Luleå HF

SHL · 121342 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Salcin: vi ska vara topp 4 innan mars slut bara alla spelare blir friska och hela så vänder det nog .

Poffa: tur man har rätt någon gång ..

tk75: Du hade rätt, vi gjorde ett mål.

Aliline: Skitsäsong detta, ytterligare en uddamålsförlust på gång.

Men säger han Läner. oO. Kom igen nu lule.

shinzawai: jag tror ärligt att ni har inte en chans att slå oss i kväll jag tippar att ni gör ett mål 2-4 säger mitt hjärta

Paddan: Hoppas vi kan vända 0-2 underläget som Lullona kommer att få de första 11 minutrarna.

Albert Hall: Heter det inte åttonde gången gillt, eller något sånt där? LHF kommer att åka åttor runt MoDospelarna och publiken tvingas tröstdricka i sportbarerna för att om möjligt få något ut av matchen.

MoDo-LHF 0-19

Albert Hall: Låter nästan som när Modo åkte ner till Karlstad och lirade ut FBK i 2 perioder, blir väl omvända siffror då.

Får jag inte kalla er Lullon?

shinzawai: Inte många hela, blir i princip samma lag som mötte Modo i J-20 i helgen gissar jag. Formtoppar - inga. Svackor (från en redan låg nivå) - samtliga. Jag tror inte det finns någon enda galning som åker ner för att se Lule losa med tvåsiffrigt. Bombmannen är ju inlagd på psyket.

Modo - Lule 12-2.

Sen heter det lulingar.

Tjänare Luläiter, hur är läget i laget inför matchen ikväll? Skador, formtoppar, svackor? Hur många supporters åker ner?

Bra boxplay idag, inget insläppt mål. :D Varför spelas inte hockey 4 mot 4, hehe, jag tyckte det blev roligare hockey då.

bobbe: Du såg nog inte Luleå-HV, 5-6. Var inte ledsen för det, förresten.

Jesper Jonsson: Jag sitter och ser matchen, kan lugnt påstå att det är den mest målchansrika ES-match jag sett hittills den här säsongen - och då har jag ändå sett rätt mycket. :)

Så ge inte upp, det kommer bli fler... (4-3 just nu, andra pausvilan)

rafalski: 3-1 redan och det som är skrämmnade är att det inte är ngt i PP än.

så det kan nog rinna iväg om det vill säg illa.

LL: Sen reducering till 2-1 blåser nog lite liv i Luleå :-)

LL: Fast viktor av alla människor reducerar

vi är inte slut än

2-0 och vi har inte ens spelat tio minuter. Suck. Tur att man inte åkte upp dit som jag ett tag hade tänkt.

Portello: och 1-0 redan efter fyra minuter. Nog borde vi väl ha kunnat hålla liv i spänningen liiite längre i alla fall? :-(

Jesper Jonsson: Att krossa Brynäs borta med kanske 6 forwards borta blir inte lätt.Bra om vi kan ta poäng.

Karoliina: var är alla? i gävlehelvetet elle?

krossa pölsan nurå

Blåbärsbullar och vaniljhjärtan!  (bara så ni vet)

Albert Hall: Här ser vi en exklusiv bild på när LHF håller på att göra Renberg redo för match.

Bolivar: Dålig match i två perioder, men den tredje var ganska bra och mycket spännande.

Aliline: Missade resten men hörde 3-1 i bilen. Härligt.

1-1 nu. :/

Bolivar: Det skulle vara skönt om Leinonen kunde hålla nollan. :D

Chabada borta 3 veckor till *suck* ... hoppades att han skulle vara tillbaka tills på lördag, så jag kunde se honom live. :(

Ja, vi leder i alla fall efter första perioden. Hoppas dom håller i detta nu.
1-0 Harju

El Maco: Dagens meny:

Sprängd Rödhök

Det blir en explosiv tillställning i coop arena

HaHa...KA-BOOM! ( – De är hårda grabbar i Lule. Vi har ju hjälm.)

Undrar om de har kollat med Poffa? Det kan vara hans bomb.

LL: Aha, blev lite fundersam :)

Lövva: halvan är Obsut som spelar halvskadad och inte kan gå för 100%.

