Paddan: Jag har noterat att ni har värvat en skribent från modohockey.se. Riktigt väl genomtänkta inlägg skriver han, ungefär av den typ man brukar kunna läsa på offentliga dassväggar och som egentligen säger ingenting. Förresten var det en orättvis jämförelse. Klottret på offentliga dassväggar brukar vara läsvärt ibland.
Kickan: Tja, det är väl så när man beslutar sig för att bosätta sig i ett sånt där kallhål långt upp i det mörkaste nord. Jag har den fördelen/nackdelen att det aldrig går att lita på termometern på morgonen då solen lyser rakt på hela förmiddagen. Det kan bli väldigt intressanta reaktioner ibland när man kliver utanför dörren och inser att de fem plusgrader man trodde det var i själva verket är 10 minusgrader.
Paddan: Jag klarar mig alldeles ypperligt utan -23 ute ska du se. Faktum är att jag trodde det var fel på termometern idag när jag såg hur kallt det var och tänkte att "Nog måste det väl stå 2,3?" och knackade på termometern för att få den att inse att det bara var -2,3 ute. Tyvärr hjälpte det inte utan stod fortfarande -23, vilket verkade stämma bra överens med verkligheten när jag gick ut och ögonen antingen frös igen helt igenstängda eller helt uppspärrade så man inte såg klok ut.
Kickan: Just ja, du ska ju ut och resa. Får önska dig trevlig resa mot snön i de sydligare delarna. :) Här uppe får vi tydligen klara oss med drinkarna under parasollen strax bredvid palmträdet.
Kickan: Som mig då =(. I ett avseende är jag feminin och det är när det gäller packning. Visst det har blivit bättre med åren men fortfarande vill jag gärna ta med lite extra utifall att...
Brukar få höra en hel del kommentarer om detta. Vad fan ska du vara borta ett ½år heller? Har plockat med dig halva hemmet? Hur länge ska du vara borta då?
Usch känner mig som ett ufo i dessa sammanhang bara för att har lite framförhållning...*suck*
Kickan: Tja, de kunde jag nog faktiskt kunna tänka mig att återvända till. Även fast det ofta kunde vara väldigt jobbigt så var det också riktigt kul och stimulerande (när jag fällde den kommentaren fick jag ett lite hånfullt skratt av några lärare i lärarrummet) att försöka undervisa de där vilddjuren.
Du får ju också komma ihåg det att dina eventuella kloner blir ju skitgamla redan från start, så de får det med andra ord inte lätt ;)
Paddan: Nej, jag borde nog packa lite nu så jag har det mesta av det avklarat tills imorgon. Jag har ju som lite svårt att snabbt bara slänga ner lite kläder i en väska och åka utan måste planera, fundera och fundera ännu mer om jag skall lyckas begränsa packningen så pass att allt ryms i typ största resväskan som finns att köpa.
Paddan: Kanske dina gamla pubemonster? Ärligt talat, nog borde det ju finnas en och annan lärare som gärna är sjukskriven i ett par veckor emellanåt och lämnar plats för dig. Hade jag varit lärare skulle jag gärna vara sjukskriven 3 av 4 veckor varje månad.
Jag jobbar på det men har ännu inte riktigt lyckats. Det tar ju sån jäkla tid för klonerna att växa upp. Nog för att jag också har vissa problem med att växa upp i vissa avseenden men det ligger liksom på ett annat plan : )
Kickan: Tja, jag har ju anmält mig på Barn- och Utbildningskontoret som tillgänglig vid behov av lärarvikarie så vi får väl se vem som först vågar ta risken att kalla in mig för vikarietjänstgöring och i sådana fall vilka monster det är jag får ta hand om.
Jaha, trodde att du hade lyckats klona dig själv även på riktigt. Fast det är nog mer än vad Luleå tål, antar jag ;)
Paddan: Nej, har du en gång fått ersättning för skadan kan du inte få det fler gånger, så du får nog trots allt vara inställd på att du måste ordna någon slags hederlig försörjning även för framtiden. Fast det beror ju förstås på hur mycket du anser dig behöva göra av med per år. Jag har på känn att en viss summa räcker längre för dig än för mig med tanke på mina shoppingvanor.
Väldans vad folk började ringa helt plötsligt. Det blir lite jobbigt när samtliga tre telefoner ringer ungefär samtidigt, eller i vart fall är det svårt att hålla igång tre olika samtal samtidigt.
Kickan: Wow, det låter ju inte illa. Då kanske jag helt enkelt kan försörja mig på att vara MoDoit och slippa att utsätta mig för såna saker som att försöka få ordning på en klass med vildingar.
Albert: Nya forum innehåller fler inte så braiga nyheter verkar det som. Nu rensas inte trådarna efter tre dygn så när uppehållet är slut och det finns mer att diskutera lär man få scrolla sig till döds om man skall ha fram någon av trådarna nere i forums källarvåning.
Kickan: Hahaha, jo, jag förstår att själv tanken på att dina föräldrar skulle ha uppfostrat dig till MooDooist får det att krypa under skinnet på dig. Själv så trivs jag alldeles utmärkt med tillvaron, även om ångesten hade kunnat fått vara lite mindre denna säsong. Fast, det är klart, vad är väl en jul utan ångest...
