Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 321833 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Hälge: Eller så kan man vända på det, ser eleverna ointresserade ut så borde Paddan brinna av lust att få undervisa.

Paddan: Med tanke på att det ursprungliga rådet tydligen kom från Vecko-Revyn eller liknande tror jag det är bäst att ta det med en nypa salt. Jag har ingen större tilltro till tillförlitligheten hos källan, har ingen tilltro alls till dylika blaskor faktiskt.

Paddan: Om du ser helt ointresserad ut, så tror jag att eleverna blir glad.

Chief: Jäklar, då har jag tydligen missuppfattat det hela. Jag som försöker att se så desperat ut som möjligt, eller så kanske jag förväxlar desperat med menlös.

Tro om det där funkar i lärarrollen också? Om jag ser helt ointresserad ut av att lära ut någonting så blir alltså eleverna desperat kunskapstörstande?

Kickan: Vilken match är det då?

Låter ju kanon att Fabbe är på G. Hoppas att han spelar lika bra efter skadan som före den.
Eller, hoppas han spelar ännu bättre. :)

Kickan: Hm, så om en potentiell pojkvän verkar helt ointresserad av andra tjejer betyder det att han egentligen raggar desperat? Verkar komplicerat det där med förhållanden, tur man är singel...;)

Portello: Jag ska faktiskt kolla en PHC-match snart, fast vi lär ha slipsplats eftersom vi är inbjudna dit.

Fabbe tränar förresten på allvar nu så han kan nog snart vara i spel igen.

Paddan: Iofs ångrar jag inte att jag sa det eftersom hon borde få veta det. Hans förra sambo måste ha varit totalt blind för annars borde hon rimligen ha upptäckt hur desperat han raggade. Han är faktiskt rejält patetisk. En gång hade han läst i Vecko-Revyn eller nåt sånt att han skulle spela ointresserad för att tjejerna skulle bli intresserade och han testade följaktligen det utan någon som helst framgång.

Kickan: Ojdå, det lät ju eeh...intressant...eller nåt sånt...
Låter som att du verkligen tog din kostymering på allvar.

Iofs så verkar det som ett sånt där tillfälle då det hade varit intressant att vara en fluga på väggen, förutsatt att inga flugsmällor eller liknande tingestar finns att tillgå.

Paddan: Nej, det har du rätt i. Dessutom gjorde det mig verkligen till en häxa. Jag förklarade för en tjej att hennes pojkvän är tidernas äckel som har raggat på allt som rör sig och lite till utan någon större framgång och att jag inte skulle bli förvånad om han visade sig vara en våldtäktsman. Jag tror inte att det var vad hon ville höra.

Kickan: Tycker verkligen du borde pallra dig ner på en Piteåmatch. Spelar riktigt rolig hockey.Skönt att tvålade dit Brittas gäng idag.

Kickan: Hahaha, de där häxbrygderna var med andra ord inte nådiga.

Tänkte annars att åsynen av Brithén borde få dig nykter på nolltid ;)

Paddan: I Piteå? Jag tycker att det var nog jobbigt att överhuvudtaget kliva ur sängen. Tur att det inte är Halloween så ofta.

Kickan: Apropå sabotage, trodde nästan att du skulle vara i Piteå på match idag. En av dina favoriter fanns ju på plats för match mot PHC.

Paddan: Man kunde ju överväga ett åtal för sabotage i alla fall.

Kickan: Nu tycker jag att det är dags att du säger till på skarpen.
lizzard verkar ju inte kunna sköta sina sysslor vad gäller att förhindra Portello att närvara på hemmamatcher i Coop Arena. Kan man kanske döma de båda för kedjebrott?

Intervju med Micke på Sportradion.
Ikväll klockan 19,45 kommer det vara en intervju med Micke A på P4 lokalradion.
Missa inte det!

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vi förlora förra mot Tjurgården med 3-0 också va?

Kickan>>>

Är du blind???Har du inte märkt att S Liv står upp
mycket mer i år än förgående år.Han och Tomas Magnusson
har jobbat stenhårt på detta och det har gett resultat.Jämför
Liv med bla Sinue Wallenhiemo i FBK och även Henrik Lundqvist
i VF så ser du en stor skillnad på vad jag menar.

Kickan: Instämmer med straffskytt, vet inte vad skuggan gör nu för tiden men det framgångsrika sättet att finta för att sedan sprätta upp den till höger har han helt överget vilket är synd.

JOY: Straffen tycker jag att Frallan eller Tuukka borde ha fått ta. Skuggan borde ha lagt den högre på en i regel simmande Liv.

björn power: Jag tycker att LHF spelade ganska bra överlag. Däremot kan jag hålla med om att fler borde våga in framför mål - det är nästan bara Mange som vågar närma sig nu. Hur som helst hade jag hopp ända tills HåVe gjorde 3-0 sedan Hento lämnat buren. Siffrorna är inte rättvisande eftersom matchen var jämn.

nappen: Enklet, vi hade inte en janne idag, totalt ofarliga offensivt men med en m-y-c-k-e-t bra hento höll oss kvar i matchen länge. Det börjar se oroväckande ut eftersom vi ALLTID hamnar i hörnorna när vi anfaller samt att vi sällan och aldrig klarar att komma till anfall med forwards som har fart när dom får pucken.Träna passningar får vi oxå göra nu under upphållet, nää nya tag och och skärpning på många händer och fötter.

