Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Albert Hall: Lugn o fin nu timrå lär nog anfalla med full fart men det är så att vi inte har nån bra målgörare.Vi är för innefektiva så det är nog ingen fara ni vinner med 3-1 men jag hoppas verkligen att jag har fel. känner mig väldigt osäker på mitt lag.Må bästa lag vinna.

wap.hockeysnack.com
Nä det blir 0-4 och nollan blir intakt .

tk75:Ja så kan det bli för som sagt så har timrå jävligt svårt att få in puckjäveln!

Match om ca 45 minuter.Nu börjar nervositesen sprida sig.Tyvärr kan man inte lyssna på hela matchen, utan måste åka till jobbet ca 15,30.

Baera hoppas att det går som senast jag var tvungen avbryta lyssnandet för jobb.Då vände killarna 0-1 till 4-1 mot Mora.

Portello:
Hoppas vi slipper höra att det blir mängder av Luleå utvisningar i första perioden.

Salcin: Efter 16 får ni gärna rapportera lite hur det går i matcherna.Kan inte surfa på swehockey bla.

Portello: Har dom spärrat webradion också?

Salcin: Puuuh, insidan av stolpen av Sloan.Ojoj.

Portello: Absolut. Så snart det blir mål kommer det en kommentar.

Kul att Mora leder med 2-0 just nu. Kan vi bara vinna vår match ser det riktigt bra ut.

Friläge för Timrå alldeles nu men skott i stolpen. 0-0 än så länge.

Portello: Ok.

Oj nära att Leinonen's nolla sprack där stolpträff av Sloan i friläge.

65selander: Kan inte lyssna på webbradion där.Är nog inte så lämpligt.

Portello: Måste väl vara bättre än hissmusiken ;-)

Nu ligger Tero på 3:e platsen.. Kämpa Luleå

lizzard: Och där kom ettan. härligt Orszagh 0-1 !!

lizzard: Underbart.1-0 till oss nu.

lizzard: Härligt! Orszagh!

men helvete 1-1 direkt efter.

Salcin: F-n. 1-1 nu.

Salcin: Och där sprack rekordförsöket.Snabb replik.

Salcin: Bidde inget rekord tyvärr, huvudsaken vi vinner denna matchen.

lizzard: precis, rekordet hade varit kul men det viktigaste är matchen.

LL: Nä, nu loggar jag ut ur webbradion.Detta är inte bra för min hälsa.
Oj, mål i BP.HURRA!

LL: JAA 1-2 i spel 4-5

Salcin: Repris nu, tack.BP igen.

Portello: heh vore inte dumt, men är nöjd bara vi håller ledningen till periodpausen.

Just nu är det helt suveräna resultat i alla matcherna.

Salcin: Ja, och sedan börjar vi andra perioden i spel 5 mot 4.

Salcin: hmm, jag spelade tidigare idag på en dubbel på Mixen - över fem mål i LHC-HV och VF-SSK. Satt och funderade på att ta med MIK-FBK också men tänkte att både MIK och FBK har haft svårt att göra mål på senare tid så jag skippade den. Nu står det 0-0 mellan VF och SSK samtidigt som det står 1-1 i Linköping - och det har redan blivit fyra mål i Mora...

LL: Riktigt bra musik dom spelar i pausen.. Gamla goda klassiker. Ac/dc och ZZ-top.

LL: Resultatmässigt ser det riktigt trevligt ut just nu. FBK ligger under, BIF och MoDo har bara en pinne var samtidigt som TIK nollar.

Ett snabbt måi i PP i början av andra tror jag räcker. Tvivlar på att TIK gör mer än 2 mål under resten av matchen

LL: Själv har jag en sexling med 2 i LHF matchen 4 st X och en 1:a frölunda, med Frölunda som bank dom måste vinna + minst 3 andra matcher gå in för att systemet ska ge utdelning går allt in är det 43k men det kan knapapst gå vägen vore för bra.

Bolivar: Nu vill jag höra att det blir ett bra PP av Luleå direkt.

Fan boxplan 3-5 nu blir det tufft att hålal tätt.

Varför alla dessa utvisningar, jag får nervproblem.

Vivix: Renberg otroligt arbete bröt 2ggr i 3-5 spelet.

Vivix: Ja, lite nervöst blir det. :-)

Salcin: Phu, det gick. Fan vad nervös jag är, man borde kanske göra nått annat.

Bolivar: Nu gäller det att hålla detta, vid vinst går vi förbi FBK!
Mora leder med hela 5-1 mot FBK nu.

Salcin: oj, 43K - hoppas för din skull att det går in!

Mitt tips är lite närmare att gå in. LHC och HV har börjat spotta in kassar så nu är jag bara ett mål ifrån där, men VF och SSK måste också börja näta lite för att jag ska vinna. Iofs spelade jag bara en tia och kan vinna 40 men det är ju principen som räknas :-)

Salcin: oj, 5-1 till Mora?!? De som brukar ha så svårt att näta?

Vivix: seså, bara lugn. (pinna efter vinet!) Inget ont händer. Lovar.

LL:
Nåt konstigt har hänt, jag känner mig inte speciellt orolig fast Timrå har chanser.
Har fått sånt förtroende för Leinonen så känner mig knappt nervös längre. Annars har jag alltid varit hypernervös och kännt att närsomhelst tappar Luleå detta och det går åt helvete.
Men så känns det inte längre sedan Mora matchen.

Salcin: jag har lite av samma känsla, fast jag lyssnar inte på radion (tycker att det låter som hyperfarliga lägen hela tiden då så jag blir bara nervös av det) så jag vet inte hur chansfördelningen ser ut i just dagens match. Det känns bara rent allmänt ganska tryggt i Luleå just nu. Mot Modo i torsdags kändes ju matchen faktiskt avgjord redan vid 0-2.

...fast av onlajnen att döma drar vi på oss lite för många utvisningar, tycker jag.

LL: Men vad f-n. Att man blir utvisad för tackling och hemmapubliken skriker är svagt av domaren.

LL: 0-0 fortfarande mellan DIF-LIF vore unikt om samma lag skulle göra 2 raka 0-0 matcher har nog aldrig hänt förut.

Salcin: nej, det har det nog knappast gjort. Jag har sett andra perioden av den matchen (går på Säsongskortet) och det är inte ens nära att bli mål för något av lagen utom när Leksand hade ett friläge och Bremberg fick en bra chans i numerärt överläge.

Salcin: Ingen idé att tala sig varm för Tero. LL längtar efter en Riktig Svensk Målvakt.

Vad f-n. Fabbe nerdragen och sedan åker Renberg ut när han pratar med domaren. Hur mycket har TIK betalat domarn?

Karoliina: Que? Vad snackar du för skit? Nu blir jag allvarligt talat förbannad. Jag var ju en av de som försvarade värvningen av Tero mest av alla i våras, så var i helvete får du det där ifrån?

« · 619049 · »