon större skräll.

Chief, Paddan:

Slöfockar, hålla på och sova sådär, mitt i kvalserien också!

Paddan: "Sleep, those little slices of death, how I loathe them." - Edgar Allen Poe

G'natt på dig själv, även om du redan hunnit avvika.

Hmm...har du somnat framför datorn nu igen, Portello?
Sömn låter inte alldeles fel faktiskt, just nu.

G´natt till mig själv, till Chief och Portello om han nu är vaken!

Portello:
Blev inte så mycket smör på den gåsen och clementinen var inte sur så det gick ganska bra ändå.
Kan ju inte sitta och vara kinkig såhär offseason, det sparar jag tills säsongen drar igång igen...

Albert Hall:
Hmm...hur var det då med de där pengarna som man skulle betala in till något sånt där tetrapak-spel eller vad det nu hette?

Portello och Paddan:
En gång till. Alla anmälningsavgifter gich åt till at administrera tvävlingen. Allt arbete var således ideellt från min sida.

Albert Hall:

Tss. Jag vet nog hur sådant där fungerar. När man inte är arton längre går man ändå in på hockeyn på barnbiljett, eftersom det var roligare än att betala fullt pris. När man börjar bli senil längtar man tillbaka till de ljuva ungdomsåren. Jag är inte tappad bakom en vagn, vettu.

knaskamilla: Avundsjuk? Hmpf. En fjortis.

Albert Hall:

Äh. Du är bara avundsjuk för att Tobias är ung och osenil...

Paddan: Inte ska du bli ledsenoch kinkig nu, men ät en margarinfågel för all del.

Äh fan, hann Portello före.
Nej, nu ska jag ta mig en smörgås och sura en stund...

Albert Hall:
Hmm...inte behöver du väl åka till Kos bara för att Enström råkar vara med i Tre Kronors trupp. Det är säkert de där anmälningsavgifterna till tvävlingen som du reser upp istället...

Albert Hall: Kos har jag varit till en gång. Varmt och skönt.
Attan, vad jag vill utomlands...

knaskamilla: Jo.

Portello: Nä, jag tror inte det. Det brukar inte vara så kul med vänskapslandskamper, speciellt när Sverige lirar med ett C-lag.
Sen viskade någon att Tobias Enström skulle vara med, vilket fick min sista lust att åka all världens kos.

Då är jag mer sugen på SAIK-Brynäs nästa torsdag. Om det gäller nånting.

Albert Hall: Ska du besöka Coop på fredag och kolla in landskampen?

Albert Hall:

Man kan alltså säga att du tog emot mutor för att kunna abonnera på modohockey.se-humor?

Portello: Jag trodde att det var för att jag såg så fattig ut som jag fick pengarna. Dessutom tycker jag inte det var något att skämmas för. Jag tyckte det var kul, oerhörd frustration bland tipparna blev det ju. Det var stor underhållning.
Eller under hållning som davidj skulle uttryckt det.

Paddan:

Nja. Ngn med mer lärarämne i sig får ta tag i det där. Jag försöker hålla mig lite ifrån det...

Portello:

Snacka om bortkastade pengar!

knaskamilla:
Hmm...så skulle man kanske också kunna kalla det.
Kanske något slags "tutorial" så att de nya får en korrekt inslussning på HS.
Något för dig att rita upp grunderna för kanske?

Paddan: FBetalade ju Albert 500:- för att vara tyst. Nu var inte det så nu vill jag ha tillbaka mina pengar.

Paddan:

"Starta nya trådar-vecka"? Inte "nybörjarvecka"?

Portello:
Hmm...om du fick 500:- av Albert så behöver du ju inte mina 200...

knaskamilla:
Hmm...nu har jag tydligen förlagt min klubba, men går det bra med en banan?

Har faktiskt inte tänkt på det. Det där med att innehållet skall följa trådnamnet och sånt brukar jag ha lätt att glömma. Hmm...så det är alltså inte en "starta-nya-trådar vecka" då?

