Luleå HF

SHL · 121400 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Albert Hall:
Välkommen in i det glada och glamorösa pdf-klistrar-gänget!

Portello: Jag får väl gratulera till vinsten mot MoDo ikväll, det var ett osedvanligt snyggt Hattrick som Surovy gjorde för att inte tala om de fyra mål laget gjorde i BP. En helgjuten insats. Grattis!

Det tjatas ju om att den första hemmamatchen efter en bortaturné ska vara svår.
Kändes ändå tungt med en sån jättetorsk som sist .Hemma mot Brynäs och noll mål!

Bortaspelet har dock varit riktigt bra.
Kanske är det lättare för våra unga spelare att följa en gameplan på bortais?

Tror nog att LHF kommer att göra en heroisk kämpamatch i kväll, oavsett matchbild
Ser fram emot detta!

Albert Hall:

Hm.
Jag är medlem och har fått medlemsinloggning efter ett mejl till Jocke Gustafsson.
Men några nyhetsbrev har jag inte fått.
Måste man göra en särskild anmälan för dessa?

Albert Hall: Och Tero får nytt förtroende i målet.Hoppas att han får bättre hjälp i dag än vad han fick mot Brynäs.

Metal Guru: Åhfan, det visste jag inte. Då testar jag:

Lener, Hellgren & Rönnbergs tankar

- Vi gjorde ett riktigt bottennapp mot Brynäs. Det mesta gick snett, faktiskt. Vi hamnade någonstans mitt emellan och hade varken anfall eller försvar, säger Luleås Jens Hellgren. Lule har ju alltid varit ett starkt hemmalag menden här säsongen har det fungerat bäst på bortaplan. Kanske har vi varit litet för övermodiga i COOP Arena och gått fram för optimistiskt, funderar Jensa. I Luleå talar man nu om att hitta balansen i spelet. En bättre avvägning mellan anfall och försvar. - Det går inte att åka omkring och leta efter lägen. Vi måste bli rakare och effektivare, konstaterar Jensa. Mikael Renberg är fortfarande sjuk och Robin Lindqvist knäskadad. Däremot
kommer Roger Åkerström tillbaka. Han träffades av ett slagskott på vaden mot HV men är nu “fit for fight” igen.

Harald Lückner tankar

Harald Lückner är mycket nöjd med den vändning som MODO åstadkom mot Färjestad, när ett underläge med 1-3 förvandlades till seger på övertid. - I tredje perioden var det spel mot ett mål. Vi tog över fullständigt, berättar Harald. - Den positiva bilden ska vi också ta med oss till Luleå, fortsätter Harald. MODO är obesegrade under ordinarie speltid i fem matcher på raken. - Det är framför allt ett säkert backspel som gett oss stadga, påpekar Harald. Två av backarna
blev också målskyttar mot Färjestad: Adam Andersson och Tobias Enström. - Tobias har tagit några skär framåt sedan förra säsongen och Adam är bra när han spelar enkelt. Han var litet för ambitiös i början men nu har han anpassat sig, berömmer Harald.

Få se nu hur det där ser ut efter postning. Befarar det värsta.

Albert Hall:
Du använder 'markera text'-verktyget inne i själva pdf-läsaren för att kunna kopiera.

Som medlem i LHF (och om man anmält sin mejladress till kansliet) så får man numera ett nyhetsbrev inför varja hemmamatch med försnack, tränartankar och en massa statistik. Riktigt, riktigt bra och proffsigt faktiskt.

Tyvärr går det inte att kopiera något eftersom det är en pdf-fil, men jag kan i alla fall berätta att vi är dåliga både i PP och BP samt att Renberg och Robin saknas ikväll. Det blir fjärde matchen i rad som Renberg är borta för en F Ö R K YL N I N G! Hur tunn är killen egentligen?

För övrigt säger inte Harald ett endaste "som helst" i dagens nyhetsbrev. Mycket underligt.

Frisco:
Det där halva är väl ett sån't där oklart som vevas fram och tillbaka i målkamerorna tills sekretariatet knappt vet ut eller in. Eftersom det görs så många mål i övrigt, måste man starta upp matchen innan det är färdigbestämt - och sedan tappar man tråden i speakerbåset.

Det halva målet är därför ett försök att dölja oklarheterna i pappersvändandet, men får - som du säkert märkt - motsatt effekt.

Kickan: Hynning gör alltså 173462818180,5 mål ikväll. Intressant med det halva.

Lycka till.

tk75: Äh, lugna ner er nu allihop. Himlen har inte rasat ner och vi är inte klara för kvalserien.

Det är en ny match imorgon och vi ska spöa skiten ur MooDooisterna. 192736464645-0. Minst.

Hynning gör 90 % av de målen. Froza honom och må sanningen komma fram.

