Myrman: Det beror väl knappast på våra unga spelare att hemmaspelet har varit katastrofalt. Sådana matcher där spelet ej stämmer är det ju "stjärnorna" som skall ta å kliva fram, inte juniorerna
Man of Steel: Jaså, du får inte nyhetsbreven? Vid närmare eftertanke kan det bero på en annan sak också. Jag var vårt företags kontaktperson när det gällde lite sponsring som vi gått in med. Mycket möjligt att det är det som gör att jag får breven, men såklart borde alla medlemmar få det.
Albert Hall: Det beror nog på sponsringen att du får mailen. Införmatchenmailen kom till under min tid i föreningen och har sedan dess skickats ut till just sponsorerna.
Aliline: Förra säsongen hade vi också stunder av total måltorka. Det är inte riktigt bra. 20 skott på mål på en period borde väl ha gett något mål också, tycker man.
Jag ser förresten att även i kvällens omgång har ett lag gjort mål med en spelare utvisad (Brynäs gjorde 1-0 på Mora med en spelare mindre). Det verkar som om mer eller mindre alla lag har börjat anfalla även med en spelare utvisad.
Ja, nu kan man väl betrakta matchen som avgjord (även om det går fort i hockey enligt Arne Hegerfors, men matchen är ju faktiskt slut så jag tror det blir svårt för Modo att vända nu). Skönt att vi producerar mål igen efter floppen mot Brynäs.
Albert Hall: Skönt med en seger men i ärlighetens namn så var de två första perioderna urusla.Speciellt den första men även den andra var dålig.
Och vi ska vara väldigt tacksamma att Modo står för säsongs målsumpning, då #39? har öppet mål från några dm men missar pucken två ggr om.Mål där och det kunde mycket väl slutat med MoDo-seger.
I tredje såg det betydligt bättre ut, Obsut kanon från blå betydde otroligt mycket.
Åkerströms mål, ojoj, som en riktig målkung.Men jag tror att de flesta i Coop Arena väntade sig ett pass till Harju.
Kul att ungtupparna Omark och Lindgren fick göra mål, de var dom värda.Kul att se ungdomarna spela respektlöst.Harjus tredjeperiod var riktigt bra.Speciellt hans spel i BP.
Trist med skadan på Chabada, tydligen ledbandet.Bara hoppas att han inte blir borta allt för länge.
Modoante: Om vi säger så här.Harald gav en spelare i Modo godkänt betyg.Vem kan du nog lista ut.
Albert: Visst hade det varit roligare utan skadan på Chabada.Inget snack om saken.Men det är iallafall tur att vi har Skrbek.Två nya pinnar idag från honom. Och kul att Obsut äntligen får till sin fruktade slagskott.Mer av den varan, tack!
I första var Modo bättre men alltefersom matchen gick så tog Lule över. Sista tio var Modo riktigt bedrövliga, men då var ju matchen så gott avgjord. Modo drog dessutom på sig på tok för mycket utvisningar. Jag har ju läst en del här om mOdos PP, och det är inte ens särskilt mycket bättre än Lules. Första halvan av matchen var det väl rätt hyggligt men sen kom Lule på att allt gick ut på att AA skulle stå och ladda från blå, då blev det helt paralyserat med i och för sig vackert spel, runt, runt.
Timander satte i alla fall in mycket snygg gammal hederlig rövtackling på, jag tror, Omark i första perioden. Krizan var omänsklig i första halvan av matchen men desto mänskligare andra halvan.
Jesper Jonsson: Kostade 50 (X) + 100 (2) att fixa den trepoängarn, men det var ju pengar som hade vunnits i Pölsa-matchen och de vill man ju inte ha kvar...
Bra att det är våra egna som tar tag i det här. Bedrövligt att inte så många välbetalda lirare orkat ta i ordentligt. Inga väl investerade pengar där inte.
Lövva: Jag tror medlemmar som lämnat sin mailadress också får mailen numera. I vart fall diskuterades det för flera år sedan och har troligen införts nu eftersom man får förfrågan om mailadress om man blir medlem.
Aliline: Kauppila är kung. Froza honom, om än han spelar för fel lag. Gnuggtavve gav honom aldrig chansen då han fick fel roll av överstegnuggaren som föredrar spelare utan talang framför lirare.
Portello: Helt underbart med en femetta mot MooDooistterna. Hoppas att KK:s brorsa är kvar i Luleå och frozade LHF ordentligt - isf till KK:s stora förtret.
Ledbandsskador brukar fixa sig rätt snabbt, fast inte tillräckligt snabbt när det är just Chabada det gäller. Han ska ju inte vara borta en endaste match ju!
Portello: Klart han kommer att få fler chanser efter det han har visat de senaste två matcherna. Lener låter de hetaste spela. De som inte presterar förpassas till en sämre kedja.
Renberg verkar ju iofs vara undantagen från det systemet, men annars.
Paddan: Jag tror det kan bli så där när en måttligt intresserad person skriver ett referat med utgångspunkt från text-TV och råkar blanda ihop vem som spelade hemma och borta.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Välkommen in i det glada och glamorösa pdf-klistrar-gänget!