Portello: Om du skaffar dig flickvän ska du naturligtvis se till att du skriver kontrakt innan det blir alltför allvarligt. Hur mycket hon ska få i veckopeng, hur många nätter i månaden du minst ska sova hemma, osv.
Du får dock aldrig glömma universalregeln. Lulehockey går alltid före allt annat.
Albert Hall: Hon ville säkert ha in lite pengar att inhandla diverse "nyttigheter" för. Tur att man inte har någon flickvän. Tänk om man skulle förbjudas att hänga här? Hemska tanke.....
Portello: Du har helt rätt. Undrar om det var flickvänseländet som bestämde priset också? 1600 spänn för ett Playstation 2. Ett nytt kostar 1690 på Elgiganten.
zigge: Äh, vi får väl köpa några Nilsson till. När de gamla börjar ta slut finns det alltid någon ny komet som tar över. Dessutom skulle jag gärna se fler Fabricius och Fransson, för att nämna några. Kanske kan vi klona dem? Då ni!
Era ÄnnHåÄllmonster kommer dessutom att vara slut när de kommer hem. Floppa har ju knappt en endaste hel kroppsdel längre utan har tejp och skruvar överallt för att hålla ihop. Det tar säket timmar för läkarna och behövs en stor verktygslåda samt 15 rullar silvertejp och ståltråd att få honom i speldugligt skick inför matcherna : P
Kickan: Föstår Din förkärlek till kommande MODO-lag, med spelare som Peter 'The Greatest' Wedin, Markus Wedin, Niklas Wedin m.fl m.fl. Hur ska Luliås kunna ens försöka matcha nåt sånt?? Mikael Gulin? Tomas Twilfit?? Näe, inse, det ÄR kört!!
Albert Hall: Det är nästa steg. Alla MooDoospelare kommer att heta Wedin nästa säsong eftersom taktiken hittills inte varit tillräckligt framgångsrik. Nu är det mest MooDooisterna själva som verkar förvirrade och bortkomna.
Kickan: Hälften av dom brukar ha namn som slutar på -edin, den andra hälften namn som börjar på w. Men varför i hela friden finns det ingen som heter Wedin?
Paddan: Jag slapp gå kopieringsmaskinskursen när jag visade att jag minsann redan hade listat ut hur den fungerade. Dessutom lär jag inte använda de kopieringsmaskinerna på ett bra tag med tanke på att jag har låtit mig värvas till ett annat jobb.
Voodoo har väl mer att göra med att MooDooister har en tendens att heta ungefär likadant - du vet alla de däringa -edinnamnen - och dessutom se likadana ut (systrarna Sedin) i försök att förvilla motståndarna.
Kickan: Jo, jag trodde att du kanske hade börjat med såna arbetstider nuförtiden, med tanke på de där Kopieringspapperspåfyllning för Dummies och liknande kurser som ni tydligen är sysselsatta med där uppe. ;)
Det är klart, när Salle snurrar med motståndarspelarna som allra värst så kan det nog inte vara tal om något annat än Voodoo.
Paddan: Tror du jag har lärarvikariearbetstider eller vad? Dessutom har jag inga planer alls på någon helgsprit den här helgen, och ingen annan helg heller för den delen eftersom jag inte dricker sprit utan föredrar svagare varianter.
Du stavade fel förresten. Det heter MooDoo, som i voodoo.
Vivix: Antar att det måste blivit någon form av överhettning som förstört hennes känsla för bevarande av guldtrådar efter den där hemska matchen mot MoDo, något annat kan jag inte direkt komma på i dagsläget. Skulle i sådana fall kunna vara att hon redan börjat tulla på helgspriten...
Albert Hall: Njae, det var faktiskt jag. *skäms* Fast det var mitt odisciplinerade fredagsjag som bara längtar efter att få gå hem från jobbet som gjorde det. Fy på fredagsjaget!
Fast det var ju inget totalsvammel i alla fall utan helt och hållet hockeyrelaterat. *nöjd*
Albert Hall: Säkert, så måste det vara. Undrar bara vad de gjort med den riktiga Kickan. Stackarn kanske ligger bunden i något lagerutrymme i Kempehallen.:)
Vivix: Jag tror det är någon som hackat hennes lösen. Säkert någon modoit. Du ska se att att det snart börjar komma ångermanländsk propaganda från Kickan. Då vet vi med säkerhet.
LHF:s interna poängliga är intressant så här långt.
