Luleå HF

SHL · 121164 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Bolivar: Kan någon förklara hur det går till då Miettinen för 20 min Ga-mi utan att få en femma först?

Jesper Jonsson: Varför blåser man inte när Hörnkvist ligger på Törnkvist och ligger kvar? Dessutom inne i målgården.

Portello: Det är bara lira serien ut och börja planera för kvalserien.

Nu vet jag inte hur det ser ut med datum och så-kallade artister (Bläääää) och så vidare men annat än leksand och vilka mer det blir från ES är jag inte superorolig än iaf.

Det kommer att bli kvalserien och det leder till att vi inte spelar i ES nästa år.
För RoR kommer inte lyckas...

Portello: Nej, just nu finns det väl ingenting. Men som optimist hoppas man ju på några vinster och sedan att spelet blir bättre. Inget som tyder på detta tyvärr:-(

Portello: Ja det enda som kan tala är att de ansvariga slutar kasta ur floskler och inser allvaraet att laget inte håller och börjar agera. Annars finns det inga ljus i tunneln!

Bolivar: Vad talar för att vi klarar oss undan kvalserien den här säsongen? Ingeting om du frågar mig. Och en eventuell kvalserie blir ingen lek... Usch.

Alla lag har nog insett att om backarna inte hittar något uppspel så spelar man bakom mål. Trist med 4-2.

Bolivar:

Foppamål av Saravo;)

Saravo. Härligt mål. 2-3 nu!

LL: Och i sista 4 mot 5 gjorde vår forward (missade vem) en snygg brytning och skulle blivit fri men blav fasthållen/hakad helt utan åtgärd.

LL: ALLSVENSKAN

Det börjar vara nära nu.
Och ser inte direkt nå ljus i tunneln annat än möjligtvis mötande tåg.

LL: ...men det gör iofs inte att Luleå spelade bättre för det. Fast lite skönt att se att spelarna i alla fall blir lite förbannade.

LL: Håller med dig i det, en utv är väl på sin höjd men fan två och ingen Djurgårdare åker med???

Sjöberg han pallar inte för trycket + han har en attityd på isen jag inte riktigt gillar, Han har ingen dialog what so ever med lirarana på isen utan mest åker och retar upp lirarna på is och ute i båsen...

Bolivar: det här är utan tvekan den sämsta domarinsats jag har sett den här säsongen. Såg ni crosscheckingen i ryggen på en lhf-spelare när pucken rensades ur zonen just innan 2-1? Såg ni offsiden i målgården på 1-1? Och hur kan det inte bli någon dif-utvisning i samband med gruffet där Ejdepalm och Sandström åker ut? Gullegossen Hörnqvist åker rakt in mot Gusten och Sandström och rappar till Gusten men det är tydligen ok om man är gullegosse. Och hur f-n kan Nagander få 2+2 och Ölvestad bara 2 när det är Ölvestad som börjar veva?

Bolivar: Hmm Janne är iriterad att dommaren bommade slashingen på Gurra + några till i samma moment

PEN: Och kommentatorn på PPV har inte fattat att LHF bara var 4 när 3-1 föll.

mattias - 74:
Yes, the dude that mr Kurt Olsson had a memorable interview with.

Metal Guru:

Widejumper ?

Bredhoppare ??

PEN: Missade helt det. Han måste ha kommenterat hans opartiskhet kanske.

Eh Miettinen fick ett match straff av höjdhopparen....
Drygpellen visar sig igen!

mattias - 74:
D'oh. Always thought the dude lastname was Lakehill, the infamous widejumper Patric Lakehill.

Bolivar: Och självklart 4 mot 5 igen.

Irriterat och fight igen. Idag går vi i alla fall på kropp och tacklar ordenligt. Få se nu hur höjdhopparn dömer.

mattias - 74: That's him!

Bolivar:

Patric Seamountain the famous highjumper ??

Och nu 3-1. Alla mål i PP för DIF. Håller er på banan nu. Höjdhopparen tar gärna ut oss i kväll.

Och nu 2-1 :-(

Och där satt 1-1 och fortsatt 3 mot 5 i ytterligare 1,40.

ajon: du kan väl hålla dig till eran egen eller DIFs bok med dina kommentarer.

