Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Portello:

Jo i år har dom ju 1 - 0 i matcher men det är 5 möten kvar :-)

Portello: Hoppas webbpratarna håller högre klass än dom som refererade mot Mora, man hade noll koll på hur spelbilden var där.

Salcin:

Modos webpratare är det sämsta jag hört hiitills...en av dom lät som är bakfull tysk och den andra uttalade Leksands Jarrod Skalde som SKALLDE :-)

En Kanadensare som heter Skallde :-)

Salcin: Jag lyssnade på Leksand-Luleå senast Leksand var uppe.Då håll webbpratarna bra klass.Hoppas det är lika bra den här gången.

Höll, inte håll.

mattias - 74: bakfull tysk :D

Salcin:

Ja dom som håller på Modo vet vem jag snackar om tror jag.. Karln hade 0 koll på hockeyn :-)

Portello: Låter bra, annars är det väl Frölundas pratare jag tyckt hållit bäst klass av dom jag hört hitills fast den matchen var ju inte kul lyssna på resultatmässigt.

mattias - 74: Ska du inte och se matchen live? 45 min till nedsläpp.

mattias - 74: Får jag fråga, han hade alltså noll koll för att han eventuellt råkade uttala Skaldes namn fel, eller var det andra faktorer också?

SKALDE, Jarrod "SKAHL dee"

Paddan:

Han var offside hela matchen...

Visste knappt vem som hade pucken...

Salcin:

Tyvärr så tryter min ekonomi, eftersom man är A lös dessutom har jag korpmatch i Innebandy... Gäller att prioritera :-)

Salcin:

Peter Åslin som bisittare i Ejendals.. Undar vad han har i Kaffekoppen:-)

Salcin: Luleå verkar så här långt haft de vassarna chanserna.Bara hoppas att vi få in en puck snart.

Tror det är samma kommentator som var i Mora-matchen.Han är inte allt för bra.

Portello:

Han bor väl i Mora så det säger ju allt om hans hockeykunnande :-)

Portello: Som matchen utvecklat sig så känns det som att det lag som får första målet vinner.

Salcin: PP nu.Hoppas att vi sätter en nu.Skulle vara grymt skönt.

Portello: Hoppas PP-träningen under uppehållet ger utdelning nu.

Salcin: Blev mål för Luleå i 4-3.Efter det så har både Leksand och Luleå haft bra chanser att göra mål.
PP för Leksand nu.

Portello: Hoppas nu bara känslan med första målet stämmer.
Skönt att Renberg gjorde mål.

(HS verkar väldigt segt ikväll )

Salcin: Alltid skönt med Luleåmål.Oavsett vem som gör dom :)

mattias - 74: Hans hockeykunnande är väl ungefär som Leksands tabellposition.Nämligen, dåligt.

Våra tre slovaker har lycktas samla ihop 16 minuter i utvisningsbåset hittlls.

Albert Hall: Nu är det farligt i parti och minut.Jätterräddning av Backlund, för att sedan bli en kontring som slutar med ett stolpskott för Leksand.

Portello: Känns onödigt dra på sig en utvisning med 2 sek kvar av perioden.
Ger Leksand chansen ta initiativet i början av tredje perioden.

Salcin:

Leksand har aldrig gjort mål i PP i början av en period så du kan vara lugn.. Eller :-)

mattias - 74: Är allt annat än lugn heh

Salcin: Bp nyss och Luleå var under hård press.Men tack och lov så klarade killarna av det.Ett mål till för oss skulle vara otroligt härligt.

Portello: Osar hett nu framför Leinonen, som storspelar för tillfället.

Salcin: Är för mycke Leksand nu för min smak.Och dessutom så tiden alldeles för sakta.

För att citera Uggla: Illa, illa , jag mår illa.

Portello:

Det här håller inte. 1-1 snart.

Albert Hall:

Hoppas du får rätt :-)

Albert Hall: Äh. De slåss till det bara är målvakterna kvar. Sen är det lugnt.

Portello: Usch där höll vi på släppa in ett mål i vårt PP.

JAAAAAAAAA 2-0 Koch!

Albert Hall: Fel av dig:-)

Salcin: Och där gjorde vi mål.YIHAAAA!

Och där kommer trean.Nu vinner vi.Kanske...

Portello: Orszagh 3-0!

Ett till nu snälla då går min match tips till 65ggr in.

Salcin: Och alla målen har kommit i Powerplay. Kul med ännu en seger på bortaplan.

lizzard: Måste vara länge sen Luleå vann 2 raka bortamatcher, är bortaspöket äntligen på väg upplösas?

Salcin: Kul att Leinonen fick hålla nollan.Måste säga att han har överaskat oerhörtpositivt på mig.Bara hoppas att det håller hela säsongen iår.

Undra när Luleå tog två raka bortasegrar senast.Är nog väldigt länge sedan.

Nu ska jag snart njuta framför tv:n och Hockeykväll.

Salcin: Vi får hoppas det, men då ska man ta i betänkande att det är mot Mora och Leksand bortasegrarna kommit + då segern mot Färjestad. Ochså har vi ju 0-0 mot Linköping.

Portello:

Bara att gratulera till kollektivet luleå och en bättre målis.. Nu måste nånting hända i Leksand, och då menar jag NU!!

Djurgården hemma Djurgården borta Mora borta Mora hemma.. Måste vara minst 10 p där..... Annars ä det kört...

Man ger ju inte upp förrän det är riktikgt kört men men !!

Salcin: Jag tror att spelsystemet börjar sätta sig nu, Då börjar även segrarna komma på borta plan!
Känns som om på bortaplan är det ultra tjeckiskt spel, vattentätt bakåt för att kontra ut motståndarana!

Blev ändå ganska många poäng på bortaplan vi tagit hela 10 stycken. Det är ju positivt. Hoppas dom verkligen kan fortsätta så och bli ännu bättre.

lizzard: Vad jag vet så är en vinst borta mot Leksand och Mora lika mycket värd som mot Frölunda och Hv71.Är bara hoppas att bortaspelsspöket är borta nu.

Portello: Ja jag vet men om man bara ser till motståndet så ska Mora och Leksand vara bakom oss i serien, och dom ska höra till dom "lättaste" att vinna mot på bortaplan.

Portello: I realiteten är ju vinster mot Mora Leksand m.fl mer värt då det är mer av 6-poängsmatcher. Frölunda och HV lär inte många lag vinna mot borta.

« · 615046 · »