Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 332308 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: det är möjligt. Vi ska skicka in en video till disciplinnämnden så får de ta ställning till vilket straff FBK ska få. Troligtvis kommer de att bestraffas med dryga böter och poängavdrag!

Nu måste jag lämna för ett tag. Ni får hålla i och vända det trots att jag sviker.

"Våga vägra pessimism... :-)"

Bra, du har lärt dig LL. ;)

2-0 står det nu, tre snabba så går mitt tips in!
O P T I M I S M

LL:

Dåligt att ingen talat om det för FBK! Blir det inte någon form av lagstraff för såna solklara regelbrott?

Verkar hända en hel del kring herrarna Nilsson ikväll.

LL: ...och Skuggan ut igen.

Nä, nu är det något fel. Det var ju VI som skulle göra mål... *hrmpf*

Albert Hall: Fucking jävla skit! 2-0 : ( Morrrrrr!!!

Faaan, missat friläge av Mange. Sånt har man inte råd med, då blir det 0-2 i kontringen...

Jag tycker kommentatorerna på webradion är bra. Speciellt bisittaren verkar kunna hockey.

LL: Sedär, det blev ett exemplar av det som vissa kallar frozisthandboken över åt dig också : ) Själv har jag samlat på mig ett helt lager.

LL: Tuukka Mäntylä får mycket beröm. Snart kommer alla att ha upptäckt att han är en av elitseriens bästa och framförallt roligaste backar.

Albert Hall: Det skulle onekligen vara skönt med ett mål alldeles innan periodpausen.

Dysso: precis, det ingår i taktiken att låta FBK tro att det ska gå lätt genom att vi ger dem ett tidigt mål. Sedan sätter vi in vår andraperiodsstöt och vänder på steken och kopplar ett segergrepp!

Våga vägra pessimism... :-)

Dysso: Jepp, vi gör minst 4 mål i andra. Allt inom loppet av ett par minuter. De verkar inte ha lyssnat på mig när jag krävde att vi skulle få spela tre andraperioder : )

Dysso: Vi ska göra ett nu i PP till att börja med. Kanske.

Kickan:

Snart är det period två, det är väl då ni ska börja göra mål? Allt enligt planerna än, väl?

LL: FBK-Sam säger att vi har "väl så mycket av spelet". Kul att höra och hoppas att det fortsätter så.

...och nyss åkte Skuggan ut. inte bra.

Kickan: ja, Hyvönen vill man helst inte ha på isen... Jag har aldrig sett en spelare som skjuter så överjävulskt hårt och dessutom med bra precision.

Sidospår: jag sitter och kollar på SSK-VF på Canal+. Marcus Vinnerborg framstår allt mer som seriens bästa domare. Fjolltoleransen verkar han inte ens ha hört talas om. Spelarna får till och med tackla varandra utan att bli utvisade...

LL: Hyvönen och Husse ut. Vi borde väl gå lite plus iaf om vi slipper Hyvönen i ett par minuter?

Albert Hall: ja, så är det ju naturligtvis :-)

LL: När vi tog tvåpoängaren ifjol i LL-arena så låg vi under med 1-3 inför sista. Det kanske är enbart bra att lura i dom att vi tänker ge oss enkelt... :)

LL: Ledda passar på att bättra på sin busligestatistik också.

Albert Hall: nåja, vi släppte ju in en snabb mot Modo också. Hoppet lever ännu :-)

Det börjar ju helt underbart!

Kickan: Jaja. 1-0 till FBK efter 22 sek... Det här blir en mörk afton.

ojdå. Det dröjde bara 22 sekunder...

Ja, det tog ju jättelänge för FBK att ta ledningen... Det där var väl kanske inte den start man ska ha om man har tänkt vinna i Karlstad.

LL: Målskyttet verkar ju ha kommit igång ordentligt i alla fall. Kul (och viktigt) också att Skuggan fick näta nu senast. Förhoppningsvis kan det hjälpa honom att komma igång ordentligt.

Kickan: självfallet får FBK bära favoritskapet i kväll, men jag skulle faktiskt inte bli särskilt förvånad om vi skulle gå och vinna i kväll. Jag menar, SÅ förbannat stor sensation vore det inte. Bitvis har Luleå spelat riktigt bra de senaste matcherna, och gör Luleå en bra match och FBK har tankarna på morgondagens match mot Frölunda så kan Luleå mycket väl vinna. Men som sagt, utgångstipset får naturligtvis bli FBK-seger.

Äntligen dags för guldtråden igen! Jag var ju lite ovillig att släppa den förra veckan så ni må tro att jag har haft ännu svårare att låta bli att plocka fram den igen alldeles för tidigt : )

Märkligt nog känner jag mig alldeles lugn. Borde man inte vara åtminstone lite skraj inför ett möte med Warulfven? Har jag jobbat så mycket att jag av ren utmattning inte orkar känna efter och jag egentligen är lite skraj ändå? Jag tror inte det. Däremot tror jag att våra älsklingar faktiskt kommer att ge Warulfven en riktig match idag. Warulfven skall inte räkna med att de våra ludermässigt lägger sig på rygg av respekt bara för att Warulfven är Warulfven. Nä ni, nog blir det match av det hela och nu borde det väl ändå vara våran tur att vinna i WarulfvsLLyan? Det tror jag i alla fall, eller vill åtminstone tro. Fast det blir tufft. Nåja, 3-2 till oss i alla fall och jag är lycklig åtminstone resten av veckan.

