Luleå HF

SHL · 120968 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Bolivar: Utvisning på Sloan och Renberg snackar till sig en 10 minutare. Onödigt.

LL: *funderar*...antagligen från att ha läst dig.

LL: Just nu är 4 matcher inne på mitt system skulle det sluta så blir det 800 kr en vinst på 700 systemt kostade 110 kr med 10 kr per rad.
Ännu bättre skulle bli om HV lyckas nå upp till 5-5.

Karoliina: installera alkolås på datorn eller gå till psykologen eller vad fan som helst. Det är inte första gången du helt omotiverat hoppar på mig med anklagelser om att vara negativt inställd mot finska spelare. Du är så fel ute så att det finns inga gränser och det vet nog iofs alla utom möjligen du.

Freddan: Ja, det var i sanning onödigt dra på sig en 10-minutare, spräcker ju första kedjan halva sista perioden. Villd et sig illa kan det bli matchavgörande.

Salcin: Han är het som vanligt. Han var ju grym senast mot Moodoo trots skral poängskörd, dock lite för het för tillfället. Ingen idé att gnälla på domarn ju när han tar ut Sloan. Har inte hört riktigt hur domarn varit idag, men ser på liverapporten att vi haft mycke utvisningar. Spelar vi verkligen så mycke fulare än tik? Kan väl förstå att Renberg blir upprörd om domaren är kass.

Om man får tro kommentatorn verkar Timrå ha det mesta av spelet men skotten är ändå ganska jämna trots mycket fler utvisningar för oss.

Ett 3-1 mål skulle kännas skönt nu!

LL: Låter som att Luleå hitills i 3de klarar av att hålla undan Timråspelarna från att komma in nära Leinonen.

Timrå utvisning efter 10 minuter i sista, chans nu för Luleå att avgöra detta.

Helvete 5-3 läge för Timrå i nästan 2 minuter med 6 minuter kvar av matchen.

Salcin: Mycket lyckat.

Vivix: F-n, 2-2 nu efter spel i 5 mot 3 för Timrå.

Vivix: suck 2-2

Bolivar: synd. P-OUT är ju en sådan där jävla fjantregel men inte mycket att göra åt.

LL: Fan slut 2-2 känns onödigt att Luleå drog på 2 utvisingar sådär tätt efter varandra.

Salcin: fast p-out är ju sådant som händer. Synd att det skulle ske i just det läget bara. Men jag är faktiskt rätt nöjd med en poäng, TIK borta har alltid varit en svår match för oss.

Oj, det blev mål till sist mellan DIF och LIF. 0-1 på Hovet nu. Kimmo Lotvonen gjorde målet.

Dessutom är vi fortfarande obesegrade på vår bortaturné (matcher där man får minst en poäng är inte förluster, liksom tvåpoängsmatcher inte är vinster utan en oavgjord med bonuspoäng som jag ser det).

LL: YEES vi fick bonuspoängen iaf!

LL:Spelar ingen roll. Nordan avgjorde och vi tog 2 poäng. Yes!!

Salcin: Bra, fast vi skulle ha haft 3p. Såg fram emot att få gå om Fbk. Nåja vi får väl göra det nästa match då.

Häpp, med 21 sekunder kvar på Hovet gör Lotvonen mål igen - fast i egen kasse. Han får pucken på skridskon och har ingen aning om att pucken går i mål. Ruggigt oflyt!

Weehoo! Bonuspoäng till Luleå! Härligt Nordan!

Nu mår man rätt gott. Elva poäng på de fyra första bortamatcherna av de fem som alla var så rädda för (inklusive jag!) för bara ett par veckor sedan... nu ska jag gå och fixa lördagsmiddagen åt mig och sambon. Ha en bra lördagkväll allihop!

LL: Ja, nog får man vara rätt nöjd. Det är ju inte alltid man kunnat vara det när Luleå haft bortaturné. Ha en bra kväll du med.

Jag är i alla fall jävligt nöjd. När den här bortastreaken (kan man skriva ihop borta och streaken?) på fem raka matcher började så drömde jag om sex, på sin höjd sju-åtta pinnar i en vacker värld. Nu har vi tagit elva av tolv. Ändå återstår det tre att kämpa om.

Jag har sagt det förut men säger det igen. Världen är vacker.

