Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Salcin: Äh, bäst att bege sig till jobbet.Hoppas Luleå vänder på detta.

1-0 till Mora i 5-3.Skit.

Linkan: Usch, verkar som vi ska spela hela perioden i boxplay.
Håll tätt nu.

Fan vad utvisningar vi tar på oss kan ju för fan kosta matchen direkt det här!

Linkan: Domherren har bestämt sig visa ut Lulespelarna på löpande band.

LL: Man har alltid den där otäcka känslan, men titta på laguppställningarna ska ju Luleå vinna! men som sagt vi är ju vana att kamma noll på bortaplan

Bolivar: Ja det är nog så, men vi får svar snart efter lyssnat på webbradion ett tag.

Salcin: Enligt hemsidan ska Frallan fortsätta med Saravo. Tror Swehockey har fel.

Frallan-Nyberg samma backpar idag känns som ett stort?
Tränarna borde väl ha märkt vid det här laget att Frallan ints spelar bra om inte har en rutinerad backkollega brevid sig.

Saravo-Frallan funkar ju klockrent.

Portello: Förhoppningsvis får vi skrika ut i vild glädje efter matchen istället för sjunga overcame!

Appropå inget så tycks det som aocho skräpt sig iafall lite grann, uppdateras ju tom lite då och då nu. Chrunak-effekt som börjar ge resultat?

Salcin och Albert: Äh, nu tar vi varandra i hand och sjunger : "We shall overcome" :)

Albert Hall: Dåligt omen?
Fast å andra sidan har man nästan alltid numera negativ inställning inför en bortamatch. Inför DIF borta var jag säker på vinst men blev platt fall med 2-0.

Salcin: Förra året så hade vi också Mora i sista matchen innan novemberuppehållet, fast då på hemmaplan. Vi hade exakt samma poäng som nu, 22 stycken. Vi fick rejält med stryk. Vad vill jag ha sagt med det? Ja, inte fan vet jag...

LL: Blir det ingen resa för dig till Mora idag?

Blir det någon annan i så fall som kommer skriva matchrapporten på officiella sidan?

Linkan: hoppas att ni får rätt. Själv har jag en jobbigt negativ känsla inför matchen :-(

Portello: Absolut ska okså ta en tvåa för Luleå brukar sällan göra det!

Salcin: Märkte att det var nästan 2ggr på Frölunda vinst så la till dom.
Så ett fyrling med 2 av 4 system 210 kr insats möjlig vinst 2000.

Portello: Man vart ju smått chockad förra matchen när Machulda trampade och åkte ifrån 2 motspelare innan målet.

Ska spela en chanstrippel:
MIK-LHF 2
LIF-BIF 1
SSK-Modo X

Salcin: Bara att hoppas att de nio målen utökas idag.

Hoppas att Machulda kommer igång nu efter att ha fått göra mål mot SSK.
Tror att det målet kan visa sig viktigt för hans självförtroende.

Tror jag ska testa att spela på Luleå ikväll, något jag normalt inte gör men idag känns det rätt.

Portello: Som vanligt när det gäller Luleå på bortais, så gäller klyschan med första målet i allra högsta grad.
Tror vi måste ha första målet om det ska finnas någon chans.
Luleå har mäktat med endast NIO mål på 7 bortamatcher, vilket är riktigt uselt.

Match idag mot Mora borta och vinst är det enda som räknas.
Luleå fortsätter med precis samma lag som sist, så det innebär att Leinonen få vakta målet mot sina gamla lagkompisar.Eller man kanske skulle säga lag med tanke på Moras spelaromsättning.

björn power: Jag passerar Happis den 18:e eftersom jag förmodligen stannar på Piteå statt över natten. Ska vi luncha? Minerva är bäst. Eller är du strängt upptagen även då?

Albert Hall: Skulle kännas tryggast så, med tanke på att han kör med ispåse på ljumsken efter varje match skulle uppehållet vara ett bra tillfälle att återhämta sig på.

Salcin:

I samma länk kan man dessutom räkna ut hur det kommer att gå med Renbergs landslagsspel. Han tackar nej. Men han kan inte göra det förrän efter sista matchen innan landslagsuppehållet eftersom det ser rätt illa ut att tacka nej på grund av skada men ändå fortsätta lira i elitserien.

Salcin:

Jag tror nog inte att kvartssamtalet med Lener drog särskilt många extra åskådare. Mycket bra intiativ av honom för övrigt. Samtalet uppmärksammas förresten i dagens Aftonblaska. Se länk.

Kickan: Hmm.. typiskt, jag säger nog tvärtom 17-18/11 är jag på konferens i Haparanda av jordens alla ställen och då lär det inte bli tid för webradio heller !

Albert Hall: Kan kanske bero på att Lener skulle tala med fansen, tyckte det såg tätare ut på stå igår än vad brukar i serielunken, nästan samma täthet som vid slutspelsmatcher.

Portello:

Det var drygt 5300 betalande på matchen igår. Mycket bra siffra på en torsdag i november mot SSK. Varför gick så många marginalåsåkådare just på den här matchen? I och för sig så brukar det ju vara säker seger mot SSK (enligt deras forum så var den senaste gången dom vann under ordinarie tid i Luleå anno 1989) men själva laget SSK är ju inte så värst kul. Kanske Taavola drog en del folk? ;-)

Nån som vet hur mycket åskådare som Lulehockey har budgeterat för? De senaste säsongerna har det varit 4700, en siffra som vi nog ligger hundratalet över just nu.

