Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Albert Hall: Lugn o fin nu timrå lär nog anfalla med full fart men det är så att vi inte har nån bra målgörare.Vi är för innefektiva så det är nog ingen fara ni vinner med 3-1 men jag hoppas verkligen att jag har fel. känner mig väldigt osäker på mitt lag.Må bästa lag vinna.

Portello: Kommer inte att funka. Har dåliga vibbar. Ingen deg på jäsning. Noll alert, är mest bara grälsjuk....vänta kan det vara något?  *odlar argsinthet* (tänk om det skulle funka. Är så satans less på bakning)

Portello:

Det var som fan, en hel sekund ytterligare? Jaja, då blir det ju ännu svårare.

Albert Hall: Om jag inte är helt felinformerad så måste han hålla nollan 29.08 för att bli ensam herre på täppan.Håller han den i 29.07 så tangerar han det rekordet.Men hur som haver spelar det ju mindre roll, Timrå krossar ju oss ändå idag.10-0 , minst.

29.07.Ja det är tiden i minuter och sekunder som Leinonen måste spika igen idag för att slå nytt elitserirekord i att just spika igen. Nästan halva matchen alltså.

Rekordet innehas av förre Djurgårdsmålvakten Thomas ”Osten” Östlund. Säsongen 1992–93 höll han nollan i 201 minuter och 18 sekunder.

Fast antagligen så gör Timrå mål i första anfallet. Då är det bara till att börja om igen...

Poffa: Dra upp mössan din ovanför ögonen och säg istället " Vi har varit totalt utan chans mot Luleå i bägge matcherna"

Kan man verkligen vara så dåliga att man spelar fyra borta matcher, och släpper i ett enda ynka mål i fem mot tre?

Portello: Kan det vara nån av spelarna kanske?

Albert Hall: Haha, det här var ju näst intill poetiskt.
Saxat från Modohockey.se forum:

"Jag är så besviken att inte tror det är sant! Jag orkar knappt gå och lägga mig så trött är jag. Min själ har dragits i gruset av en jävla Luleå-skoter och min usla lekamen är krökt till oigenkännlighet av skammen!"

Albert Hall:
Enligt Expressen så var det ju kalkonvarning på Orszagh värvningen efter en match! Bra journalistik :P
Eller Lener som rankades som näst sämsta tränaren pga av att var utlänning, vår kära kvällsspress håller god standard!

Portello:

I och för sig så är ju Saravo, Bartecko och Orszagh relativt säkra nyförvärv. De har nog dessutom rätt bra betalt för att vara säkra nyförvärv också. De har alla internationell rutin och har tidigare visat att dom kan lyckas i olika miljöer. Leinonen är väl lite bättre än väntat och att Skrbek var säkerheten själv när han är frisk visste vi ju redan. Ragge, gillar jag stenhårt. En riktigt tuff brunkare.

Machulda har väl inte direkt lyst, men han har blivit bättre och bättre. Alla egna juniorer har i alla fall överträffat alla mina förväntningar. Sen har vi ju Renberg som ju nästan kan klassas som nyförvärv...

Albert Hall: Det känns som vi har lyckats rätt bra med våra nyförvärv iår.Är väl ingen som kan räknas in under fiaskovärvning.

Annat är det i andra lag.Sloan, Wennerberg samt Ström har väl inte direkt imponerat i TIK vad jag förstått.Och i Brynäs har Aarnio, Spets och Almtorp tilsammans stått för hela tre poäng.

Poffa och Frisco:

Förr har ni klagat på att Lule spelar hårt och tufft, nu saknar ni det. Underliga äro herrens vägar.

Jaja, ärligt talat så bryr jag mig inte så särskilt mycket hur det ser ut när Lule spelar borta så länge vi vinner.

Per Hägglund är väl annars killen som tippat Lule i kvalserien sex säsonger i rad?

Albert Hall: [Det kan möjligen inte vara så att det är Lulio som gör Modo dåliga?]

Nej. Så var det inte. Modo försökte inte ens göra sig själv braiga. Linköping har imponerat på mig i Kempis denna säsongen, HV71 också i en halv match.

Salcin: Jag är ärligt talat förvånad att man inte har testat det upplägget tidigare. Tacka fan för att man aldrig är med i första perioden (och ofta hamnar i underläge) när man till varenda bortamatch kommer till arenan bara två timmar innan nedsläpp, reströtta och sega. Nu är väl inte upplägget hela förklaringen, men nog fasen tror jag att det bidrar en hel del.

Albert Hall:

Haha. Lulio var ärligt talat skitdåliga. Farten, tyngden och det där tuffa spelet som ni haft som ledmärke var borta. Chanserna ni fick skapades av MODO, då man gång på gång valde att göra rookiemisstag över hela banan.

MODO kan mycket bättre än det som skedde igår, och det kan definitivt Lulio också.

Portello:

Äääh, det fräcka var väl att ni listat ut att det enklaste sättet att hålla MODO mållöst är att ta utvisningar så att MODO tvingas spela PP. Mot den taktiken är vi chanslösa.

Poffa:

"Nä, inte är jaaaag bitter..."

Det kan möjligen inte vara så att det är Lulio som gör Modo dåliga? För Modo har varit rejält chanslösa i båda matcherna som spelats den här säsongen.

Jag såg matchen och tyckte att Luleå spelade oerhört smart och helt manövrerade ut Modo. När det sen dyker upp målchanser så finns det spetskompetens. Ett mycket, mycket bra bortaspel.

Albert Hall:

Kanske en del av förklaringen till bortaspelets förbättring ligger i det nya upplägget som testades mot Leksand och mot Modo igår.

Laget åker iväg tidigare till matcherna och kör ett förmiddagspass, för att sen vila fram till matchstart. Exakt samma upplägg som vid hemmamatcher alltså.

