Luleå HF

SHL · 120966 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Vi har ju hitills i serien vunnit en rätt stor del av matcherna mot lagen placerade 5-12.

Lite onödigt att spela Orszagh i PP med ett par minuter kvar och ledning 2-0. Nu fick ha ju göra ett mål vilket statistiknissarna på andra sidan Atlanten naturligtvis noterar. Nej, bänka honom helt när matcherna är vunna eller förlorade. Fram till den 1:a december alltså. Annars så blir det Nashville för honom om ett par veckor.

Glädjedödare? Jag?

Albert Hall: Varför inte bänka honom helt, då får ju Nashville garanterat inte någon möjlighet att lägga märke till honom.

Paddan:

Ja, till exenpel nu på torsdag va? Säker förlust i alla fall. Dessutom kan man ju "råka" sprida ryktet om att han står över på grund av ont i ett knä... Då är det nog lugnt resten av säsongen.

Albert Hall: O nej, det fanns inte alls någon baktanke bakom det hela. Se bara till att skicka ner Portello så blir det garanterat förlust för er med uddamålet i en målrik historia som kommer att sluta 1-0.

Förresten, har ni två spelare som heter Jonas Nordqvist i laget? Måste vara jobbigt att hålla reda på vem som är vem.

Paddan:

Det är enkelt att hålla reda på, en talar dalmål och en pitemål. Han som pratar dalmål såg annars märkbart belåten ut efter matchen. Undrar hur länge han ska vara sur för att Leksand slarvade bort honom?

Albert Hall: Hmm, hur vet man det när man bara ser dessa på bild då? Är det ungefär som det berömda citatet: "Negern är han med röda strumpor"?

Vi ligger sexa i bortatabellen. Otoligt.

Albert Hall: Du måste ha läst tabellen upp och ned ;)

Albert Hall: Väldigt otoligt:-) Kul att vi kan vinna på borta plan numera, jag börjar faktiskt bli lite positiv iaf. Synd att Orzagh producerar så inne helvte med pinnar, aldrig får man vara glad!

Albert Hall:

Undra hur poppis Leinonen är i leksand efter det här.Saxat från www.superstars.nu :

Vid 0-2 vinkade Leinonen kaxigt hejdå till Leksandsklacken och blev lagom populär. Efter att segern var klar byttes vinken ut mot en puss istället. Charmigt, Leinonen…

Moget, nja.Men rätt så småroligt enligt mig.

Linkan: Vi har en första kedja nu som producerar enormt bra i PP.
1 dec är nu ett magiskt datum, vi måste bara få behålla och njuta av Orszagh hela denna säsong. 7 matcher 7p och ändå har han mycket kvar till toppformen enligt honom själv.

Portello: Han kanske har lite Mora hjärta kvar !

Den här killen på superstars forum är näst intill klockren:

tror stenhårt på seger, tror dock inte att trycket kommer att bli lika mäktigt, men man kan ju alltid hoppas... Vår målvakt för dagen håller nollan, vi möljer in tre puckar.

Nu fick han ju rätt i att matchen skulle sluta 3-0.Dock så var ju det ju Luleå som gjorde 3 och Leksand 0.

Portello: Grattis till segern ikväll , ni var det bättre laget .
Och utnyttjade PP bäst , gjorde ju alla tre målen i PP.
Blev lite imponerad av en liten kille med nr 31 , Magnus Isaksson tror jag att han heter .
Det var en snabb liten rackare , vad är det för ålder på honom ??

Portello:

Jag roade mig att kolla hur länge det tog förra säsongen innan vi hade 10 bortapinnar. Det var faktiskt i år det skedde. Den 6:e januari bortaslog vi Mora och pinne 8,9 och 10 bärgades. Det tycker jag vi ska fösröka slå den här säsongen.

Alisandali:

Född 1987. Han kommer nog att bli ganska duktig om han får vara frisk.

Alisandali: Isaksson är 18 år, han och Lindqvist också 18 år, har spelat bra hela säsongen faktiskt.

Alisandali: Tack för grattiset.
Magnus Isaksson Är född 1987 så han är alltså 18 år.

Otoligt om vi skulle lyckas med det fösröket.

Albert Hall: Har du även roat dig med att kolla när Luleå vann två raka bortamatcher?

Salcin: Okey , där har ni några spelare att bygga på .
Isaksson var snabbast på plan ikväll , riktikt kul att se honom .
Behöver bli lite bättre med pucken och skottet , fast han fick skottlägen i dåliga vinklar .

Portello:

Det inträffade inte under 04-05 i alla fall även om vi vann några bortamacher på slutet så var det aldrig två i rad. Glöm inte heller 0-0 matchen mot LHC borta, vilket ju gör tre raka utan förlust och 7-1 i målskillnad.

Om du ids kan du söka själv, klicka på division, sedan på elitserien i min länk så får du upp en jävla massa säsonger...

Alisandali: Luleå har ett X antal intressanta ungdomar som är i a-laget ellebankar på dess dörr.I A-laget spelar Lindqvist, Isaksson samt reservmålvakten Rautio som har varit bra i de matcherna han fått stå.