Paddan: Det kunde vara värt ett försök i alla fall. Inte skulle då jag ha låtit ens mina föräldrar ha sluppit undan hur som helst om de hade uppfostrat mig till MooDooist, vilket ju är samma sak som ett livslångt lidande.
Kickan: Fast jag tror att förvirringen har varat i mer än 20 år och då kan det inte bara handla om vilket lag jag supportar. Hmm, det kanske är Bjästa som är förvirrande.
Kickan: Själv så känner jag mig bara förvirrad nuförtiden på forum. Dels med alla nya signaturer och dels med den där mindre lyckade omstruktureringen. Fast iofs så brukar den där känslan av förvirring dyka upp lite nu och då, så det kanske bara är normalt.
Paddan: De nya signaturerna känns faktiskt lite som en tävling i fantasifullhet. Det är väl nästan bara jag, LL och Jante som är någorlunda lättidentifierade (ja, sett till namnet då, andra identifierar man ju genom handstilen) efter nickbytena. I vart fall att döma av vad jag hittills har sett.
Frisco: Nog kommer du att posta, det är jag övertygad om, och såååå svår är inte trådstrukturen. Dessutom kan du räkna med uppfostran om du någon gång råkar svara på fel inlägg. Sånt passerar inte obemärkt : )
Jag har i alla fall reggat Frisco så att ingen annan ska sno mott nick:-) Däremot är det tveksamt om jag kommer att ge mig in på att försöka posta ett mess.
Frisco: Är jag bara en? Kanske har felet rättat till sig under natten? Jag var väl 11 st när jag lämnade datorn igår och den har stått på och jag varit inloggad här hela tiden även om jag inte har varit i närheten av den.
Trådstrukturen är väl densamma. Det är mer kosmetiska ändringar på forums förstasida som gör att det ser mer rörigt ut. Plus då att alla tvingats byta nick eftersom det blev något strul så att det inte gick att regga de gamla signaturerna. Det känns lite vemodigt. Trots allt har ju många haft samma nick i många år och nicken har blivit en del av deras personlighet.
Albert Hall: Jag tycker att forum känns rörigt sedan den nya versionen kom. Vet inte om jag hittills har hittat något som är bättre än i den gamla versionen. Jag har svårt att ens vänja mig vid det där "igår" och "idag" utan tycker att det nästan blir mer svåröverskådligt då än om datum anges vid varje inlägg. Fast det kanske är en vanesak. Om ett par veckor tänker man kanske inte ens på att det någon gång har varit på ett annat sätt.
Albert Hall: Var någonstans har jag hånat LHF för ett dåligt förvärv? Eller för hur saken hanterats? Läs om och läs rätt. Har du fortsatta problem med läsförståelsen skall jag självklart hjälpa dig på traven, säg bara till i så fall.
Linkpingare har väl precis lika stor rätt som vem som helst att kritisera eller framföra åsikter. Eller anser du att det är en suveränitet vigd åt enbart LHF-supportrar?
Nej, jag skriver inte mycket, oftast inte alls. Däremot har jag under många år läst och följt de flesta ES-lags forum, inkl. detta och även Luleås egen hemsida. Det är ganska givande. Sedan en tid tillbaka har jag även reggat mig på detta forum.
Jag ville naturligtvis bara säga att Linkpingare inte är det rätta folket att håna andra för att göra dåliga nyförvärv. Jag tycker dom ska granska och kritisera sina egna nyförvärv innan dom ger sig på andra lags spelarförvärv. Obsut var ett bra nyförvärv, till slut visade det sig var ett FÖR bra nyförvärv kanske.
Dessutom tycker jag det är underligt att du som nybörjare här på SpS verkar veta det mesta av vad som diskuterat här tidigare. 25 inlägg ungefär, är väl vad du orkat med hiitills. Fast det är ju en en gammal tradition bland fega personer att byta nick så fort man blivit överkörd under sitt gamla. Här på SpS kommer vi ju ihåg gamla klassiker (av någon anledning ofta linkpingare) som Ribbskott, Hen-rink och allt vad fan nollorna hetat.
Albert Hall: Öhhh... måste erkänna att jag är lite förvirrad nu. Vad vill du säge med det inlägget? Att det var lika gott (enl. Lex Linköping) att Obsut inte kom eftersom han antingen hade varit totalt kass eller för dyr?
Kickan: Jo, det är klart, det har du ju rätt i. Huruvida du är klonad på jobbet eller ej har jag inget svar på. Men, om du skickar ner datorn till mig...just det ja då behöver jag ju bredband också...fixar du det så kan jag kolla om det är så enkelt att det är dig det är fel på ;)
Paddan: Shoppingbehovet (och behovet av att vara fler än en) borde ju vara större på jobbet eftersom man alltid längtar mer efter de skojsiga sakerna när man inte har tid med dem, och på jobbet är jag ju inte klonad (tror jag).
Kickan: Det är klart det där med temperamentet är ju ett problem. Men du ska se att om han bara får andas Luleåluft igen så kommer han att kliva fram som en hockeyns Messias och rättmätigt återplacera LHF på elitseriens gyllene tron.
Paddan: Mmm, exakt. Vissa verkar tro att Toporowski skulle utgöra någon slags frälsare trots att han totalfloppat överallt sedan han lämnade LHF och han överhuvudtaget är rätt begränsad som spelare. Därtill kommer ju hans lite svårhanterade temperament.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Just nu är det -27, och det var nere på -29 tidigare idag...