Luleå HF

SHL · 122099 inlägg · 893 ämnen
« · 256242 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kvalserien
LL: Jämt och ständigt :)

Portello: hehe, det brukar bli så :-)

LL: Så har man bevisat igen vilken genomusel tippare man är, Inte vann FBK och inte hade man tippat rätt målskytt heller.

Jahaja, titta där, Peter Ström hängde in 4-5. Klar fördel för Frölunda nu, alltså.

Portello: ja, många tyckte att Luleås pp sög den här säsongen, men VF:s pp-spel i slutspelet har varit total genomuselt.

Sv: Renberg
LL: Renberg på radion nu.

LL: Men sista matchen mot Timrå var han ju rena väggen.

LL: Tala om att VF har problem i PP. Inte bra att släppa till 0-2 lägen. Bara turen räddade VF den gången.

Portello: ja, och han var långa stunder rätt fladdrig i flera av matcherna i såväl kvarten som semin också.

Portello: Nej, nu känns det som att det är fördel FBK. Frölunda verkar tröttare.

LL: Han har inte varit riktigt stabil den här matchen. FBK:s 3-2 får han också ta på sig.

Just det, glömde ett tips om vem som avgör: Jörgen Jönsson.

Portello: jag tycker mer och mer att Henke Lundqvist har en tendens att göra minst en ganska grov tavla per match. 4-4-målet är faktiskt ett ganska svagt ingripande. Riktigt dålig retur där.

Zoogin: Var... ;)
Ackerström eller Jantunen avgör.

Portello: Jaja, nu är det 4-3 till Frölunda.

Zoogin: Tror faktiskt att FBK tar hem denna matchen. har jag trott hela dagen.

perlskogs: Skrev du det där inlägget med förhoppningen att någon ens skulle bry sig om din patetiska existens?

Portello: Frölundas 3-3 mål var i alla fall snyggt. Nu tror jag att Frölunda vinner även om jag inte bryr mig så mycket. Jag längtar till VM börjar.

Portello: det verkar nästan lite nervöst, alternativt lite överambition på många håll. Ibland verkar de försöka spela fortare än de klarar av.

En sak som jag noterar är den nästan totala frånvaron av riktiga tacklingar. Bitivs är det faktiskt lite allmänhetens åkning över det hela. Det känns inte riktigt som en SM-final.

LL: Många misstag från flera spelare hittills. Har dom svaga nerver?

Chief: jo, det kan ju tänkas förstås :-)

...och där blev det 3-2 till FBK efter en tavla av Henke Lundqvist.

LL: Tror det är nåt han säger i hopp om att väcka sympatier och medlidande bara...;)

Hoppsan, kvitterat mellan FBK-VF, 2-2.

Paddan: försök inte, du är inte alls Modoit. Det är du alldeles för sympatisk för att vara ;-)

Sitter och kikar på FBK-VF, en rätt underhållande match. VF leder med 2-1 just nu. Och nu slog VF en icing. Och i bild visade de en totalt dyngpackad VF-supporter.

Lulekickan:

Nejdå, skulle aldrig falla mig in att vara rolig.
Tyvärr verkar det ju inte bättre än att jag är MoDoit.

Paddan: Hahaha. Otoligt roligt. Försök inte vara rolig när jag är förbannad, då morrar jag. Tänk på att du har lika taskig smak när det gäller hockey som sopan har.

Lulekickan:
Hmm...trodde personligen att curlingsäsongen var över, men visst kan jag sopa ändå. ;)

perlskogs: Vad har fått dig att lida av vanföreställningen att LHF skulle ha kontaktat Renberg? Sopa!

Albert Hall: Haha, den var bra.

Albert Hall: Japp, jag såg matchen mot Stabaek där han spelade hela andra halvlek.

Och han är ganska välscoutad av Bajen. Gamle Bajen-spelaren Hasse Eskilsson har sett honom spela flera gånger i Brasilien när Eskilsson var där med Östersund som han tränar, och det var främst på Eskils rekommendation man tog över Dede för ett test. Egentligen skulle han ha varit på provspel redan för ca två veckor sedan men det kom privata skäl emellan så det dröjde lite extra.

Elmander ska enligt nuvarande avtal återvända till Feyenoord i slutet av juni, så där står DIF:s hopp till att få omförhandla avtalet. Om Källström gör en bra ifrån sig i landslaget under våren så blir det nog svårt för dem att få behålla honom hela säsongen.

Portello: Jo, jag blev också orolig när jag läste om Elvis. Senast han sågs var väl 1977. Då var han ju dessutom så överviktig att han hade fått Brolin att framstå som ett anorexiaoffer.