Vivix: Kul att titta runt lite. Hos TIK är det flera som tycker dom är på G efter att ha fått 1 poäng. Själv är man lite missnöjd med att ha tappat poäng.

För några veckor sen skulle jag ha varit helnöjd med oavgjort mot TIK borta. Det är extra roligt att vara Lule-supporter nu.

Bolivar: Vänta bara till på måndag...... ;-)

bradberry: Ja, vi får väl se. :-) Funderar på att åka upp och hjälpa till (från läktaren alltså)

Grattis till poängen idag i alla fall.

Bolivar:

Hehe, jag ögnade också igenom tiks gb och tänkte precis samma sak. Tänk att man kan bli så lycklig över att ta en pinne och förlora två mot normalt bortausla Lule! Jaja, tiderna förändras och vi för nog mer respekt med oss än vi själva tror. Jag kommer i alla fall att försöka att vara lika lycklig över alla bortapoäng i några år till. Minst.

Fast kan inte detta bortaspel betyda att hemmadito blir lidande?

För övrigt levererade Orszagh igen. Inte bra. När fan är det den 1:a december?

/Albert Hall, Legitimerad pessimist

Albert Hall: Det är bra. Fortsätt att vara pessimist, det verkar ju fungera. :-)

När det gäller Orszagh blir åtminstoner jag lite orolig när man kommer över för att titta på honom. Låt honom spela denna säsong klart nu!

Bolivar: Att jag är pessimist är inget nytt påfund. Du ska veta att jag fått rätt många gånger också. Pessimist har jag varit sedan jag föddes. Därför har nog trots allt också de glada överraskningrna överträffat besvikelserna i antal.

På måndag är nog vår bäste back, Pekka Saravo, tillbaka. Det kommer antagligen att ge falsk säkerhet till vårt försvarsspel. Detta tillsammans med övermodet som för närvarande genomsyrar hela Luleå HF kan inte bli annat än fiasko.

Tips: Brynäs-Lule 6-1. Kom ihåg var ni läste det först.

Albert Hall: Ja, jag ska vara där. Och blir det 6-1 blir jag nog LITE besviken. Jag räknar med att vi inte förlorar. 2 poäng till LHF blir nog alla nöjda med.

Sen väntar 3 matcher hemma i derbygruppen. Nu tittar vi uppåt i tabellen.

Trist att sporten inte visade nåt från 'våran' match. Tero hade ju kunnat bli historisk om han hade hållit nollan till mitten av andra. Nu ligger han 'bara' trea i statistiken över att hålla nollan längst.

Er klack i Eon Arena fick mej att tänka på en av Ettore Scolas mest berömda filmer! "Vackra, rena snälla", var det så den hette?

orion: Lulingar är vackra, rena och snälla. Bara MooDooister skulle säga något annat, och de räknas ju inte.

Kickan: Du slår alla rekord... så här tidigt har du inte loggat in sedan Lasermannen härjade i Stockholm ;-)

Har Finnarna stängt gränsen ;-)

65selander: Jag råkade ha tillgång till Internet och inte vara upptagen med sport, jobb eller annat nu, för ovanlighetens skull. Fast nog har jag väl skrivit tidigare på dygnet förr? Har ju surfat dagtid när jag hade tid med det, vilket jag inte mer än undantagsvis har nu.

Kickan: Nja du brukar dyka upp runt 0200-0400 tiden (svensk tid) :-))

65selander: Lite tidigare väl, i regel? När jag dyker upp öht. Den senare tiden beror annars på krogbesök när jag övernattar in Schweeden.

Kickan: Det är kul att du röjer runt iaf. Så länge du lämnar oss ifred ;-)

Den enda jag träffade i säsongens resa var Lizzard eftersom Portello jobbade.

Jo jag träffade ju eran klubbdirektör också samt ett äldre par som jag träffade på i fjol också.

Bolivar: Jag blir förundrad av att Fbkarna är så besvikna över sin fjärdeplats efter 21 omgångar så merparten av dem har gett upp säsongen.
Hur bortskämd är man då? Skrämmande!

