Luleå HF

SHL · 121164 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Nog är det ju ändå fan att gång efter gång ska man sätta sig i underlägen på hemmaplan, klart det inte blir många poäng då. Visst, Modo är inget dåligt lag men då kanske man inte ska ge dem power play på power play på power play? SLUTA HAKA OCH ÅK SKRIDSKOR FÖR INIHELVETE!

PEN: Kvalserien.

Bolivar: Suck suck suck fan kan inte Luleå ge fan i dessa förbannade utv, men det kan ju vara svårt när tempot är allsvenskttempo.....

spud: men grejen är ju just att Modig är en backup, han kan hoppa in och spela då och då men nu har han spelat flera matcher i rad utan att övertyga.

Jaha, 0-2. Den kunde inte Modig göra mycket åt. Men det vore ju kul om LHF kunde ge fan i att dra på sig så inihelvete med utvisningar.

zigge: Mja det låter burkigt stundom japp du hör bra:)

PEN: Bara min TV som låter som att de alla sitter i en burk? COOP's BlåVita burk?

Bolivar: Sedan får vi inte glöma bort att det är ytterst få målvakter som lyckats ta första spaden den säsong dom skulle ha den, Senast var väl Esberg i HV71 om jag nu inte missminner mig eller var det DIF:s Tommy Söderström som lyckads med det konststycket????

Det är därav det är av ytterstavikt att få in en Bra 1:a keeper + ha en bra backup som kan gå in och avlasta denna 1:a, Det har inte Luleå tyvärr!

spud: Låt mig se nu..... Skitit i att värva Tarvainen+ Niinimäki + Kerman den ekvationen skulle gett en betydligt bättre keeper än Törnqvist + Modig ihop, Men men sitter det pappskallar som värvaransvariga ja då får vi dras med skitens om dom tar in och inte prioriterar målvaktsbiten!

PEN: Nej men ett lag som luleå med en ekonomi som liknar ett allsvenskt lag ska nog inte ha kraven att ha 2 världsmålvakter, efter era förutsättningar har ni en väldigt bra backup!

spud: Nejdå, jag hyllade Modig ifjol men nu sprider han ju returer så man blir mörkrädd. Alla skott från blå släpper han rätt ut eller ut emot tekningscirkeln. Målvakten ska ta pucken eller styra ut det i hörnet. Den lektionen verkar han tyvärr ha glömt. Att mota puckar räcker inte i Elitserien.

LL: Haha allt för att kapa det namnet det vet du LL:)

spud: Så du gillar en målvakt som sprider returer mitt upp i slottet, iofs som motståndar fan så kan man ju gilla det annars ger det gråa hår!

spud: det är nog bara PEN som har hakat upp sig på det där med namnet (eller hur, PEN ;-). Förra säsongen var Modig mycket mer stabil, men den här säsongen har han inte varit i närheten av samma sak. Försvarsspelet ser mycket osäkrare ut med Modig än med Gusten, så är det bara.

Bolivar: Modoiten ska ju ut för filmning där. Visst är det en hög klubba så tvåan på Harju är korrekt, men det är nästan ingen kontakt alls och dessutom tar klubban i hjälmen på modoiten som ändå faller som om han blivit skjuten.

PEN: I mitt tycke är ni jävligt hård mot modig, nog för att ni sett han massor med fler gånger än mig. Men bara för han heter modig är han inte rikskass, utan en högst duglig backup som kan gå in och lira bra emellanåt.

Som jag ser det tycker ni illa om honom för han heter Modig.

Bolivar: Ja det var mer kamp + tackling i det momentet som Wimmelkantig tog för.....

PEN: och vad f-n. Först blir Chabada hakad och sedan åker Harju ut. Ingen kul kväll. Andra utvisningen som är tveksam nu.

Bolivar: Huga så han sprider returer Modig i BP.....

Bolivar: Ja Gusten känns som den stabilare av de 2, Men men klanen bestämmer ju vem som ska stå så......

Jahapp Kuben hittar en skum utv........

PEN: ja, med Gusten skulle vi nog ha en god chans. Nu vete f-n.

Hyfsat spel i PP av både 1:a och finnkedjan. Dock inget mål.

Bolivar: Zajkowski verkar vara på humör i afton, Medans darriga Modig är helt osäker......

Burström, som jag tidigare velat bänka, har i alla fall börjat bra.

LL: Du vet om inte Matte Modig står blir Lasse Modig putt på coacherna + att Luleå kan ju råkas vinna matcher så dem slipper kvalserien.....

LL: Nej, jag förstår inte heller varför. Senaste matchen var ju ingen höjdare. Förutom målen så spred han ju returer överallt.

Bolivar: varför ska Modig stå överhuvudtaget? Nu släppte han in ett skott från blå linjen utan att vara det minsta skymd, och dessutom ett skott i alldeles utmärkt höjd för att bara stöta undan med klubbhandsken. Fattar inte varför de bytte ut Gusten, han var ju mycket stabilare.

