Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 339647 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bulan!
Chief: Han har faktiskt oftast ganska mycket roligt att säga. Skulle så gärna vilja att han hade en mikrofon i hjälmen :)

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Huge: nä, det var Luleå som gjorde det målet.

Sv: Bulan!
Vivix: Om Bulan fick en egen talkshow på TV skulle i alla fall jag vilja titta. Tycker han är lite småkul så där.:)

Bulan!
Äntligen någon som förstår Bulans storhet!;) Riktigt sant det han skriver.

Oj, vad nervöst det var på slutet! Men Lule vann rättvist. Vi hade åtminstone 3-4 jättechanser som antingen smet centimetrar utanför mål eller som Korhonen mirakelräddade. Brynäs hade egentligen inte sååå många riktigt farliga chanser.

Hento tog säsongens första nolla, utan att för den skull imponera faktiskt. Jag tycker inte han känns lika säker som innan landslagsuppehållet. Men han gjorde några bra räddingar i sista och det kanske gör att han lyfter igen. Annars var det en helgjuten kämpainsats där inte många varken höjde sig eller sänkte sig från mängden i Lule. Om man ska nämna någon så är det nog i såfall Rönnken som hade bra fart under skridskorna idag och en underbar assist till målet.

Största skillnaden på Brynäs ifjol och nu är nämnde Korhonen. Han sprider en helt annan trygghet än petflaskan som stod ifjol. Bäst på plan idag tycker jag.

En annan Brynäsare som man inte kan annat än imponeras av är Sjödin. Han var otroligt bra på slutet. Spelade nästan non-stop dessutom.

Man kan kanske säga att ni fått tillbaka lite grand för bra spel sista tiden. Synd att det gick ut över oss denna gång... :(
Vi hade tydligen en puck inne där Lärking blåste för tidigt, eller...?
Verkar för övrigt ha varit en spegelbild av 1-0matchen i Gavlerinken.
Bra kommentatorer på webben, bäst hittills.....

Chief: nja, båda lagen hade kunnat lämna walk over... eeh, nåja :-)

Skönt att ligga på slutspelsplats igen. Nu väntar tre bortamatcher på raken, mot Leksand, TIK och Modo i tur och ordning. Varje liten poäng i de matcherna kan komma att visa sig guld värd. Ja, eller i alla fall några extra SEK i klubbkassan framåt våren.

Chief: Jag kan förstå det. Som tur är, eller om det är otur, så är jag inte riktigt samma känslomänniska som bland annat du och Kickan och går faktiskt att prata med efter en förlust för mitt älsklingslag.
Fast nu ska jag inte förorena den här guldtråden mer än vad jag redan gjort ikväll.

LL: Hm, uppenbarligen inte. Vet inte riktigt hur ett sånt scenario där du fått som du velat skulle ha sett ut... :)

Paddan: Jag är så glad just nu att min glädje förmodligen täcker upp för eventuell utebliven glädje från ditt håll. :)

Chief: tackar! Jag kan väl returnera gratulationerna, även om jag helst hade velat att både TIK och Modo skulle ha förlorat, fast man kan väl inte få allt här i livet ;-)

Chief: Ja, jag kan väl också gratulera lulingarna till tre poäng, men du får då rakt inte någon gratulation ;)

LL: Måste ju passa på att sticka in huvudet här mitt i min egen glädjeyra och gratta lulingarna till tre fina poäng också!

Grattis! =)

Woooooohooooo! Ta inte illa upp nu, nu som håller på Brynäs, men... FAN SÅ JÄVLA SKÖNT ATT FÅ GE IGEN FÖR 1-0 I GAVLERINKEN TIDIGARE I HÖST ;-)

Livligt på SpS ikväll.. Fortf 1-0 till oss.

Mange! 1-0!

Kickan: Nog för att ni lever i press men du får sluta dricka fulspriten från Mjölkudden nu! ;-)

Brynäs vinner med 5-3!

Dags att plocka fram guldtråden igen eftersom ingen annan har gjort det.

Kvällens match är något av en måstematch. Förlust och vi riskerar att bli obehagligt indragna i alla möjliga streckstrider. *ryyysa*

Fast jag är säker på att killarna grejar det och att de till och med grejar det ganska klart. Den Magn(us)ifika Fab(be)ulösa favvokedjan lär stå för en hel del av målandet.

Sv: Morgondagens match
65Selander: Du har helt rätt. MooDoo är roten till allt ont. Dessutom är det ruskigt smaklöst.

Ikväll spöar vi er. 5-1. Sådeså. Vi har revansch att utkräva efter den oturliga förlusten i Pölsarinken.

65Selander: Japp, både Brynäs och MoDo...

Kunde inte låta bli...;)

Portello: Tror inte det, men man vet aldrig det finns stora mörka krafter ute i världen

65Selander: Det kan man tro om man lyssnar på Observant och Lothar.
Förressten, kan det vara så att Lothar är Observant fast med nytt nick?

Paddan: Ni vet väl att MoDo är roten till allt ont i världen!

Ang att fota försvarslösa individer i Brynäströja är inte så svårt eftersom alla köar för att få hamna på bild med min tröja!

Chief: Hahaha, jaså det är så det är.
Äsch, har ändå fått höra från andra att jag är dum som inte åker ner ikväll.

