Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Salcin: Äh, bäst att bege sig till jobbet.Hoppas Luleå vänder på detta.

Portello: Matchen har börjat på absolut sämsta tänkbara sätt!

Portello: Jag måste nog stängaav web.....radion varenda gång jag lyssnat klarar Luleå tamejfasiken inte ens gå över anfallsblå utan en offside, i backchecking tar dom alltid en utvisning dags att fimpa radion nu kanske??

Utvisning igen vafan är detta!!

Salcin: precis som Luleå alltid börjar sina matcher borta!

Linkan: Lener borde ta time-out och skälla ut Lulespelarna ordentligt, kan ju fan inte hålla på och trippa och slasha stup i ett.

Bra radiopratare not! "det är svårt att spela pp i början av matchen,tjenna kan väl inte vara lättare än att få spela 5-3 i tio min för f..n

Salcin: Härligt! äntligen har jag fått höra hur ett mål via webradion:-)

Linkan: Ja, nu är det i alla fall kvitterat. Första PP och mål. Bra jobbat, nu kommer vi.

Bolivar: Kul för Orzagh att hänga en!

Linkan: Ja inte något man är bortskämd med direkt!
Och Orzsagh gör sitt 4de mål på 6 sin 6te match ganska skapligt för att vara en kalkonvärvning enligt medianissen som dömde ut Orszagh efter 1 match.

Salcin: Jo och med tanke på att han inte spelat på ett halvår så får han mer än godkänt, hur bra kommer han vara när han är i 100%matchtempo?! Riktigt bra värvning...

Linkan: Vi får vara tacksamma över att Mora inte utnyttjade sina PP-lägen bättre.

Salcin: Jo hade det blivit 2-0 i baken tror jag att Luleå vikt ner sig totalt tyvär är jag så negativ att jag tror sånt!

Linkan: Man är ju luttrad numer vad gäller bortaspel så.

Fast klent av Mora att bara vinna skotten med 10-8 trots massor av PP-lägen.

Salcin: Kanke vi gör ett ryck nu i andra, ärligt tror jag inte Mora är spec vassa, dags för Luleå att inkassera andra tre poängmatchen i år!!! kom igen nu LULEÅ!

Linkan: Hoppas det, vi hade ju utdelning på vårt enda PP, så får vi något mer läge då jävlar rycker vi!

JAAA! 2-1 Wallgren's första mål var det väl!

Salcin: Yes Wallgren gör sitt första!

Linkan: Utvisning igen tröttsamt detta.

3-1 Renberg!

Salcin: Underbart att Luleå kan göra mål på bortaplan. 3-1 av Renberg. Men nåste säga att kommentatorn som är i Mora är riktigt dålig, verkar inte hänga med alls i matchen.

lizzard: Håller med helt, man får ju ingen bild alls av hur matchen spelas.

Som resultaten ser ut nu e det bra för Luleå. Brynäs ligger under mot Leksand, Södertälje leder mot Modo. Åsså om Frölunda vinner mot Timrå då e kvällen fullbordad. Då går vi om Brynäs Modo och Timrå i tabellen.

lizzard: Ja ser bra ut men vill ha en kvittering av Modo, så jag får in min fyrling.

Salcin:

Du fick både kvittering och ledningsmål. Faan ta dig om du sitter och önskar på ett kvitteringsmål av SSK nu. :-)

Och nu blev det plötsligt SSK-Modo på webbradion usch... Måste man ju göra nåt åt t.e.x. slå av.

Poffa: tja, det svänger snabbt, är allt jag har att säga ;)

Salcin: Humm det verkade bli den vanliga radiosporten mitt i allt, hur kunde det hända?

lizzard: Antaligen något tekniskt strul, har stängt av webbradion redan hursomhelst. Lyssnar på radion nu.

Salcin: Ja det var nåt tekniskt strul tydligen. Orszagh har tydligen fått en 10 minutare

Och en 2+10 på Saravo nu för Checking from behind.

lizzard: 1-4, yihaaaaaa !!!!

björn power: Härligt med en säker och stabil bortavinst nu slipper man känna lika stor oro inför första matchen efter uppehållet

Salcin: Grymt skönt att vi lyckades ta säsongens andra trepoängare ikväll.Och förstalinen producerar, väldigt bra.

Orszagh gör det han är anställd för - levererar. Ganska bra av en hockeyinvalid utan ett knä och som väl mest vore lämpat för kälkhockey enligt experterna.

För övrigt så intervjuades Renberg direkt efter matchen i sprotradion. Han tackar nej till landslaget och ska rehabilitera sin ömmande ljumske istället. Jag är inte mycket för att säga vad-var-det-jag-sa så jag låter bli att kommentera det. Själva beslutet är dock klockrent, Lulehockey går allt först.

Salcin: Sååå sköönt bara, lördagsmiddan blev perfekt kryddad :) Dessutom att mikke rehab tränar istf lira finskiturneringen !

Ingen Saravo i kvällens match, han är febersjuk. Detta innebär att JJ kommer in i heltluften direkt. Annars verkar vi vara helt ordinarie.

Pekka Saravo har blivit febersjuk så han missar kvällens match mot Leksand, och Lundberg är ännu inte återställd efter hjärnskakningen i Moraså även han missar matchen.
Ersättare blir Harju och JJ, och Nagander ska enligt NSD spelaistället för Nyberg.
Kan bli tufft vinna ikväll backsidan ser genast svagare ut utan Saravo.

Albert Hall: Är ju lite av ett tveeggat svärd med Orszagh fram till första dec, vill man att han ska producera eller gå in i en temporär formsvacka ett par matcher så Nashville backar och vi får behålla han resten av säsongen?

Salcin:

Hehe, ja verkligen. Det är inte helt bra om han fortsätter att leverera som han gjort hittills...

Salcin: Jag har en liten oroskänsla av att vi får stor däng idag, dock ska jag spela på Luleå. tror dom gav 2,15 på SP!

ES-domarna har fått direktiv att ha hårdare bedömningar mot Interference fasthållningar och hakningar.
www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=7206

Återstår att se hur höjdhopparn klarar av att hantera detta, känslan är att det kommer bli en sönderblåst match ikväll.

Salcin:

Spelar ingen roll Leksand vinner iaf :-)

mattias - 74: Har ingen bra känsla inför kvällens match, risken är att du har rätt. Promenadseger med 5-0 mot ett sömnigt Luleå.

Salcin:

Haha hoppas du får rätt... Leksand är ju om man säger PISKADE att vinna..

Djurgården hemma och Djurgården borta sen känns som seriens viktigaste matcher.. Dubbelmötet mot Mora vet vi ju hur det går redan... :)

mattias - 74: LIF får hemskt gärna tokfukusera inför det dubbelmötet och ta lite halvlätt på kvällens enkla uppgift ;)

Salcin: Bara att hoppas att Orszagh stannar hela säsongen.Tror att han ekonomiskt kan tjäna på det än att sticka under den här säsongen.Anledningen att jag tror det förklaras med att han lär nog få ett bättre kontrakt om han producerar bra i ES.Dessutom får ju Nashville reda på om hur bra hans knä håller.

mattias - 74: Leksand mot Mora brukar ju Mora vinna.Ivarjefall på senare år.Eller hur? :)

Portello: Ja har varit inne på det tidigare också att hans marknadsvärde borde öka om presterar en bra ES-säsong. Free Agent är han också så borde dyka upp fler intresserade NHL-klubbar till nästa säsong om det visat sig att knäet höll hela denna säsong utan problem.

« · 610147 · »