Luleå HF

SHL · 121139 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Linkan: Riktigt tragiskt. Å det handlade om mer än 5-6 säsongskort. Två loger som dem kunde tänka sig binda upp sig vid i 10 år.

Det är nog några miljoner Luleå Hockey riskerar att gå miste om där. Riktigt tragiskt

Hannu Neimi: Jag har hört en rysare från ett stort företag från Piteå.
Företagschefen ringde upp säljavdelningen i Luleå och ville ha prisinformation mm till dom nya loggerna, Säljaren i frågan svarade med lite brysk ton att det minsann inte fanns några priser ännu då inte nya arenan är klar. Ok fine för mig, det kan jag köpa men det värsta vara att när företagschefen ville att han skulle höra av sig när dom kommit med priser mm så säger säljaren.. du, kan inte ni höra av er istället?! Tro ni man säljer bra med ett sånt uttalanden? vi snackar om ett företag som minst hade tänkt sig 5-6 säsongskort på en tioårs period!
Nu visade det sig att Skellefteå aik kanske välkommnade dom bättre.

knaskamilla: överdoser är väl det enda sättet att stå ut med att se Luleås matcher just nu.

knaskamilla: Haha du det är en overdose Luleå kan behöva för att vakan te life.....

RED BULL GIVE`S YOU WINGS

PEN:

Sju silar i häcken? Låter som överdosvarning.

Hannu Neimi: 10 nej fan det var nu i underkant tror på 15:)

Sedan säg 7 silar i häcken!

Linkan: Skulle tro at Janne D får i sig tio stycken hammisar på lördag. Hur många puckar silarna släpper in törs jag inte tänka på.

Lindberg Råkkar: Gurra fick en lindrigare hjärnskakning så han ska vara på isen mot MoDo, Det är ju amatörmässigt hur fan man inte tog sig tid att åka över till Finland och scouta en målvakt då dom borde fan fattat att dom måste ha en kanon i slutet av serien och det dom fann hos 3Goals Pulliainen & Kolkka var en fisk som simmar likt över östersjön på botten......

Pölsna kommer torska den saken är säker medans Mora är jag nu mer osäker den känns fan inte seafty, Förmodligen kan detta avgjöras i matchen nere i Mora hur det kommer gå för Luleå + i derbyt vilken jag tror Schtaan kommer ramma Luleå tyvärr!!!

Laget är i en fruktansvärd dissharmoni och det vete fan varför, Sedan gör ju inte saken bättre att kvällspressen ligger och pumpar ut uppgifter att Bartecko är intressant för LHC det dåligt att sådant stör han och laget!

Enda raka så The Muppets Show slutar är AVGÅ ROGER X2 och ta med er Maffia/Klanen på samma jävla tur som ni drar från Coop!

Linkan: ...och tänk att Piff och Puff inte tycker att det var hans fel utan att vi förlroade för mågna närkamper...

Och nu är det bevisat att Rönnberg inte har något Luleå hjärta. Hade han haft det hade han sagt upp sig

Lindberg Råkkar: Tycker vi ska slänga in Skoggård om inte Gusten kan stå.

Skoggård kan då komma in och spela helt utan press och veta att va han än gör så kan han ej vara sämre än Gummi-nemi.

Lövva: Tänk att vi lyckats värva en målvakt som Asplövens sportchef ansåg var Finlands sämsta målvakt.
vi håller snart division ett klass på planen okså, som vi redan gör i ledningen..
Undra hur många hammisar Dammberg hinner smälla i sig på lördag?

Lövva: Man ska väl ha 7 hela symtomfria dagar efter hjärnskakning för att få lira och då borde Gusten inte vara tillgänglig. Det betyder i så fall att vi har att välja mellan två sopor som inte kan rädda en puck eller chansa med J20. Jag tycker vi chansar för sämre kan det omöjligt bli, ställer vi in en orutinerad målis kanske försvaret(eller laget) offrar sig och kämpar lite.

Vore fint om Janne måste vila en vecka oxå.
Aja vi behöver bara hoppas på att Pölsan och Mora förlorar 7 raka till så är vi klara för elitserien en säsong till och vi kan se fram till 55 nya matcher med samma usla spel.

Lindberg Råkkar: På lördag borde denna ramsa eka, fast i omgjord version

Linkan: Nope, bara när dem skall hämta ut lönekuvertet. Då är det det himla roligt att spela i Luleå Hockey.

Står Myllynemi en match till så vet jag inte vad jag tar mig till . Stormar ut på isen måtro?

Jag skäms att vara Luleå hockey supporter. Förnedringen är total.

Har spelarna ingen heder?

69% i räddningar, uruselt luleå.

Dysso: armbåge högt upp!

Någon som ser matchen som kan tala om vad Kauppila gjorde? Var det fult?

Lindberg Råkkar: Ja varför inte in med Klanensledare Lasse Modig?????

Gusten är ok nästa fight!

wap.hockeysnack.com
Det är för sent att sparka dom nu det borde gjorts i november .