1 Thomas Berglund 18 2 9 11 2 Kamil Brabenec 18 4 5 9 3 Hans Huczkowski 18 2 7 9 4 Jonas Rönnqvist 18 1 8 9 5 Magnus Nilsson 18 4 4 8 6 Linus Fagemo 16 6 1 7 7 Jonas Nordquist 18 4 2 6 8 Emil Lundberg 18 3 2 5 9 Johan Fransson 16 3 2 5 10 Jan Sandström 18 1 4 5
Fortsätter det så är det i det närmaste totalt tronskifte på gång. Skuggan har än så länge inte skrapat ihop mer än 4 assists men Bulan verkar ha tänkt göra en riktigt bra säsong. Brabenec verkar ha funnit sig tillrätta ordentligt och både Jonas N och Mange är lite av säsongens överraskningar. Dessutom imponerar ju de allra yngsta något så djävulskt.
Vivix: Inte mitt fel, jag har också tänkt på det. Men Kickan bara envisas och envisas att fortsätta skriva i guldtråden. Det har hon gjort både idag och igår trots att jag tillrättavisade henne då. Jag har börjar undra om hon tycker att vi ska ha en enda lång tråd? :)
Albert Hall: Fast den perioden var i och för sig efter jul, då LHF av tradition är starkast. Å andra sidan var det länge sedan LHF inledde så här pass bra, så vad fan - även bortastreaken kan ju komma tidigare så dominerar vi sedan totalt efter jul. Förresten är det ju bara Warulfven som känns lite hemsk av alla bortamotståndare den närmaste tiden så vi bör mycket väl kunna skrapa ihop en hel del poäng.
Albert Hall: Jag har nog inte tänkt på det, men kanske är det så. Hur som helst så bör vi ju kunna ta hem några av bortamatcherna i alla fall, fast seger mot Kringlorna på hemmaplan ser jag nog nästan som ett krav ändå.
Trist med så få hemmamatcher den närmaste månaden. För min del hade LHF gärna fått ha hemmamatcher nästan varje dag, fast då hade jag iofs fått lite svårt att få jobbschemat att gå ihop då jag än så länge förväntas jobba på annan ort emellanåt.
Visst, efter matchen imorron så har vi sex av dom närmaste åtta matcherna på bortaplan, tror jag. Av någon anledning så brukar lule spela bättre på bortaplan när det är många bortamatcher på raken. Det verkar som om man på någe vis då vänjer sig på att lira borta. Iofs är detta inte något jag orkar bevisa statistiskt, utan bara en känsla kombinerad med dimmiga minnen av att det brukar vara så som jag har...
Albert Hall: Säg inte sådär, då blir jag nervös. Jag godtar ingen skitmatch med tanke på att vi har väldans mycket bortamatcher framöver och jag helst vill känna att LHF har fast mark under fötterna.
Det kommer att bli stentufft att slå SSK som har värvat bra på slutet. Luleå förlorade ju dessutom borta mot dom med 3-1. Jag tror i alla fall på 4-3 seger för Luleå.
Portello: Vi förlorar inte mot Kringlorna. I så fall krävs ett totalt kollektivt hjärnsläpp hos LHF-spelarna. Enligt varannanmatchteorin lär LHF göra en jäkla massa mål imorgon.
Kickan: Vet inte varför men jag känner mig inte allt för deppad efter förlusten. Men om vi nu mot all förmodan förlorar mot SSK imorgon vet jag en som kommer att tjura ihop...
LL: Jag tycker nästan det finns större anledning att deppa efter en förlust som till stor del beror på att regelvidriga mål godkänns och andra domartabbar än om vi verkligen hade varit värda att förlora. Spelet som sådant är jag däremot inte ett dugg bekymrad över.
"Och vi kommer att sända samtliga allsvenska fotbollsmatcher och betydligt fler elitseriematcher än tidigare, säger Peter Harryson, sportchef vid Canal+"
Kickan: Ja, jag skickade faktiskt två. I det första förklarade jag för honom att det faktiskt inte alls är speciellt svårt att ta sig till Stockholm från Luleå. Han sa nämligen att det knappast var speciellt mycket Lulingar där för att det är ju lite svårt!!
I det andra förklarade jag att jag inte tyckte att han var särskilt duktig och borde lära sig lite av tjejen han hade med sig.
Kickan: Ja, tror du det går att anmäla dem för rån alternativt grovt rån? Med tanke på att domarn är inblandad så borde det väl räknas som grovt, eller?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
M.V.H Larry!
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!