Bolivar: fn också.

LL: Och vi börjar bra. 0.1 Lubos i PP.

Portello: :-)

LL: Säker på att det inte är någon utav Rograrna som tagit över ditt nick LL?

Linkan: FBK lär nog åka i från oss ikväll. Skellefteå spelar ju bara med 8 forwards ikväll. Men jag hoppas att Djugården åker från er ikväll också.

Jag tror att vi i dag får se ännu en "hedersam" förlust, där "marginalerna är emot oss" och vi har "otur i de avgörande lägena".

Linkan: Vi behöver ha tur i rugigt många matcher för att det här ska ordna sig. Men tydligen så förlitar sig ledningen på just tur då det har förstroende för tränarare och tror på truppen.

Lövva: Man är ju uppgiven för att man har trots allt sett en hel del hockey genom tiderna, och man ser ett lag utan ett grundspel och ett lag utan tro på det dom håller på med. Det börjar bli tjatigt det här, ge oss en tur seger idag så vi får andas ut lite i alla fall.

Linkan: Defentivt, och det syns ju även på isen att dem inte tror på vad dem för. Speciellt Bartecko.

Hur kan en förening som hade som långsiktigt mål att vinna guld iår vara mer eller mindre nöja med att ligga på en elfte plats, vara tre segrar från en slutspelsplats och allmänt sakna ett eget spel????

Ledningen kommer att köra Luleå ur elitserien, tränarna kommer att köra Luleå ur elitserien och spelarna kommer att köra Luleå ut ur elitserien.

Tror aldrig tidigare jag har känt mig så uppgiven

Lövva: Krönikan som Bergman skriver är ju också sorlig läsning. Han tror på fullaste allvar att spelarna har förtroende för tränarna. Nog vill jag då på stå hört helt andra saker av personer som umgås med spelarna!

Hannu Neimi: jag blir så förbannad då man läser sådanna uttalanden att man borde aldrig mer gå på hockey, fattar inte vad vi som håller på Luleå har gjort för ont att för att ha en sån här pajas ledning. Jag tror Lövva har rätt, dom bryr sig inte, det låter naivt att tro det men det förvånar mig inte om så är fallet.

Linkan: Bulan i båset, vi vill ha Bulan i båset, Buuulllannn i båset, vi vill ha Bulan i båset

Lövva: Här har vi en som kan rädda Luleå hockey, han har varit med förr och han har respekt med sig...se länk.

Linkan: Sitter själv och funderar på vad man egentligen sysslar med. Ägnar så mycket tid och energi på ett lag som egentligen verkar ganska belåtna med hur det har gått under säsongen. Och skylla på skador? så jävla mycket skador har vi ju faktikst inte haft, och när vi har varit skadefria har vi inte direkt spelat någon propaganda hockey.

Antingen så förstår sig sportrådet inte allvaret i det hela elller så ger dem blanka fan i det. Vilket som så borde dem avgå hela jävla bunten.

Och som du säger, hur fan ska man locka medgångare till hallen då man kan läsa sånna där uttlanden i tidningen

Vad less jag blir, snacka om att leva i fablernas värld.

Lövva: det är med gråten i hjärtat man läser sånt om dagens Luleå, Furbeck har rätt i en sak och det är att Luleå har ett halvhyffsat lag när vi är skadefritt, men vad hjälper det då vi varit skadefritt nästan hela sässen, undantag Nagander. Och ändå spelat som ett allsvenskt lag.
Den röda tråden är tydlig, Luleå till allsvenskan för här kommer inte att värvas, SKANDAL!! tror du sånna där uttalanden får medgångare att gå på hockey? sällan!

Linkan: Det är väl bara å skippa "de andra sakerna" en gång, det är ju trots allt final ;)

ajon: typiskt, jag har för mig att finaler av hockeytuneringar brukar gå på söndagar. Synd, för lördagkvällar brukar man ju ägna åt helt andra saker.
Men jag tror nog FBK redan avgjort matchen när kl slår 20:00 så det går nog bra ska du se:-)

Linkan: Riktigt tragiskt hur lugna och trygga sportrådet känner sig. Hela det där jävla sportrådet borde avgå

björn power: får Djugården tillbaks några spelare till morrondagens match tro?

« · 961481 · »