LL: "Tre och en halv etablerad elitserieback". Vem är halvan?

Observera att de där kedje formationerna har jag satt ihop själv. Behöver ju inte överstämma med Leners ideér. Men för mig känns det mest logiskt med tanke på de spelar matrial vi har till förfogande

Lövva: aha, så Hynning är tillbaka? Alltid något. Men tredje- och fjärdeformationerna ger väl knappast motståndarna skrämselhicka precis... Tre och en halv etablerad elitserieback i de två första formationerna och så Nyberg och en Nagander som har tappat allt vad form heter - det känns inte särskilt tryggt bakåt. Det vill till att Tero verkligen har hittat sin normala nivå och spikar igen för det kommer att vara svängdörrar bakåt, är jag rädd.

LL: På tal om det så hörde jag att Skrbek har dåligt i en handled så han faller nog också tyvärr in i kategorin, halvskadad. Detta till trots så blev han uttagen i Tjeckiens landslag. Kul för Pavel.

Gissar att Luleå kommer ställa upp med:

Renberg - Bartecko - Surovy
Obust - Sandström

Hynning - Niinimäki - Lindgren
Saravo - Skrbek

Burström - Harju - Wallgren
Nagander - Nyberg

Lidhammar - Isaksson - Omark

Lövva: nej, Kerman har inte varit så bra så här långt, men truppen är tunn nog som den är och det håller ju inte hur länge som helst att ha flera spelare borta eller i spel halvskadade (som Obsut).

LL: Kerman känns väl inte som något större avbräck. Lidhammar kan säkert gå in och göra ett minst lika bra jobb som Kerman. Däremot den tråkiga nyheten om Chabada känns ju naturligtvis jobbig.

Känns viktigt idag att Nagander hittar tillbaks till formen han hade i slutet av förra säsongen, för det kommer gå fort när Malmö ställer om.

...om det nu blir någon match ikväll. De måste väl först få bort den där förbannade bomben från parkeringen.

MIF hemma i dag... hur går det då? Jag brukar vara optimist, men jag har en märkligt pessimistisk känsla i dag. Och när jag ser att Chabada blir borta ännu längre och att även Kerman är borta så blir man ju inte mer optimist precis. Får vi ens ihop tre femmor i kväll? :-(

Och nu har vi en bomb som står på COOP Arenas parkering. Tala om att allt går emot oss just nu. Hoppas bara Stockholms polisen hinner flytta den innan hockeyn skall dra igång. Deras bombexperter skullle åka upp med 11 planet. Blir det för tajt med tid?

Paddan: Påtal om det så skall den tredje nya Beck filmen släppas på nätet idag... Den andra har fortfarande ej gått på bio. En miss för Beckmakarna

Lövva: Jepp, det ser Beck-svart ut för svensk filmindustri...

Ambroo: Tror den har bio premiär snart. Synd bara att den läckte ut på internet före. Det ser tungt ut för svensk film industri

Per HApps: kanske det :-)

LL:
Det kostar nog att betala av en Centerrulle.:)

LL: Mycket möjligt att det ligger annat bakom och att man inte vill gå ut med det av, just det, ekonomiska skäl. Om det ligger annat bakom så minskar ju efterfrågan på Välivaara och det kan ju till och med bli svårt för dem att få någon att ta över hans kontrakt. Om man istället lyckas hemlighålla det eventuella andra skälet kanske man kan bli av med honom med vinst till och med.

Albert Hall: jag noterade också det uttalandet. Fast frågan är väl om inte det ekonomiska bara är ett svepskäl? Men är det inte så så är det rätt förvånande.

Underligt, nu verkar nästan alla lag vara ute efter Jyrki Välivaara i backbristens Sverige. Åtminstone om man surfar runt här och på diverse andra forum på nätet.

Vad jag blev mest förvånad över var att LHC bara anser sig ha råd med sex seniorbackar! Jag som trodde att dom hade bra ekonomi.

Ambroo: Haha, vad dåligt! Inte ens en riktig nidfilm kan dom göra... Lite sugen på skotern blev man ju dock.

Lövva: Höjdarfilm...

« · 779322 · »