PEN: Vem ställer vi i mål på Lördag?
Blir det Nilsson eller Skoggård?
Eller har Gusten vilat sina obligatoriska 7 dagar.
Vill man ens gå till Coop och se eländet.

Lindberg Råkkar: Största problemet är att Roger X2 inte riktigt är med i matchen alls denna säsong, Väl när dom kom på det själva vilket dom borde gjort annars så måste dom genomgå en form av undersökning för det haglar bagdad-bob floskler så fort dom öppnar käften!

Undrar hur RR:s spegel ser ut för han skulle ju efter en match se i den hela natten............

PEN: Verkligen, man fattar ju redan i intervjun med Roger innan matchen att det ska bli så här.
Vi ska backa hem , fega och vara tighta i egen zon ... precis alla såna grejer vi är totalt värdelösa på och aldrig lyckats med under 45 omgångar.
Vore det inte bättre om man kom ut och tokkörde för att överraska HV lite och få dom ur balans istället för att ge bort allt initiativ direkt utan att dom behöver jobba för det.

Lindberg Råkkar: Om jag säger följande instämmer du??

AVGÅ ROGER X2 + KLANEN

spud:
Jag håller inte på med någonting.
Mer än att förstrött noterat att R+R just slagit Boork i en rätt udda hockeygren.

Lindberg Råkkar: Dom har väl fått en lidnersk knäpp Roger X2 och tror dom är Lener X2.....

Sicken jävla parodi dom pysslar med, Ska dom hatta så här hela matchen eller vad är det frågan om???????

Metal Guru: Va håller ni på med? Ni vet väl om att målvakterna inte behöver byta lika ofta som utespelarna?

tk75: Nu är fyll-finnen tillbaka i kassen och dessutom har man hunnit prestera ett underbart vackert 5 mot 3 i 50 sek där Sandström som vanligt slog värdelösa pass till Obsut så han inte kunde skjuta direkt.
Å nu bytte man in Modig igen.

Bartecko jobbar i alla fall idag, det måste vara det enda positiva. Å kanske Robin som är den enda av backarna som inte har panik med pucken. Däremot måste ju Saravo vara klar för Timrå så jävla uselt som han spelar nu.

Metal Guru:
Och nu står Modig. Svårt att bestämma sig?

tk75:
Det är fixat. Myllymannen är tillbaka.

wap.hockeysnack.com
Byt målvakt tack

Aliline: Har en spännande film att se istället.

Det här skitgänget är ju inte ngt att offra sin värdefulla tid på.

Skeppa den där målisen dit avstängda signaturer hamnar.

fan!!!! redan 3-0, blir stor förlust det här. sållet myllyniemi- blev utbytt nyss.

i 3 av matcherna har ett mål fallit under första minuten.

Aliline: 3-0, 2 riktigt usla ingripande av fyll-finnen i målet. In med Modig!!!
Samma gäller väl Janne Sandström som på 1:a målet agerat i ren panik när han fick tag i pucken i hörnet.
Sveriges sämsta landslagsback!!
AVGÅ 2xROGER!!!

Vad drar man för slutsats av det här då?
Era krigare kanske borde skjuta lite oftare...?

www.hockeyligan.se/index.php?article=791

LL: ja, det kan mycket väl bli så.

alfnisse: i dag handlar det mest om att hoppas att Luleå håller siffrorna nere så att inte målskillnaden får alltför mycket stryk. Så jämnt som det är så kan ju den bli helt avgörande.

Det ser inte ut som att vi tar några poäng ikväll. Det skulle kanske vara lika bra att inte spela matchen för efter varje match så kommer fler skador.

wap.hockeysnack.com
Skrbek rygg skadad olsson tar han plats

Linkan: Förutom våran match är det viktigaste ikväll att Brynäs och Mora förlorar.

Portello: eventuellt så är väl Davidsson och Voutalinen tillbaks okså, inte bra.

Tänk om vi kunde ta en pinne iaf och alla andra resultat gick våran väg.

Linkan: Match mot Hv71 ikväll Och ingen Chabada i laget. Usch säger jag. Hoppas att Hv underskattar oss och inte går för fullt.

Portello: Min puls ligger på 200, Vet inte vad jag är mest arg på antingen domarjäveln, tränarna eller målvkatsfanskapet...alla dom kan dra åt helvete och ta med sig Burström!! vi har inget i ett slutspel att göra och jag vill inte ens gå dit.

Hade någonting varit normalt hade vi vunnit med 5-1 idag, Brynäs var pinsamt kassa.

Portello: Borde plockat honom i pausen redan.
Sveriges sämsta matchcoacher fattar inget och vi tappa 5-2 till 5-4.
Nu äre PP och 5-5 hänger i luften.

DETTA HÅLLER INTE!!!!!

Lövva: Och inte en antydan att plocka honom. Helt otroligt. Detta kommer inte sluta bra..

Portello: FJÄRDE JÄVLA TAVLAN. BYT MÅLVAKT

Byt målvakt!!!

Du ser. Nu är ni med igen... 4-5 nu.

Portello: fy fan 4-5 detta kommer gå åt helvete

« · 989239 · »