Man får väl slänga in ett grattis till Dysso iaf, vi övriga får väl deppa eller vad vi nu vill ägna oss åt.

nappen: Luleå hade svårt att skapa något till och med när man var en man mer. HV däremot gjorde både 0-1 och 0-2 med en man mer. Skuggan missade en straff vid ställningen 0-0 och det var en väldigt dålig straff som Liv inte hade några problem med. Hade inte Hento spelat så bra så hade HV vunnit med större siffror.

0-3.. Någon som kan berätta vad som gick snett?

Eftersom det bara är drygt en timme kvar till nedsläpp mot HåVe/Tjurgården börjar det vara dags att plocka fram guldtråden igen. 3 friska poäng borta mot Gläfsers i förrgår fick en att vilja ha mer, mycket mer.

Jag har enbart positiva känslor inför matchen, och inget av den där lilla oron jag trots allt kände inför Pölsamatchen finns inom mig idag. Älsklingarna grejar det här! 4-2 till oss och vi tar ytterligare ett kliv mot avancemang i tabellen.

Kickan:

Visste att det var nåt mer jag skulle bett honom om..

Dysso: Då återstår bara för mig att genast gå till arenan och se till att Portello inte blir insläppt. Han har väl inte Laziotröjan på sig också? isf betyder han extremt mycket otur.

Kickan:

Portello lovade att gå på matchen, tycker det var sympatiskt av honom. :)

Dysso: Oh no, Portellos status är "Är på match". Då vet man ju tyvärr hur matchen slutar : ( Jela lizzard, han har ju lovat att binda fast Portello vid ett träd i Piteå varje match.

nappen: Det är ju nästan alltid samma linjemän. Carlman lär hur som helst ha en framtid - han blev kursetta i alla tester, bättre än samtliga ES-domare. Kanske kan han byta roll med (B)lindh?

nappen:

Lite märkligare att Jan(ne) Sandström ska spela Linjeman idag .. (fast jag har ett starkt minne av att ha sett både honom och detta skämt förr)

nappen:

Det händer ofta att linjedomarna är från hemmaorten.

Dysso: Damnit, då får vi hoppas att någon annan kan locka fram vansinnet. Kanske kan ni få låna ES fegaste spelare Sjögren? : )

COOP Arena Luleå HF - HV 71
D Lindh Ulrik Ljungby
L Carlman Fredrik Luleå
L Sandström Jan Luleå

Lustigt att linjemännen är från Luleå..

Kickan:

Antar att du är ledsen att Jämtin antagligen inte spelar idag. Han hade nog kunnat ge Bulan den där vansinnesblicken... :)

Frisco: Det ena kan ju iofs ge det andra, om man inte ser enbart till hans längd dårå. Bulan är som bäst när ögonen lyser svarta av vansinne och käften går i ett.

lizzard: Underbar intervju.

Är dte inte så att de som är små och insett sin begränsning måste ju hävda sig på nåt nytt sätt? Bulan genom munnen:-)

Ska stå framröstad inte utröstad :))

Bulan utröstad till ES fulaste spelare, han är kung vid intervjuer.

Se länk

Sv: Fan Lule är på G
Paddan: Ja, just det. Det finns inget som gör mig mer spyfärdig än MooDoo. Fast jag skulle njuta av att bränna upp en massa osmakliga MooDootingestar. Ju färre det finns desto bättre.

Att vara hockeyfanatiker ger en hur som helst full legitimitet att skrika på domare och motståndarspelare tycker jag. Det är en skön kontrast jämfört med hur man måste resonera, agera och uttrycka sig på jobbet. Kanske är det därför så många av mina kollegor också är hockeydårar - när man kollar hockey kan man ge utlopp för alla de känslor man tvingas kuva på arbetstid.

Jag har sytt fast en sketastor glittrig spindel i något slags strå/trämaterial och ståltråd på min häxhatt. Jelar vad fint det blev : )

Kickan: Ja, där ser du, man blir alldeles varm i kroppen av MoDo Hockey för att inte tala om den värme som sprider sig inombords.
Dessutom så får man full legitimitet att vara enögd och skrika på domare och motståndarspelare.

Paddan: Perfekt, då har jag något att elda upp om jag känner mig frusen.

Kickan: Jomenvisst, dessutom så ingår det oerhört fina halsdukar och sånt med anknytning till MoDo Hockey. Så där har du gjort ett riktigt kap ;)

Paddan: Ingår cykelmodemet då? Det skulle vara bra så du slutar använda det som tortyrredskap för håkkispelare och Bjästapensionärer.

Kickan: Tja, får jag bara tag i min bankir så kan du ha pengarna redan imorgon bitti. Förresten, det är lika bra att jag skriver över mina tillgångar på dig på en gång. Kommer att underlätta en hel del.

Paddan: Fan, jag ser just att du ledde mig in på ett sidospår igen då du tog fram älsklingstråden för att tala om att jag borde ha skrivit ett tidigare inlägg i den tråden.

Då är vi uppe i ca 80000 bara för de senaste synderna. Har jag pengarna på måndag?

Sv: Morgondagens match
Kickan: En dagen-efter tråd, det måste väl bli någon form av Novalucol- eller Porslinjesustråd då, antar jag.

Hade som tänkt mig att Dysso skulle få jubla lite extra mycket imorgon, med andra ord så får HV åka tillbaka till Jönköping med tre friska och fräscha poäng efter en seger med 4-2.

Sv: Matchens Älskling
Paddan: Det räcker med om du sätter in lika mycket som jag tjänar per månad för varje gång du syndar. Det grejar du väl lätt? Med tanke på hur frekvent du syndar lär jag ha åtskilliga miljoner att fordra om det även tillämpas retroaktivt : )

« · 321833 · »