Albert Hall: Dessutom är det ju bevisat att elvis lever eftersom Bajen värvat honom. Men allvarligt talat, är han inte aningen gammal för allsvenskan?

Portello: Fotbollens svar på Timrå? Nåja, under inträffar ju ibland. Men inte två gånger samma år väl? :)

LL: Låter ju bra. Du har alltså hunnit kolla in Dede? Jag tyckte det kändes som lite video-jugge varning på värvningen. Men man lärde sig väl något på dom affärerna i alla fall.

Jag tror inte att Källström och Elmander finns kvar hela säsongen. Åtminstone inte båda två.

Albert Hall: Nääähä, dom kommer att chocka hela fotbolls Sverige.
Sådetså :)

Albert Hall: Brassen är inte någon fartfantom, men så fort han fick bollen hände det grejor. Verkar ha en bra bollbehandling och gjorde ett riktigt snyggt mål i den halvlek han spelade mot Stabaek. Verkar ha en fin blick för spelet och slog flera fina passningar. Verkade funka bra i truppen också och gick och peppade på lagkamraterna och visade med uppmuntrande gester (tummen upp/applådera osv) när han tyckte att någon hade gjort något bra. Han sökte sig också hela tiden bort från markeringen och hittade ofta tomma ytor i bra lägen. 45 minuter i en träningsmatch är inte så mycket att bedöma på, men det såg bra ut den stunden i alla fall.

Jag tror att Bajen hamnar typ femma-sexa, med ganska bra marginal både till de tre sista och de tre första platserna. Så pass bra lag har man att det ska vara rimligt att tro på. Johan Andersson har visat sitt gamla jag igen under träningsmatcherna och det betyder mycket, samt att man har en mycket mindre skadekänslig trupp i år tack vare ett par rätt bra värvningar. Den andre brassen i laget, Elvis, kan bli årets sensation om han klarar det lite mer fysiska spelet i allsvenskan. I träningsmatcherna har han stundtals skojat med sina motståndare på vänsterkanten.

MFF kan komma att bli årets flopp. De klarar nog inte pressen att vara tunga favoriter. Stannar Källström och Elmander hela säsongen så kommer tyvärr DIF att vinna igen.

Portello: Äh, egentligen ska man inte bry sig om såna där nollor. Jag hade för lite att göra och kunde inte låta bli bara.

Öster åker väl ut va? :)

Albert Hall: Den där Perlskogs verkar ha alvarliga problem. Nu är han in och härjar på MIF:s forum också.

Albert Hall:
Hmm...Dr Lajban?

Nej, varför prata om sparkboll när det snart är kubbsäsong!

Portello: Jag tror detta lag tar guldet. Sen verkar dom ha en bra... ehhh... sammanhållning i laget också. Eller?

Paddan: Tror det var hans flickvän :)

Albert Hall:
Hmm...var det den nye brassen som var Fredrik Ljungbergs nya flickvän eller hade han ett artistnamn som var lite likt?

Portello: Skämtare där :)

Sv: Paddan-en kung ?
Hälge:
Jaså, har det där dykt upp i media nu. Blev uppringd av någon reporter häromdagen, men jag ville självklart inte ställa upp på bild.
Ej heller vill jag bekräfta min inblandning i satsningen på att Visby Toads skall nå elitserien inom två säsonger.

Albert Hall: Öster tar guldet. Redan klart.

Sv: Paddan-en kung ?
Hälge: Paddtunnlar var ju ett lovvärt initiativ. Man ska vara snäll mot Paddor.
Fast... Gotland? hade det inte varit bättre att dom byggd den under E4 vid Bjästa?

LL: Så här i ohockeytider kan jag väl få ta upp lite sparkboll.
Vad tror du om Hammarbys nya brasse? Vad tror du öht om Bajens chanser i år?
Själv tycker jag det känns lite osäkert. Både när det gäller brassen och Bajen.

Paddan-en kung ?
Hörde på radion i natt något om att dom skulle bygga gångtunnlar på Gotland för Paddan. Dom sa paddor, men dom menade givetvis Paddan.

Vad är du för en speciell person, mer än att du bor i Bjästa, menar jag ?

(Tror inte att 1:a april har något med detta att göra).

perlskogs:

Antagligen har du precis noll koll på om vad som händer i Lule och vilka dom tar kontakt med.

Antagligen har du, med vissa besvär, försökt att stava dig genom någon artikel som någon med lika lite koll som du skrivit.

Antagligen har du lika lite koll på om huruvida Modo är en mer eller mindre seriös förening som du har hyfs.

Antagligen är du en fjortis, annars tycker jag väldigt mycket synd om dig.

perlskogs: ok, vi skriver upp det i Intresseklubbens anteckningsbok.

« · 256242 · »