Paddan: Krav? Jag tänker bara på ditt bästa vet du väl. ;)

Dessutom har jag ju inte tjatat om att du inte åkt ner idag.:)

Chief: Jäklar vilka krav du ställer. Jaja, någon gång ska väl även jag lyckas ta mig den fruktansvärt långa vägen ner till Timrå :)

Paddan: Tja, nåt ska man väl kunna ha er till också...;)

Ser fram emot att få höra vad du tycker om Sydkraft Arena efter nästa söndag för övrigt. Så det är bäst du pallrar dig ner då. :)

Chief: Jomenvisst, tydligen måste vi ju vara världsfenomenaljättehemskast eftersom det verkar gå så bra att använda oss som syndabockar till det mesta :)

Paddan: Jaha, det kunde man väl förstå, att det var MoDoister som som var de skyldiga. Att ni alltid ska ställa till det.;)

Chief: Antar att han får fara runt som en skållad råtta och fotografera allehanda motståndarsupportrar i BIF-matchtröja för att motverka den uppenbara identitetskris hos Brynässupportrarna som bilden på Westerlind i MoDo-tröja har medfört ;)

65Selander: Har du sån? Heder alltså. Har förstått att du har för vana att supa ner oskyldiga motståndarsupportrar och sedan fotografera dem i komprometterande situationer, typ i Brynäströjor...;)

JOY: Smickrande statistik för oss Brynäsare :-((

Har tippat 5-3 till BIF men är glad om man kommer hem med hedern i behåll ;-)

JOY: Och ikväll kommer den åttonde raka.Hoppas jag.

Senast Brynäs vann i Luleå var den 31 Oktober år 2000 då dom vann med 3-0. Sedan dess har det blivit 6-2, 4-1, 6-2, 5-1, 2-1, 5-2 och 5-2 till Luleå alltså 7 raka segrar.

Albert Hall: Vissa glömmer fort vilka som har fött han ;-)

65Selander: Förresten alla Brynäsare, så var det en intervju med Niclas Wallin i dagens NK. Fast Brynäs nämns nog inte i den tror jag.

Albert Hall:
Åtminstone förra och säsongen innan den hade Brynäs svårt mot oss, både borta och hemma. Denna säsong har ju BIF vunnit bägge möterna, men då har ju båda två spelats i Gävle.

Tror att killarna är väldigt taggade ikväll och kedjan med #8,#24 och "23 ska bli väldigt rolig att se.Dom verkar trivas bra tillsammans.

65Selander: Jag tycker det känns rätt länge sen ni vann mot oss här i lule? Det ska bli en intressant match i alla fall. Det känns som lite av "upp till bevis" för båda gängen. Vi har i alla fall inte råd att förlora, efter den här matchen har vi tre raka borta och våra bortapoäng har inte direkt haglat in om man säger så... Förlust och vi kommer att vara nere i det absoluta kvalträsket om några omgångar.

Albert Hall: Svårt blir det iaf, vi vann inte en match i fjol borta mot er!

men i kväll så vinner vi med 5-3 om inte då skall jag gå till Claes Olsson och begära pengarna tillbaka för kristallkulan!

Larry: Om Dackell lirat kvar hade ni i alla fall haft något större chans.

Christer Lärking en riktig skitdomare,men förhoppningsvis ska de inte påverka för mycke av kvällens match.
Sorry alla Luleåfans...
Brynäs vinner på straffar med 3-2,Målskyttar: Nicklas Danielsson,Nylander och Lind avgör straffläggningen.

[bild]home.swipnet.se/rayman/BILDER/Brynas/smguld.jpg[/bild]
Andreas Dackell i en klassisk match, 6 April 1993.

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!

lizzard: Lärking är en jäkligt ojämn dommare för tillfället, Känns som om han borde få dömma lite mer i Hockeyallsvenskan ett tag så han kommer upp i varv!

Dysso: Lärking igen andra matchen irad vi får honom då.

Sv: Sjunk inte till deras nivå
Häger*: ...jag menar vaf-n kan dom anmäla spelare till höger och vänster så ska vi helt klart göra likadant

Det är inte DIF som anmält någon. Det är gjort på eget intitiativ från annat håll, så kom inte dragandes med "att sjunka till vår nivå". Ni befinner er ensamma på den botten.

Jag gillar Luleå hockey, men dom här anmälningarna är under all kritik.

Sv: Go`natt
Portello, Dysso: Ingen mening att jag sitter här och tjötar för mig själv. G'natt på er sov så gott!

Fast av Portello förväntar jag mig att få veta det intressantaste ur matchen sen...

Dysso: Sov så gott.Jag ska bege mig mot tv:n igen och kolla klart på Detroit-Edmonton.

Portello, Chief:

Dags att gräva upp den här tråden nu .. G'natt på er.

Portello, Chief:

Skulle egentligen citera hela "Vart vi än kommer" här, men jag är helt enkelt för lat..

Portello: Kan bara sluta på ett sätt, med stil och finess. ;)

Ojdå. En Voffsing och en tjur surrar på björnarnas gb.Hur ska detta sluta? ;)

Det kanske bör tilläggas att jag vet att det finns väldigt trevliga LHC-supportar också. :)

« · 339647 · »