Albert Hall: Schhhhhhhh , det där lovade du ju att hålla käft om. Betalade dig jo t.om 500:- för det. nu vill jag ha tillbaka dom...

Albert Hall:

Nej, vad jag vet är han inte kvar. Antingen glömde han bort att vara bitter, eller också gjorde han ett försök att börja skriva på Luleforum, och gick vilse i tråddjungeln där.

Portello? Förstöra tippningstävlingar? Hmm...jo, så är det nog.

knaskamilla: Skrev? Är han inte kvar? davidj var ju en av dom stora underhållarna på modoforum.

Den där killen (?) som förstörde alla försök till tippartävling i vintras var ju... ehhh... kul.
Undrar om inte det var Portello?

Paddan:

Då är det säkert han. Ska vi klubba det?

Har du förresten lagt märke till att vår gb på HS har börjat påminna lite om modohockey.se på sista tiden? Folk startar nya trådar, med gamla ämnen, och sådär...

knaskamilla:

Har funderat på det där jag också, men han är väldigt undvikande så fort jag försöker föra det där på tal.

Paddan:

Det kanske är Albert som är davidj? Davidj skrev inte ett enda ord - han gjorde två ord av de flesta ord som gick att göra två ord av.

Albert Hall:
Måste bli knepiga inlägg om du bara skriver siffror och parenteser och sånt...

knaskamilla: Nope, det är inte jag som är davidj.
Vill inte vara davidj heller...

Portello:

Det är bergis du som ÄR davidj!

Björn VII:
Visserligen reggad på modohockey.se sedan några år tillbaka, men mer än något enstaka inlägg har det inte blivit, ja förutom då HS gick ner...

Björn VII:

Jag tar inte på mig ansvaret för något jag släppt. För övrigt har jag inte läst ngt inlägg av 22:an på sistone. Det går att klura ut på rubriken vad de handlar om... ;)

Albert:

Hmm.

Albert Hall: Inte jag heller. Reggade mig där för X antal säsonger sedan men dom vägrar låta mig skriva där. Så korkad är jag :P

knaskamilla:

Tss...som bärare av forumsideologi och självutnämnd forumspolis måste du självklart ta på dig en del av ansvaret när det går så kapitalt åt pipan.

F.ö. tycker jag att Nr. 22:s senaste alster är klockrent och förtjänar den uppmärksamheten det innebär att jag nu nämner det.

ZZZzzzZZZzzzZZZ

knaskamilla: Alla? Jag har inte ens skrivit en enda bokstav där.

Björn VII:

Det är väl inte mitt fel att alla idioter dras till det forumet!

knaskamilla:

Vilka skribenter är inte skräckinjagande?

Björn VII:

Vilka är de skräckinjagande resultaten?

Albert Hall:

Paddan är en ny bekantskap för mig och jag frånsäger mig allt ansvar för honom i den situationen att han skulle vara en produkt av plantskolan modohockey.se-forumet. Jag tror att knas en gång i tiden självsvåldigt försökte anta rollen som juniscoach där med en hel del skräckinjagande resultat.

Hon kan dock säkert komma med en godtagbar bortförklaring.

Chief:
Borde egentligen vara omöjligt att glömma bort, så ofta som jag blir påmind om det där kontraktet. ;)
Skyller på temporär osinnesförvirring.

Paddan:

Nej, jag är ytterst skeptisk.

Paddan: Ge dem saft och bullar du. Dysso tar jag hand om. Kontraktet är så gott som rivet redan. Men jag tycker nog du ska tänka på det här i fortsättningen. Glömde bort...

knaskamilla:
Hmm...så du menar att det finns ett KB-forum.
Intressant...

Chief:
Jäklar, det glömde jag ju bort. Får väl se till så att Dysso river kontraktet då.
Småninjorna är välkomna, jag har nog saft och bullar så det räcker...

Paddan: Heter inte klubben KGB 67?

« · 255970 · »