Bolivar: jaa

Han har ingen bra timing. Ibland har vi 2 spelare närmast men han slår bort den längs sargen till en motspelare.

Portello: Varför ska Modig bakom mål och stoppa pucken? Förvirring och sedan har MoDo haft tryck på oss.

alfnisse: Det är just det som är problemet. Då får vi inte sänka bort några mål. Och då måste Modig spela på topp samtidigt som han får bra hjälp av utespelarna. Och vi måste även sätta chanserna.

Portello: Det spelar ingen roll hur många mål som görs ikväll bara Lyleå vinner.

Ojoj, känns inte bra med Burra och Modig. Tyvärr. Såg inte matchen mot Brynäs, men vad man både har hört och läst så var Modig darrig matchen igenom. Känns som det kan bli många mål ikväll. Ska vi gissa på 4-4 eller något liknande?

LL: Idag blir det väl lätt seger, mest för att vi möter ett halvdassigt topplag som har en sil i målet. Iofs brukar ju Krizan kunna sila rätt bra bara man lyckas få upp pucken mer än 3dm över isen så sitter den även bakom honom när han simmar frisim i målgården :)

MorganaLefaey: ja, det blev en del mål mot LHC och FBK men även en blind höna kan hitta korn :-)

Håller dock med om att det är kul att se matcher med någon som håller på det andra laget, i alla fall om personen ifråga inte är alltför enögd.

Bolivar: Modig mot storform - vad menas? Ni som följt honom, kanske tycker annat? Allt är väl relativt. Va ere för fel på Gusten?

LL: Kanske måste fundera om då. Men med tanke på de resultat ni lyckades göra mot både LHC och FBK så är jag ytterst orolig och i alla fall i de matcherna så tvivlar jag på att konen skulle fått ner resultaten.

Skall i alla fall bli roligt att se matchen, då man när man ser en match tillsammans med en som håller på det andra laget kan få riktigt rejäla diskussioner. Samtidigt då som man ändå försöker se matchen med lite mer öppna ögon.

LL: Modig fortsätter i mål och Burström istället för Lindgren i 3:e femman. Suck, det kan bli en lååång kväll framför TV-n.

MorganaLefaey: du glömmer en sak - Luleå kan få en plastkon att framstå som en fantommålis.

zigge: Om det inte blir mer än 4 mål i baken när Zacke står i mål så skall man vara nöjd. Slagit vad med en fadern till mina gudbarn som är Luleit att om det blir färre mål bakåt så skall jag bjuda på en utekväll och själv sitta barnvakt medans de är ute och roar sig.

Man kanske skall hoppas på modig på andra sidan och ett 5-6 6-5 6-6 resultat. Kan som någon sa längre ner bli en hel del pengar i potten på bomben i så fall.

zigge: ge mig fan på att det blir 0-0 i en av världens sämsta matcher, skottstatistiken blir 8-7 efter full tid.

zigge: inga höga odds på de tipsen...

LL: Ska vi gissa på 2-2 , 2-3 i sd?? Känns resultatet igen?

Men som sagt, med MM o Zakke i mål kan det kanske dra iväg nåt oerhört!

alfnisse: Just nu har jag inga tankar på slutspel. Jag vet att det bara är tre poäng till åttonde platsen, men allt annat än kvalserien känns som en bonus.

I kväll är det dags för vinst, men för det krävs först och främst att Gusten får stå i målet. Men även att Luleå börjar spela pucken snabbare genom mittzonen. Jag har inte gett upp hoppet en om slutspel :-)

Lövva: ikväll blir det ännu en "oturlig" förlust med ett mål (eller två om det blir mål i tom kasse).

spud: Samma sak gäller oss om Modig skall stå. Bara att hoppas att Gusten är tillbaka i stolparna, annars kan du väl spela 7-7 på matchen (bör väl ge ganska hygligt odds på svenska spel).

Får grattulera till poängen imorn! Vi är nöjd om zacke klarar 80% i räddningsprocent.

knaskamilla: Mot Skellefteå får man alltid överreagera:-) Ju mer desto bättre...Helst mot nr 19 "judas"

Lövva:

Om han överreagerade vet jag inte. Om man har kort stubin och vinnarskalle kan det nog tänkas bli sådär när saker inte går som man vill.

Hannu Neimi: Man undrar ju när divorna ska dra ut huvudet ur arslet och börja spela hockey. Som det är nu tycker jag vi ska bryta med Bartecko killen har en miljon i månaden för att lalla omkring därute. vi får två tre spelare som är bättre för dom pengarna.

Sen bör vi sparka Roger och Roger omgående Husse kan också följa med till gruvan.

Burström är så dålig att han inte ens skulle platsa i ett skitlag som Piteå.

och vem ska pröjsa miljoner vi får betala för Bartecko efter kvalet?

« · 973908 · »