Poffa: Vi får väl be om ursäkt att vi var mindre dåliga än er.Väldigt fräckt av oss att komma till Kempis och hålla nollan.

Albert Hall:

Ingen förstår egentligen vad han menar. För Luleå var inte bra i går, de var bara mindre dåliga än MODO. Något som i sig inte kan ses som en bedrift, då Svedjeholmens P13 förmodligen klarat av att vara mindre dåliga än MODO i går.

Det lag som imponerat mest på mig i Kempis denna säsong är Linköping.

"Luleå är nog det lag som imponerat mest i Kempehallen så här långt."

Per Hägglund, Örnsköldsviks Allehanda

Swordster: nåja, det är när man börjar prata om rekord som det kommer mål i arslet efter 25 sekunder av den match där man måste hålla igen i en period... Men oavsett vilket så är det jävligt bra gjort att hålla nollan så här länge. Jag passar på att njuta så länge jag kan :-)

Newplayer: Det är nog inget problem, han möter ett lag utan målskyttar...

Håller Tero tätt halva nästa match så innehar han rekordet :)

Salcin:

Håller nog med. Det känns förvånansvärt ofta tryggt den här säsongen. Lener har verkligen fått ordning på defensiven. Sen har vi ju ett par kedjor som man vet alltid är farliga framåt.

Virus var rent lyrisk understundom över hur smart Lule spelade. Kul att höra.

Albert Hall: Känner mig hellugn vad gäller streckstrider iår, ska det inte behöva ske finns en helt annan grundtrygghet i spelet nu än tidigare.

Syns på spelarna att man är säker i positionsspelet och har självförtroende, sen Orszagh´s intåg pekar det spikrakt uppåt.

Portello: sätter ev en 20:a på 0-5 då öka stegvis ;)

Salcin: Japp, det blir nytt rekord.Robert Pettersson skriver det i sin blogg på Hockeycentralen.Och han brukar ha koll.

Salcin: Ja det stämmer..

Salcin: Tror det. Det var ju snack om det tidigare när TIK (?) var på gång att hålla nollan 3 matcher i rad.

Albert Hall: Visst blir det nytt ES-rekord om Leinonen skulle hålla nollan även nästa match?

Är det åtta raka perioder som Leinonen har hållt nollan nu? Alla på bortaplan... På de fyra senaste bortamatcherna har vi 11-1. Imponerande.

Om det fortsätter så här ett tag till kommer till och med jag att övertygas att vi slipper kriga runt kvalstrecket den här säsongen.

Matchen var suveränt genomförd, knappt ett misstag i egen zon på hela matchen, har inte sett så här bra ut sen -90talet vad gäller bortaspel.

Albert Hall: Ja, det känns oerhört bra. Funderar på att åka upp till Gävle på måndag. Vill se något live nu när man verkar ha fått ordning på försvaret. Att man är bra framåt är ju ingen överraskning.

Bolivar:

Jag tror att du gladeligen håvar upp pengar för fikat. Och för varje gång du gör det desto surare blir din arbetskompis.

Bolivar:

Virus och Lückner var eniga, Lule ägde varenda millimeter av isen. Vilket försvarsspel! Modoiterna styrdes hela tiden ner i sarghörnen där dom enkelt avväpnades.

Nu har jag sett Modo i två matcher i vinter. Om man bara skulle döma laget efter dom så är det ett under att dom inte ligger dyngsist. Märkligt tafatta. Deras PP var ju till exempel rent otroligt uddlöst. Hade dom en enda målchans under alla sina PP?

Sannes: Ja, vi har spelat bra på slutet men man är inte van och kan bara inte  tro det ska fortsätta så.

Jag har en MoDo-it på jobbet. Får se om han dyker upp i morgon. Tyvärr har vi gjort upp om att segraren får bjuda på fika. Nu är det andra matchen i rad jag får bjuda. Kan bli en dyr vinter men det får man ta. :-)

Bolivar:

Vem, vaddå, vi...
Tja du, grabbarna gjorde allt annat än att spela hockey, men så är det i denna värld, bara att bryta ihop och komma igen.

Ingen idé att bli upprörd, sur osv, men om denna inställning som grabbarna visade idag fortsätter, då kommer jag att ilskna till.

Bolivar:

Måste kännas härligt att kvadda Modo på deras hemmaplan, och dessutom med så klara siffror.

Synd bara att jag tippade oavgjort i denna matchen....

Sannes: Förresten, vad sysslade ni med ikväll?

Sannes: Tack, vi njuter så länge vi kan. Vi är inte bortskämda med bra bortaspel senaste åren.

Bolivar:

Så fort Albert Hall är riktigt pessimistisk, då vinner Luleå klockrent. Se nu till att han inte skenar iväg till den positiva sidan, får då lär Ni förlora, eller? :))

Grattis till segern förresten!

Albert Hall: Ditt tips med 6-0 till MoDo var ganska bra. Bara 10 mål fel. :-)

mattias - 74: Jag tror vi är på gång nu. Strecken känns långt borta och det är man inte van med som Luleå-supporter. Tror Leinonen kan fortsätta att lyckas.

Bolivar:

Bättre att leinonen lyckas i Norr än i fiendeland :-)

Karoliina: Ja, vi vet ju vad vi har. Konstigt att inte alla har förstått det ännu. :-)

mattias - 74: Impad av våran Tero, va.....*tokstoltar*

Bolivar:

Ja vad skall man säga, ruskigt imponerande..

Och nu är det slut. 1 insläppt mål på 4 bortamatcher och det var i spel 3 mot 5 i Mora. Starkt!

Bolivar: OK *stoppar munnen full med bulldeg och tiger därmed*

« · 619049 · »