Albert Hall: Hmm, får väl se om den här är passande för ert lilla fredagssnack.
Three icehockey fans were on their way to a game when one noticed a foot sticking out of the bushes by the side of the road. They stopped and discovered a nude female dead drunk. Out of respect and propriety, the Jokerit fan took off his cap and placed it over her right breast.
The TPS fan took off his cap and placed it over her left breast. Following their lead, the HIFK fan took off his cap and placed it over her crotch.
The police were called and when the officer arrived, he conducted his inspection. First, he lifted up the Jokerit cap, replaced it, and wrote down some notes. Next, he lifted the TPS cap, replaced it, and wrote down some more notes. The officer then lifted the HIFK cap, replaced it, then lifted it again, replaced it, lifted it a third time, and replaced it one last time.
The HIFK fan was getting upset and finally asked, "What are you, a pervert or something? Why do you keep lifting and looking, lifting and looking?"
"Well," said the officer. "I am simply surprised. Normally when I look under a HIFK hat, I find an asshole."
Portello: Självklart var det av en kvinna. En ond sådan. Frågan är bara vilken man som låtit sig duperas att hjälpa till med att hitta på dom där tokigheterna? För att någon kvinna kommit på det alldeles själv utan hjälp tvivlar jag faktiskt på...
Kickan: Iofs kanske jag kan nöja mig med att vrida tillbaka klockan till strax innan 19. Mina finansiella problem, som upptäcktes vid en snabb titt på lönebeskedet, har nog rättat till sig, hoppas jag, efter några telefonsamtal och en snabbresa in till Övik.
Förresten, jag vill nog vrida tillbaka klockan till strax innan nedsläpp i första matchen denna säsong.
65Selander: Tja, det torde väl vara ett träsk i någorlunda närhet till det område där Westerlind sägs vara cykelkung. OK, du kan väl få ett grattis till poängen då.
Paddan: Nu lämnar vi guldtråden för den här gången va? Det känns som att diskussionen tenderar att dra iväg mot ämnen som passar bättre i otråden.
Hela dagen låter jobbigt, det räcker med att vi vrider tillbaka klockan till 19.00 så slipper jag göra om dagens förhandling i alla fall. Bara matchen alltså. Gör om, gör rätt.
Kickan: Måste väl tydligen säga ett ograttis till er lulingar, själv vill jag bara ha hela den här dagen ogjord. Så jäkla mycket strul och fel kan det väl bara inte bli på en och samma dag.
Lunkan: För att Gävle och pölsa sägs ha samma tecken på teckenspråk, alltså fick Brynäs bli Pölsan. Vi har alternativa namn till alla ES-lag liksom till vissa allsvenska.
65Selander: För att bevisa att vi har rätt så pratar vi med Ulria Lindmark "Kickan" hon erkänner att Portello är en Burkölen supporter samt att alla Modoiter äR älsklingar.
0-0 får man nog vara nöjd med efter första. Dom sa ju att det hade kunnat stå 2 eller 3-0 till Brynäs. Och skotten är ju 13-6 till Brynäs. Hoppas Luleå kommer igen nu.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Three icehockey fans were on their way to a game when one noticed a foot sticking out of the bushes by the side of the road.
They stopped and discovered a nude female dead drunk. Out of respect and propriety, the Jokerit fan took off his cap and placed it over her right breast.
The TPS fan took off his cap and placed it over her left breast. Following their lead, the HIFK fan took off his cap and placed it over her crotch.
The police were called and when the officer arrived, he conducted his inspection. First, he lifted up the Jokerit cap, replaced it, and wrote down some notes. Next, he lifted the TPS cap, replaced it, and wrote down some more notes. The officer then lifted the HIFK cap, replaced it, then lifted it again, replaced it, lifted it a third time, and replaced it one last time.
The HIFK fan was getting upset and finally asked, "What are you, a pervert or something? Why do you keep lifting and looking, lifting and looking?"
"Well," said the officer. "I am simply surprised. Normally when I look under a HIFK hat, I find an asshole."