Dags för match igen. Eller match och match, en av säsongens säkraste förluster. Dryga två timmars lidande har vi framför oss. Fast våra chanser har väl ökat från cirka 5% till cirka 7% i och med att FBK, segervissa som dom är, tydligen väljer att matcha okände Fredrik Eriksson i målet.

Fast jag hugger till med ett optimistiskt tips trots allt: FBK-LHF 5-2.

Sv: Morgondagens match
Kickan:
Näää..nu tar jag tillbaka..
och skulle jag skicka blommor till dig och inte Suzanne,,då skulle det ta hus i h--te *garv*

matsby: Oj, isf måste de ha skrivit fel på kortet. Är du smygluling då med tanke på färgen på blommorna? ; )

Kickan:

Jag håller med, att HV spelar här i mellandagar irriterar mig nåt oerhört. Dom flesta studenter (och det är väl mest där folk med HV-sympatier finns här, utgår jag ifrån) åker trots allt hem under jul. Värdelös planering!

Kickan:
jasså har dom kommit fram nu :-D
du vet väll att dom var ifrån mig *s*

matsby: Mmm, och matcherna under julhelgen är ju inte direkt av derbykaraktär. Jag menar, hur många HåVeare som inte bor i Luleå kommer att ta sig dit i mellandagarna? Värdelöst! Vid såna tillfällen kan de väl försöka pricka in matcher som folk kan tänkas åka och kolla iaf.

Jag fick värsta sketastora blomsterarrangemanget levererat till jobbet nyss. Sånt är alltid kul. Dessutom är det lämpligt nog främst i lulingfärger - rött och gult (ja, och lite grönt dårå, sånt är väl ofrånkomligt när det gäller blommor).

Kickan:
Det tar i mot men jag måste hålla med dig,
Denna säsong har vi åtta stycken bortamatcher under helg, den ENDA som var mot ett norrlandslag var matchen i omgång två i Coop arena.

då räknar jag in MoDo Lulää Brynäs och Leksand som "norrlandslag"

sedan har vi otalig matcher mot FBK och Frölunda som ligger på helg, men det är dryga resor..

Portello: Jorå, nog lär jag sitta vid datorn under matchen. Jag ska dessutom försöka jobba emellanåt eftersom jag håller på med något väldans krångligt just nu och jag helst bör bli klar med det de närmaste dagarna, fast jag gissar att jag inte kan koncentrera mig på sånt annat än i periodpauserna.

matsby: Problemet är väl att den 2 december är en tisdag när jag dessutom förväntas inställa mig på en ny arbetsplats. Det känns som att det inte riktigt är läge att inleda med att begära ytterligare semester eftersom jag redan har tagit ledigt på måndagen och de har planerat verksamheten efter att jag kommer att finnas på plats från och med tisdag.

Nedrans korkat spelschema överhuvudtaget. Dels har vi nu värsta jätteanhopningen av bortamatcher och dels tar schemat inte ett dugg hänsyn till att folk kanske skulle vilja åka och kolla så kallade Norrlandsderbyn om de bara kunde, och med tanke på avstånden är ju nästan allt annat än helgmatcher uteslutet.

...Vi har gjort 14 mål på de tre senaste matcherna så jag tror ändå ni ligger lite i lä när det gäller det där med att ha fått upp farten ; ) Nästa gång tar vi er med 879-0.

Kickan: Naturligtvis menade jag poängligan och inget annat.

Tar för givet att ni är aktiva här ikväll, själv måste man göra annat till 21.30

Kickan:
*S*

tänk att man kan vara så kaxig,,fast ni har ju inget bättre förstånd..

nejdå, vi har nu fått upp samma fart som ni fick erfara när ni möte oss i de FYRA matcherna i våras :-P

ojojoj att vara gläffsare är skoj :-D

Nej ta och masa er ner hit 2 december så skall ni få er en rundtur i det nya hockeytemplet i norrland,,och kanske en pilsner med för den delen.

matsby: Förrexten kommer ju ni att få pisk ikväll så att ni skulle gå om oss i tabellen är en omöjlighet ; )

matsby: Vi får väl se. Om vi vinner ikväll, lovar ni att alltid vara sketaskraja för oss då?

Norrlandsligan leder nog mina älsklingar i alla fall med tanke på att ni gläfsare och MooDooisterna inte har en suck mot oss : P

Portello: Poängligan. Annars var det rätt. Linus leder den interna skytteligan följd av Jonas N, Mange, Tuukka och Brabenec.

matsby: Kan och kan men inte troligt.

Svanru:
just det ja,,fast inte kan ni väll torska mot lulää i kväll heller
;-)

matsby: Var inte för säker. I Kickans kommentar att ställa ut grillorna finns det en viss logik i pga vi har mötet med stort R i morgon

Kickan:
Spelar ni imorgon??
:-)

Ikväll går vi om er i tabellen,, *s*

Kickan: Inte hade man direkt väntat sig att Bulan skulle ligga i topp av interna skytteligan då serien startade.

« · 332308 · »