Luleå HF

SHL · 121287 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Och nu 4-0. Sett till matchbilden är det inte alls rättvist men, men....

Fixar Savilahti Obsuts jobb. Vi tycks ju helt tappat spelet sen Obsutincidenten ?

MÅÅÅLLL (precis nu!) Omark igen. Härligt!

Efter avbrottet har vi helt slutat att spela. Fortsätter detta så lär det inte bli någon vinst. Kom igen nu, Luleå!

65selander: Som sagt, vi tackar och tar emot. Just nu är det stiltje eftersom Obsut fick en puck i ansiktet och det är blod överallt. Återstår att se om han återkommer något mer idag.

Bolivar: Är ett gäng borta men Sjödda skulle kunnat spela ikväll men väljer att spara sig. Grattis än så länge ;-)

Aliline: Ja, tyvärr har vi ju förlorat flera matcher efter att vi lett med 2-0. Full fart framåt nu.

65selander: Ja, men jag var rädd för att BIF skulle satsa för att vara i matchtempo inför slutspelet. Just nu sr det ut som att Brynäs inte satsar riktigt fullt. Vi kan bara tacka och ta emot.

Bolivar: Slappna av Brynäs tog semester för ca 4 omgångar sedan :-)

Bolivar: får bara hoppas de inte slappnar av nu och börjar spela på resultatet redan.

Ja, nu är det 3-0 efter att Omark och Burström satt var sin. Nu jäv-ar ska vi i alla fall vinna denna match. Det tar emot lite, men heja DIF!

Bartecko gör 1-0 samtidigt som DIF leder. Just nu är vi sexa! Yes!

Bissett19: Det låter bra men vi måste spela om det också. Nu är det dags.

björn power: Rikshäxan spår att ni klarar er till slutspel.

Länk.

Hare gott framför datorer/tv:ar och radiolor, nu ska en annan till Delfinen och heja för full hals på vårt kära LHF! Slutresultat 4-2 med sista struten i öppen kasse!

LHF Alltid!

alfnisse: Se nu till att vi hör er genom TV-n. Skål på er och ha en trevlig kväll.

passa're tk75: så inte domaren tar ut er för TOO-MANY...

alfnisse: idag ska vi fans bli den 12 spelaren vi tar en stor seger med 6-2

skål på er

Portello: Ser du killen med en rödretro tröja #14 Nisse, Vivix gul retro #14 Vikan eller Viktoria (minns inte), är det vi :-)

Karoliina: Du ska inte söka upp något ställe som visar matchen? Du kan ju om inte annat ta hem den till din dator.

Förresten, länge sedan man såg dig här på HS.Var har du hållit hus?

alfnisse: whisky vare ja. Nu packar jag ihop kontoret och sen hem och krama flaskan och supporterhalsduken:-) (avis på er alla som finns däruppe nära Delf...menar COOP)

alfnisse och Vivix: Fylltrattar ;)

Ser ni mig ikväll så kan ni ju alltid säga hej.Kommer ha på mig en röd matchtröja med #7 Sandström på.

Vivix: Vi är iallafall överns om att luleå bara släpper in 1 mål.
Drick nu inte mer vin än jag dricker whisky ...

alfnisse: Japp, vi syns där, jag ringer när vi närmar oss hallen. Fast du har ju givetvis fel när det gäller slutsiffrorna!

Vivix: Nu börjar uppladdningen för matchen ikväll, en whisky mot den förkylda halsen sen har man rösten så man kan skrika fram LULEÅ och sen hälla i sig någon öl för att kyla ner kroppen!
Luleå vinner med klara 6-1 :-)

Pessimisten: Brynäs verkar väl inte ens ha backar så det räcker för spel i kväll. Tror nog mer på att ni tar hem en enkel seger jag.

Jisses vad nervös jag är. Men vilken kväll det har alla förutsättningar att kunna bli. Fredagkväll och allt.

Smet lite tidigare från jobbet för att hinna hem och duscha innan man återvänder mot stan. Ska ut och äta innan. Sambon tyckte nyss att jag skulle ta ett glas vin och lugna ner mig lite, jag lydde hans råd! :)

Har en bra kännsla (obotlig optimist som man är). Vi tar tre poäng idag. 5-1 blir det!

Pessimisten: Drygt fyra timmar kvar till nedsläpp.Nu är det bara hoppas att killarn går in med samma inställning som i de två senaste matcherna.Då vinner vi.

Kvällens tips:

Frölunda-Timrå X 3,15
HV-AIK X 3,05
LHC-DIF X 2,95
Modo-Mora X 2,95

Dubbelsystem. 6x10kr. Maxvinst 549 kr. Odds per dubbel 8,7 - 9,61.

...och, givetvis:

Luleå-Brynäs 2 4,05 x 100 kr (rena bjudoddset)

Pessimisten: Har aldrigt sagt att jag tror det heller.Om Hv släpper in så många mål, då kan vi verkligen snacka läggmatch.