Sedan finns ju även spelare som Johan Harju, Viktor Lindgren och backen Marcus Nyberg som fått chansen i a-laget.

Och sist men inte minst har vi förutom Rautio en ung målvakt vid namn Mattias Modig som även han kan bli en riktigt bra målvakt.

Tycker mao att det serväldigt ljust ut för Luleå på junissidan.
Vi kanske skulle ta och stjäla epitetet plantskolan från Modo ;)

Albert Hall: Tog och kollade upp det hela visade sig att det var säsongen 02/03 det hände senast blev då 3 raka bortavinster.

2003-01-07 HV 71 - Luleå HF 1 - 4 ( 0-3, 1-1, 0-0 )
2003-01-12 Linköpings HC - Luleå HF 2 - 3 ( 1-1, 1-1, 0-1 )
2003-01-16 Brynäs IF - Luleå HF 0 - 3 ( 0-2, 0-0, 0-1 )

Albert Hall: Ids inte kolla upp det där nu, men jag ska tag i det och kolla upp det när jag ids.

Varför kan vi inte möta dalalag i alla matcher.Vi har en rätt bra utdelning mot dom:

Mora : 6-2 (h) 4-1 (b) = 10-3 i mål 6/6 pts
Leksand: 3-1 (h) 3-0 (b) = 6-1 i mål 6/6 pts

Totalt : 16-4 i mål 12/12 pts

Portello: Haha, som om något som företas i en ishokkyrink skulle kunna betecknas med just adjektivet: 'Moget'.

Nu måste jag tvunget rota fram nått från filarkivet. Kan väl aldrig funka *skeptisar*

Karoliina:

Kan man hoppas på att det är fuskpäls som damen bär?

Albert Hall: Hoppas du på fusk så är den fusk. *storsintar*

Kvällens match sänds på PPV. Frågan är om man ska betala för att se på när Lule blir förnedrat? Lite kinky är det ju, men jag investerar nog lite av mina surt förvärvade slantar på det ändå...

Det kommer naturligtvis aldrig att gå utan Saravo. Tips: Modo-Lule 6-0.

Albert Hall: Är det inte lite pessimistiskt? Visserligen kan det bli svårt men att det ska bli 6-0 låter ju inte bra.

Tror på en knapp vinst eller i sämsta fall oavgjort, 3-3.

Albert Hall: Optimist som vanligt ser jag.Är ju bra om vi bara släpper in sex mål i första perioden.Ser allt annat än tvåsiffrigt för Modo som bra.

Saravo har lungingrammofon och missar de tre närmaste matcherna. Då blir det inga poäng alls den närmaste veckan.

Albert Hall: Första perioden till Luleå. 1-0 av Skrbek efter en stark prestation. MoDo hade mest av spelet under Luleås 2 utvisningar men i 5 mot 5 har Luleå verkat starkast. Dags för period 2 nu.

Bolivar:

3 -0 till SSK mot Frölunda... Skapligt :-)

mattias - 74: Ja, man upphör aldrig att förvånas.

Och 2-0 nu. MacHulda på pass av Bartecko. Så fort det blir 5 mot 5 är LHF riktigt bra.

Bolivar: PP Luleå nu. Nordan lyfte just över. Bra spel Luleå.

Domaren verkar tycka att MoDo behöver lite hjälp men trots utvisningar känns det inte så farligt,

Leinonen överkörd och MoDo-spelaren åker ut. :-)

Lite tveksamt men domaren dömer.

Bolivar:

Blir han överkörd skall det väl vara utvisning.. :-)

mattias - 74: Ja, Modo-spelaren ut. Och nu åkte Hasse Joinsson ut efter talkling bakifrån. Spel 5 mot 3 nu.

BOch där satte Nordan 3-0. Härligt

Renberg i intervju sa att han inte var nöjd med spelet även om det defensiva spelet var ok. Ja, medgav han, vi tar ju vara på våra chanser.

För min del räcker det med bra defensiv och att ta vara på chanserna. Blir kul att se dock hur det ser ut när Renberg är nöjd.

Och där kom 4-0 av Nordan igen. Modo kom inte ur egen zon, Luleå checkade och vann pucken och sedan inspel och mål.

Och nu är det tjeckiskt för hela slanten. Försvar och blixtsnabba attacker. Spel 5 mot 4 nu.

Fixar Leinonen nollan? *gnager nervöst på degiga knogar*

Karoliina: Ja, han har nu släppt in endast ett mål på 4 matcher så här långt. Det var i spel 3 mot 5 i Mora.

Det är väl bara hans nolla kvar att spela för just nu. Vi har kontroll över detta nu.

Bolivar: *hysschar* int hybrisa nu. Finns väl inget svårare i hokkyn än att leda med 4 mål, eller hur det nu var...

2 minuter kvar och Luleå fulltaliga. Det ska nog kunna bli en nolla nu.

« · 615169 · »