Svägerskan som var med tjejen såg ju inte inte att han gjorde någonting. Man kan ju tycka att hon borde ha lagt märke till det om det hände något eftersom de uppenbarligen gick tillsammans. Det ger ju mer stöd för Hynnings kompisars version (de avlägger ed, och vittnar under straffansvar - lögner beivras med 4-6 månaders fängelse) än tjejens och hennes pojkväns (pojkvännen riskerar ingenting i straffväg om han ljuger eftersom han som pojkvän inte avlägger ed, men kan ju få del i det skadestånd tjejen eventuellt får vid en fällande dom).

Tur att man jobbat hela dagen så att
Går dagens fiasko inte dansat runt i mina
Tankar när laget i mitt hjärta spelar som dom gör
Helt utan hjärta utan tanke så långt elitserie spel
man bara kan komma .
Inte undra på att publiken inte kommer
. för ingen vill se detta spel
men som tur är att vi har match redan i morgon
för det kan bara bli bättre

Pessimisten: ja, Backlund är verkligen en jättesopa. Han hade en räddningsprocent som låg i mitten av serien förra säsongen trots Leksands genomusla försvar framför sig och han har hittills ett snitt på ett insläppt mål per match. Herregud, hur tror sig Timrå kunna vinna något med en sådan sil i buren?

Lövva: Man får sätta fram skridskon i vilken vinkel man vill och styra in pucken hur avsikligt som helst. Men man får inte göra en sparkrörelse.

Lövva: Visst måste det till en sparkrörelse för att det ska klassas som spark, men om man tittar på bilderna så går det nog att tolka som en sparkrörelse. Vinnerborg står faktiskt rätt bra till, ca metern ovanför förlängda mållinjen och ser ändå ut att har rätt bra koll på läget. Backen gör ju faktiskt en stopprörelse med höger skridsko vilket mkt väl kan uppfattas som ett avsiktligt sparkförsök. Han verkade dessutom rätt säker på sin sak iom att avblåsningen väl kom mkt snabbt och distinkt. Iaf enligt webbkillarna, som också var övertygade om att det var en spark. Innan dom fick se repriserna, så dom var lika övertygade om att målet var Ok.
Men som du säger: det var nog rätt så avgjort vi det läget...

Huge: Men rätta mig om jag har fel. Skall det ej vara en sparkrörelse för att klassas som spark? Dvs. om pucken styrs in omedvetet från anfallarens skridsko så klassas det ej som spark.

Sen i den situationen står Vinneborg så knasigt till (ute vid sarghörnet) så han kan OMÖJLIGT se från hans vinkel hurvida det var en spark eller inte och då kan man väl inte bara gissa sig till att det borde vara en spark för det så aningens skumt ut. Hellre fria än fälla.

Nu ska man väll kanske inte ägna all för mycket energi åt just den kontroversiella grejen. Är ganksa övertygad om att Brynäs hade vunnit matchen även fast målet godkännts

Portello: Sven savage verkar ha levat rövan på Svenska Fans sida iaf. ;-)

Varför lämnade han HS förr?

Lövva: Lyssnade på matchen via webben, och din analys verkar stämma rätt bra. En liten nyansering dock: när domaren ibland blåser av trots att pucken ligger fri är sånt som händer, då linjedomaren ju inte har befogenhet att blåsa av spelet. Självklart blir man som förfördelad part i det läget besviken, men man måste också inse domarens dilemma i detta läge. Alternativet är ju att han låter spelet fortgå trots att ex målvakten har blockerat pucken. Om en spelare i det läget slår pucken ur handen på målvakten och i mål, så är ju det lika illa.
Sen trodde webbkillarna först att det var en klockren spark vid ert bortdömda mål. Först efter ca 10 repriser på jumbotronen så kunde man se att pucken faktiskt touchade klubban lite lätt innan den gick in i mål.
Men först efter 10 repriseringar, vilket kanske säger ngt om hur svårt det ibland kan vara att göra en korrekt bedömning. Särskilt när man som domare inte har ngn repris att tillgå och dessutom ska bestämma sig på hundradelen av en sekund.

Lövva: Vi gör ju alla målvakter bra, de skulle kunna ställa damlagsmålvakten och vi skulle göra henne till fantom. Vi gör en B- eller C-VM-målis till vägg och fladderkatastrof-Backlund (från Leksand och Skellefteå) till en lysande målis. Kerman verkar vara en ny Magnum lösplugg.

Lövva: Eller så är han rädd för att han ska få böter om man kritiserar domaren ;)

Roger Rönnberg blir tillfrågad vad han tycker om Vinnerborg: "Nä, domarn är klart bättre än oss idag"
Bra svar, säger väl ett å annat om Luleås insatts idag

Portello:

Tycker ändå på något sätt att Bäckström var större anledning till förlustenän Luleås oförmåga att försvara sig. Men jag håller med, försvarsspelet var inte bra.

Att publiksiffran var så pass låg får man ju nästan ta å tacka gudarna för. Matcher som denna skrämmer ju bara iväg folk.