Portello: Inte ens jag som är hysterisk pessimist kan tro på resultat som:

LHF-Brynäs 0-22
HV-AIK 0-23

eller

LHF-Brynäs 1-2
HV-AIK 0-44

eller

LHF-Brynäs 0-44
HV-AIK 0-1

Portello:

Skall Saik vinna med 37 mål i JKPG =) Tjena ??

mattias - 74: Teorestisk kan faktiskt vi göra det.Att det i praktiken är omöjligt är en annann sak.

Pessimisten/LL: Visst finns risken för ett baklsag men tror inte det.Brynäs har för många borta för att stå emot ett motiverat och laddat LHF. Jag en kännsla av att Modo med hårt kritiserade Harlad Lückner kommer att ta Mora.

arnio:

Luleå kan inte åka ur, lär dig läsa tabellen innan du börjar skvätta!

Hannu Neimi: 1-2 och 0-4 i de två tidigare matcherna. Vi har svårt hemma mot mittzonsgeggelag som Pölsan, Mora, HV och Timrå. Ska man hitta något positivt, så är det att det INTE är lördag...

Hannu Neimi: den risk som finns är som jag har varit inne på tidigare att luften delvis går ur laget efter urladdningarna mot DIF och Frölunda, men kan man bibehålla samma inställning som i de matcherna så kommer Boork att få ta fram kulramen. Ja, eller i alla fall åka hem med en förlust i bagaget.

Portello: Vore dåligt om slutspelsplatsen slarvades bort ikväll. Seger är ett krav. Men ok, kan ta en förlust om ett eller ett par andra resultat går våran väg.

Hannu Neimi: Såg det där.Förhoppningsvis avgör våra hetare vilja matchen till vår fördel.Men Luleå har överraskat förr i negativ bemärkelse.Hoppas att vi slipper det i kväll.

Tydligen ska Janne spela, det var ett skönt besked.

Portello: jo det vill till en ordentlig överkörning av Brynäs om vi skall åka ut. Ove Molin spelar tydligen inte. Ett gott omen.

arnio: Åker ur vad? Om du menar att vi ska spela kvalserien så måste vi åka på en rätt stor förlust samtidigt som blandannat Skellefteå måste vinna med 30 +.Och det lär inte hända.

Jesper Jonsson: Brynäs kommer att köra över renpölsan i kväll, hoppas att ni åker ur.

Pessimisten: Nu kör vi över boorkpölsan

FOrza slutspel

Luleå HF - Brynäs IF

HD Ulf Rönnmark, Stockholm
LM Klas Nilsson, Umeå
LM Peter Sabelström, Solna

Albert Hall: Klockren analys av dig.Man lyfter på hatten.

Avdelning vad-var-det-jag-sa, så här skrev jag i den 8:e september 2006:

"Serien är mer oviss än någonsin. Jag såg att det fanns lulingar som blev förbannade när det fanns folk som tippade Lule som tia. Inte alls omöjligt att vi blir tia enligt mig, jag blir inte ens särskilt ledsen. Då slipper vi ju i alla fall kvala. Fast jag blir inte heller så oerhört chockad om vi hamnar fyra. Ungefär samma känner jag om flera andra lag.

Att alla nyförvärv blir succéer, att alla unga spelare höjer sig, att alla gamla spelare lyckas bibehålla eller till och med höja sin motivation, att alla lag får en fantastisk laganda i sitt elitserielag, år 2006, är nog en utopi. För alla lag. Minst missar vinner.

Jag har sagt det förut och säger det igen. Serien känns ovissare än någonsin."

Albert Hall @ Luleå 2006-09-08 19:17

LL: Vi kan även passera LHC, inte alls särskilt osannolikt.

LL: ...och notabelt är att LHC, som för två omgångar sedan levde med ett högst reellt hot om att tvingas kvala har en mycket realistisk chans att sluta fyra i tabellen. Om de slår DIF samtidigt som vi slår Brynäs och VF slår Timrå så blir LHC fyra.

Lite intressant observation inför fredagen: Om vi, Frölunda och Mora vinner samtidigt som DIF vinner i sudden mot LHC kommer det när serien är slut att skilja fyra poäng från fjärde till nionde plats. Fyra poäng! Normalt handlar det om fyra-fem gånger så mycket.

Det kan också bli så att det skiljer så lite som sex pinnar från fjärde plats till kvalplats. Sex poäng - och det efter 55 omgångar! Som allra, allra mest kan det bli tolv pinnar från fjärdeplatsen till kvalplats, där snackar vi normalt en skillnad på uppemot 30-40 pinnar. Serien är helt enkelt otroligt jämn den här säsongen.

Pessimisten: just det, hur kunde jag glömma det uttrycket? :-)

LL: Renberg sa typ: ...kvalserien har hängt som ett piano på våra ryggar... *garv*

« · 844856 · »