LL: Japp, det är den jag tänkte på.Förstod nästan att du skulle veta vilken jag menade.

Portello: du tänker nog på Luleås första bortamatch någonsin mot MIF, hösten 1990. MIF ledde med 3-1 inför den sista perioden, men Luleå vann med 8-3.

Paddan: Swehockeyonlinen är iaf skum. Ett bra tag stod det att Kringlorna skjutit 120 skott i 3:e perioden. Imponerande! Dessutom schabblades det med målskyttar en hel del innan det blev (kanske) rätt eller de bestämde sig för vem de ville ha som målskytt.

Nattinatti. Jag måste vidare hemåt tidigt imorgon så jag borde ha gått och lagt mig för längesen eftrsom det är en bit att köra.

Kickan: Äh, vi förtjänar alla mål vi gör. Däremot förtjänar vi inte ett enda insläppt mål, de bokförs av någon illasinnad person på hockeyförbundet i för tajta kalsonger. Tror han heter Englund i efternamn.

Portello: Ja, du menar väl att ni gjorde 6,5 mål, eller? ;)

Paddan: Halva mål är sådan man inte förtjänar. Alltså alla mål MooDooister (liksom Pölsingar och Kärringar) gör. Halvera det antal mål som ni har enligt statsen så kommer man närmare verkligheten av MooDoos kapacitet.

Paddan: Äh, du vet vad jag menar :)

Portello: Kan man göra halva mål?

Kickan: Visst vann Luleå mot Malmö ganska stort för ett X antal år sedan? Vill minnas att dom gjorde mellan 6 eller 7 mål.Men jag kan komma ihåg fel.

eltifoso: Fast då har vi kanske rekordet de senaste 22,5 åren i alla fall? Åtta mål i slutperioden torde ju inte vara helt vanligt.

Tack förresten för att du postade och letade.

65selander: Just idag eller var jag har mitt hem? Jag bor i Uleåborg numera, fast idag är jag i övernattningslägenheten i Sverige pga jobbangelägenheter.

Du skulle ha tippat 0-0 när vi mötte Pungen senast. Där kan vi snacka pengar om man hade tippat rätt. 200 gånger pengarna hade inte suttit helt fel.

Kickan:

1983-03-03 Djurgårdens IF - Hammarby IF 11 - 4 ( 1-2, 2-0, 8-2 ) 5360 Johanneshovs Isstadion

Vid en snabb genomgång hittade jag denna.

Kickan: Med tanke på vad SSK gjorde förra matchen så vete gudarna vad som har hänt. Ångrar att jag inte hade er istället för FBK på tipset.

Det var väl Mammon på 3,65 x pengarna som lockade.

Hinner inte hem, vart håller du hus nu?

65selander: Jag har redan ändrat tipsen i de närmast följande matcherna till ännu större LHF-segrar. Nu ni! SM-GULD! Typ.

Har det någonsin hänt i ES att det har gjorts så många mål i 3:e perioden? Någon statsnisse som vet?

Portello: Portello räknar du fortfarande med LIF, LIF kommer att vinna fler matcher rent utav på lördag men över strecket kommer dom aldrig

Det var ingen liten seger ni ställde till med idag. Nästa omgång blir intressant som sagt var.

björn power: Trist att det inte är någon hemmamatch den 16-17/11 när jag för en gångs skull är i Luleå å jobbets vägnar (eller i Luleå den 16/11 och i Piteå den 17/11). Istället är det bortamatch mot MooDooisterna så jag kan inte ens lyssna webbradio eftersom det tar en djävulsk tid att köra hem.

Portello: Jo kändes jävligt skönt när 2-0 målet kom efter 15 sec i tredje där blev jag säker på vinst.

Men känns lika viktigt vinna mot Mora på lördag skulle vara härligt som fan gå till uppehållet med 8 poängs försprång på Mora.

(TV-reklam är ett gissel förövrigt)

Portello: Skönt att ha med sej nu när vi ska klara av 5 raka "inte-hemma-matcher" ...
Får vänta ända till 24/11 då pölsorna gästar Coop, vicken abstinens man kommer att ha då :)

Salcin: Väldigt skönt med tre pinnar idag.Synd bara att vi slutade spela vid 5-0, men det var ju bättre att göra det då än vid likaläge.

Kvällens resultat gick även våran väg.SSK, Mora, DIF samt Leksand förlorad.Det innebär att det nu är lucka på 5 poäng ner till nionde-platsen.

Sen är det kul att Isaksson fick göra sitt andra mål, ser stabilt ut över lag alla kedjorna jobbar på bra.
Blir det nu bara lite utdelning borta också så ska det inte vara några problem nå slutspelet.

LL: Ett snyggt mål dessutom rundade ett par SSK-spelare snett utåt mot sargen, snabb inåkning framför målet och rappt skott upp i taket.

Albert Hall: kul också att Machulda gör mål igen. Nu har han gjort två mål på de tre senaste matcherna, och båda målen efter fina soloprestationer. Kanske han är på uppgång?

Salcin: Renberg var nog bäst på isen ikväll. Orszagh gjorde vad han är anställd för, levererade.

« · 610147 · »