Albert Hall: Jantagligen. Kanske borde vi kalla in John. Det känns som att det finns en hel del mentala låsningar att jobba med just nu. Det börjar vara bråttom.
Portello: Leksand borta slog vi också utan att göra första målet. Sen har vi vunnit någon hemmamatch, förutom modomatchen, från underläge 0-1 också. Men inte fan är det många gånger.
Kickan: Underligt är det att det ska vara så viktigt. Likadant med bortaplan jämfört med hemmaplan. Det mesta sitter nog i huvvet, gissar jag.
Albert Hall: Undrans varför det är så viktigt. Nog är det ju alltid jobbigare att behöva jaga iofs, men gör man ett snabbt mål är det ju nolläge som gäller igen. En annan ovana LHF har haft den senaste tiden är att släppa in flera mål i början av första vilket gör att de måste tokjaga hela matchen och i första hand sikta på att försöka få oavgjort eftersom seger i det läget känns rätt avlägset.
Portello: Iofs tror jag de flesta inte var i närheten av packade under matchen, utan nöjde sig med att ta någon eller ett par öl och prata skit. Killen vi var på förfest hos efter matchen borde nog däremot ha låtit bli att dricka det han drack när han kom hem eftersom han slocknade på golvet och de flesta gick vidare därifrån.
Albert Hall: Förstod det.men jag förstår inte hur vissa personer fungerar. Samma sak på organiserade bortaresor, åker endel för hockeyn eller för att få supa skallen av sig? På försäsonsmatcherna i Boden ser man ytterst få av dom som står i klacken på matcherna, förutom mot Boden dårå.
Albert Hall: Det känns faktiskt som att HejåHåVes tidiga första mål var helt avgörande. Det är otroligt viktigt för LHF att göra första målet. Om motståndarna gör första målet förlorar LHF i 9 fall av 10. Fast killarna ska ha en eloge för att de inte såg matchen som avgjord utan verkligen försökte komma igen i andra perren.
Albert Hall: Det kan väl hända, men går man på hockey för att se hockey eller för att sitta och dricka öl i baren? Och om man nu ska dricka öl så kan man väl göra det i pauserna eller före matchen och inte under den?
Portello: Jesper gick efter första perioden. Det säger allt om hur bra den var. Fast andra perioden var riktigt bra och LHF borde ha satt ett par puckar då.
Kickan: För en gångs skull var jag verkligen tacksam över att jag missade en match.Vad man har läst och hört så var första perioden bland det sämsta som skådats på väldigt länge.
Och tydligen var det visst väldigt många från klacken som stannade uppe i baren i tredje perioden, det är dålig stil tycker jag.
Portello: Sidär, nu börjar du låt mindre dödgrävig. Iofs är det förståeligt att jag släppte dödgrävartankarna någon timme tidigare än du eftersom jag hade ältat förlusten hela natten och pratat med mig själv på SpS i morse när krogrundan var avslutad.
Portello: Äh, ryck upp dig nu. Själv har jag brytit ihop och kommit igen efter att ha varit totaldeppad sedan matchen igår. Hoppas bara att truppen gjort likadant.
Frågan är denna? hur länge ska det ta innan FBK gör första målet? Klarar vi två minuter? Och vad är ställningen efter första? 4-0 till FBK? Känner mig allt nnat än positiv inför denna match.
Portello: Fransson höjde nog sitt draft-värde ytterligare lite genom dagens insats. Att som back avgöra matchen mot Östterike med två mål är inget annat än imponerande.
(Som lulingar är det ju lite onödigt att påpeka att det var 6-0 och 7-0 målet som Johan gjorde, va?)
Paddan: Fan att du skulle se det. Ja, tyvärr affärerna har inte gått så bra den senaste tiden. Aktiemarknaden du vet. Fast jag gillar egentligen inte att sälja ut mitt goda namn så där. But money talks.
Portello: Jag funderar på lite nya artiklar till souvenirshopen. Man kunde sälja storpack med Prozac och Losec med LHF-logga på. Det skulle garanterat bli en storsäljare.
Fan, jag brukar inte gräva ner mig så här efter en förlust, men nu känns det verkligen jävligt. Att sedan träskgängen närmar sig underirån i tabellen hade man ju kunnat vara utan.
Tydligen så har någon person på SpS skrivit reklamkontrakt och försöker sig nu på att sälja saker med sitt namn på. I dagens AB testar man något som kallas för ett "Albert Hall kit" och innehåller flagga, tuta, serpentiner, partypoppers och en ballong.
Fan vad piss det här känns :-/ Jag brukar inte tillåta mig själv att bli speciellt pessimistisk när det gäller LHF, men gårdagens match tog verkligen musten ur en. Vågar knappt tänka på vad som kan ske om det fortsätter så här, ett heltaggat SAIK i KS är ju ingen dröm att möta direkt.
Fast så jäla illa ska det väl inte behöva gå så att dom ska hamna i KS? Killarna kan ju prestera så mycket vackert på isen, om dom bara vill.
...en tröst i all bedrövelse är ju att det gick lika värdelöst för MooDoo, eller till och med värre eftersom vi ändå förlorade mot ett bättre lag än MooDoo gjorde.
Nedrans så jävligt det känns, och inte kan jag sova heller eftersom jag bara tänker på den eländiga matchen. Första målet är så otroligt viktigt. Om vi hade fått ta bort matchens första 15 sekunder kanske allt hade sett annorlunda ut. Fast tyvärr kan man ju inte göra så, hur mycket man än vill och önskar.
Skadeeländet verkar ju heller aldrig ta slut. Nu har jag nästan slutat hoppas att folk kommer tillbaka utan hoppas bara att vi lyckas undvika ännu fler skador. Fast det är jantagligen för mycket begärt med våran "tur".
Jag borde nog försöka sova ändå. Man blir ju totalt deprimerad om man fortsätter tänka på allt elände. Nattinatti med er, fast ni sover väl å andra sidan allihop för länge sedan.
Paddan: Hrmpf! Tomtenissaklänningen gjorde succé, såväl i arenan som på krogen. Fast jag har besämt mig för att tomtenissakänning och pojkvännen på okrogen inte är någon bra kombination.
Match? Det har inte spelats någon match idag. I vart fall ingen match som inte fick mig att vilja grina.
Första perioden var nog det sämsta jag sett av Luleå på flera år. I andra perioden däremot var Luleå som ett nytt lag och spelade ut HV fullständigt. Det kunde faktiskt stått 3-3 efter två perioder men Luleå saknade skärpa i avslutningarna. I tredje så kändes det ganska avslaget och HV kontrollerade matchen som dom ville och Luleå orkade inte störa. HV:s seger var rättvis men siffrorna 0-5 var alldeles för stora.
Jaja nu är det bara att glömma den här matchen och försöka ta poäng av Färjestad på söndag vilket inte är omöjligt om Luleå kan spela lika bra som i andra perioden mot HV hela matchen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?