Att Vinnerborg blåser för blockering, blåser straff, dömmer bort Skrbeks mål och dessutom använder tärningen när han skall utdela utvisningar är på alla sätt och vis oförsvarbart. Och han skall var proffsdomare. Tack och lov hade han inget med resultatet att göra, ja förutom då att han tog bort Luleås sista chans att komma tillbaka i matchen när han dömde bort målet.

Surovy fortfarande poänglös även om han hade en regelrätt assist idag.

Läktarens eviga gnäll på Nagander fortsätter i sedvanlig ordning. Och även om en stor del i kritiken han får är befogad så fanns det backar på isen som var betydligt sämre än honom idag och var inblandad i ett flertal baklängesmål, typ nr 10...

Men men, gör om gör rätt. På torsdag krävs bättring. Då ska vi försöka få hål i Krizan, vilket vi ej lyckades på Kristan idag. (Namnen är skrämmande lika, ett dåligt omen?)

Idioterna som kastade in snusdosor förtjänar också att få en skopa ovett.Idioter.

Hannu Neimi: Ojoj, vad bedrövligt.

*Luleå var inte bra, Brynäs vann hur rättvist som helst.Försvarsspelet under alla kritik.

*Publiksiffran: Under 4000, trots att vi vunnit två raka på bortaplan.Gissar att det är Luleåpublikens sätt att visa missnöjet mot matcharrangemanget i de två första matcherna.

*Vinnerborg, avgör inte matchen på något sätt men han hade en rad otroligt konstiga domslut.Dessuom verkade om han lottade om det skulle vara utvisning eller ej.

Synd att ni inte kunde gjort två mål iaf så man hade fått lite Bomben utdelning...

En Kalle Kerman finns bara en Kalle Kerman.
Detta var inte bra, men sånt händer i hockey. Försvarspelet är under all kritik.

Fan sluta kasta snusdosor och flaskor in i våran gästbok..

65selander:
hehe har han rymt ur stryp kopplet ;->

arnio: Pallra dig tillbaka till våran bok, det är 20min kvar

Var inte ledsna ni vinner säkert en annan gång.

Aliline: Jag hade på känn att det skulle skita sig i dag med tanke på alla skriverier om Hynning, men det verkar ju vara total genomklappning på varenda en. Trist.

Vad i... Nu blir det svårt.

LL: Långt kvar ännu. Har dock en trippel på bara tvåor. Är bara TIK som inte klarar av att göra mål än så länge ;-)

LL:

Jag är fattigare om Luleå förlorar iaf på singel spelet ´men man har ju bomben kvar =)

Aliline: och 0-2. Snart är man tyvärr ca 300 kronor rikare.

Äsch. 0-1

Salcin: o gud bevare har vi fasen bara proffsdummare i luleå

Jesper Jonsson: Kerman flyttas ner till 3de formationen och Wallgren flyttas upp till andra, Omark kvar i första.

Renberg fortsatt frånvarande, även frågetecken för Lindqvist.

kvällens domartrio
HD: Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM: Anders Johansson, Skellefteå
LM: Klas Nilsson, Umeå

mikenomad: Känns patetiskt ranka ngt nu.

Jag rankar hellre när säsongen är slut.

Jesper Jonsson: Grattis till NÄST hetaste kedjan i ES f.n! ;-)

Kickan: cha ba da ba da?

eller kanske cha ba da la la

Jesper Jonsson: Jag älskar Chabada.

Tjalalala, tjalalala, tjalalala, Chabada.

Pensionera Fläskberg Han är tyngre och sämre än någonsin tidigare.

Pessimisten: så du vill hellre se en bänka renberg banderoll menar du?

jag räknar med att han är god nog att minska sin egen speltid när han väl är spelduglig. Skall inte behöva påpeka det för honom.

Jesper Jonsson: Trodde att ni bara grinar om Renberg...

björn power: Hynning blir nog glad när han kommer se vår banderoll i nästa match

Hannu Neimi: Helt rätt,
*himlar med ögonen vid tanken på sådana lirare som Veli-Matti och Jiri*

Önskar nu bara vårt s-t-o-r-a nyförvärv Tomas Surovy ska börja producera (inte kan han väl längta efter Lubos såå mycket ..?)

Hur ska vi bära oss åt för "Lulefiera" "urStockholmaren" Fredrik Hynning, det är ju bara ett måste (ryser vid tanken att han avgör för DIF emot oss någon gång i framtiden)?

Hoppas någon av våra suveränt trevliga Luletjejer får den gode Fredrik att slå ned sina bopålar i vår fantastiska kuststad ;)

Hell Luleå HF för bedriften i frikyrokoarenan !

Hannu Neimi: och Hans Hjalmar - glöm för allt i världen inte Hans Hjalmar!

H-Ä-R-L-I-G-T!!

Chabada bär #14 med samma stolhet som Ruisma, Kucera och Ulf Ågren.

wap.hockeysnack.com
Martin Chabada.

Salcin: tänkte ju inte på OT

blev ju bara 275kr/p

klart prisvärt

« · 760623 · »