Vivix: det är ju det som händer när man har haft för många framgångar. Jag tror inte att vi LHF-supportrar skulle reagera så mycket annorlunda i samma situation. Det går väldigt fort att vänja sig vid framgång och att få ett annat perspektiv på vad som är bra och dåligt än vad man hade tidigare. Bortskämd blir man snabbt, tyvärr.

LL: Ja men någonstans har man ju tappat perspektivet. Man kan inte tycka att säsongen är körd om man ligger på en fjärdeplats med mer än halva säsongen kvar! Dif arna är ju annars också rätt bortskämda med framgång, men inte ens de grinar ju i närheten lika mycket som Fbk. Kan bara inte för ett ögonblick tycka att det gått särskilt dåligt för Fbk i år, de har en liten svacka just nu, men det har de ju faktiskt råd med.

Visst blir man bortskämd fort, men att börja grina för att man "bara" ligger på en fjärdeplats efter 21 omgångar är bedrövligt.

LL: Visst har det gått bra och är också mycket nöjd med dom senaste matcherna. Var mest en besvikelse över att tipset sprack nåja har haft grymt flyt på sistone med spel förr eller senare spricker det.

Salcin: Ville bara flika in och säga GRATTIS till segern i OT. Tyvärr blev i denna lördag vad jag hade tänkt mig då jag en längre tid känt mig seg men ändå vid gott mod insåg jag när man vaknade vid 13-tiden (ja jag var inte på krogen igår) utan jobbar som tidningsbud och däckade i säng när jag väl kom hem igen att det här går inte längre. Hjärtat sa en sak men kroppen någonting annat.

Huvudvärk, trött, seg och hängig fick mig att ställa in dagens event. Således ingen hockey alltså.

Jag fick snällt följa utvecklingen via webradion istället. Men nästa lördag, då jävlar, skall jag stå¨på benen igen, rustad till tänderna i Timråmundering i COOP och dricka öl i The Sportsbar och snacka skit med storsinta lulingar.

Pratade även med HerrOber (David Rosell) i telefon som var mäkta irriterad över att LuleåFans inte blev insläppta i E.ON Arena före 14.30 eftersom eran buss tydligen hade anlänt tidigare.

Jag kontaktade givetvis Supporterklubbens ordförande Kjell Sandberg och framförde era synpunkter som kommer att vidarebefordras till huvudsektionen och styrelsen i Timrå IK.

Jag blir både arg, ledsen och besviken över sådana här dumheter. Okej om man isolerar apor i kastrull eller östgötapacket.

Men ni har ju aldrig misskött er i Timrå och jag förstår överhuvudtaget inte varför Timrå IK vill leka nån sorts Gestapo gentemot er. Jag skäms å Supporterklubbens vägnar åt trångsyntheten och storhetsvansinnet ledningen i Timrå Ik ibland lider av.

Så här får det bara inte gå till. Det känns både bedrövligt och genant.

Vi syns å hörs nästa helg!

SKÅL!

ernie eagle: Kanske ses vi då, skall själv besöka sportsbaren det är ju lördag då ;).
Jag bär Lulehalsduk den gamla alltså gul med den svarta stålmannen som logo. Är väl inte så många andra som bär sådan nuförtiden.

Salcin: Ok på Min Timråreplica står det på ryggen "112 Sjöstedt". En lång och spinkig dåre med brillor. Du kan inte missa mig ;-)

ernie eagle: Alright då vet jag!

Några ändringar till kvällens match jämfört med dom senaste matcherna.

Enligts pappers-NSD flyttas Fabricius till andra kedjan, Machulda till tredje med Isaksson och Hynning.
Saravo går in i laget igen - åter i backpar med Frallan.
Nagander får spela denna match också tillsammans med Skrbek.

J. Johansson extra back
Wallgren extra forward.

Ska bli intressant att se om Fabbe kan återta sin fina poängproduktion från början av serien nu när han åter får spela i samma kedja som Bartecko.

Återstår att se om Brynäs-spelarna som fick staffkommendering av Boork igår får spela ikväll.

Salcin: Blir otroligt intressant att se Fabbe tillsammans med Bartecko igen.Hoppas börjar producera igen.

Brynäs verkar skakas av interna stridigheter just nu, återstår att se hur det inverkar på laget.Svetsas laget ihop eller klappar dom igenom? Det är frågan.

Portello: Hoppas på det senare.

« · 619512 · »