Luleå HF

SHL · 120983 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Salcin: Jo igentligen fattar man ingenting från att knappt tagit 10 pinnar på en sässe till att slå det på enbart fem matcher borta! STORT.

Vivix: Precis, har velat ha tillbaka Fabbe i andra kedjan ända sen han blev nerflyttad. Han började ju säsongen mycket bra poängmässigt när fick spela med Bartecko.

wap.hockeysnack.com
Tyvärr spelar Fabbe inte i andra men han imponerar

Vivix: Han lär få stanna i andra kedjan, nu har han bevisat att han hör hemma där.

Det är viktigare att Fabbe producerar än att Machulda gör det Fabbe är våran framtid!

Förlorar vi det här ska jag äta upp mina kalsonger:-)

Tur att jag redan har bokat biljetter till dom 3 kommande matcherna redan för 2 veckor sedan. Senaste tidens resultat lär locka många av marginalåskådarna. Tror det blir 5300+ dom matcherna.

wap.hockeysnack.com
Brynäs hade lite tryck när dom gjorde 2-3 men när LHF fick spela 5 mot 4 tog dom tillbaka initiativet. Imponerande effektivitet.

Bolivar: Enligt line-upen spelar Fabbe i samma kedja som Bartecko och Koch, stämmer inte detta?

Salcin:
Vid Fabbes 5-2 fick ju Ragnar och Emil assist, så då bör han ju har spelat med dem just då i alla fall.

Salcin: jo, nog spelar fabbe i andra linen, men den förändringen är väl gjord till idag, kanske därför det råder lite förvirring.

Vivix: 2-6 Bartecko

Salcin: Rätta mig om jag har fel men nu har vi tagit 14 av 15 möjliga pinnar på våran bortaturne. Jävligt imponerande nu gäller det att vinna returerna på hemmaplan men det borde väl inte vara några problem!

Nuförtiden är det alltid kul att titta på hockeykväll:-)

Linkan: Stämmer bra det!

Hockeylivet är härligt nu, ska njuta och titta på målen på hockeykväll. 21.30

Salcin:
Ja matchen är väll inte riktigt slut ännu men man får graulera till vinsten iaf

Detta är fan otroligt! När vi gick in de här fem raka bortamatcherna så suckade man tungt och såg oss för sin inre syn att vi skulle sjunka som en sten i tabellen.

Men så vinner vi fem raka! Alla fem! 20-5 i målskillnad! Om nån hade påstått det innan så hade jag bara fnyst och tänkt vissa tankar om den människan.

Vi har också sju raka utan förlust varav av sex på bortaplan. Nu väntar tre raka hemma, biljetter sägs säljas som smör i solsken och det var väldigt, väldigt länge sen det var så här roligt att vara luling.

Bisittaren i webradion säger att vi var dåliga och kritiserar nästan alla spelare utom Emil Lundberg. Ändå vinner vi i utklassningsstil. Hm, hörde jag inte nått liknande förra veckan?

*applåderar och stänger glatt burken*

Albert Hall:
Jag tror webradio nissen supit , annars vågar jag inte tänka hur usla vi måste varit om ni var dåliga och krossade oss

Albert Hall: Jag har inge emot att vi är så dåliga så vi vinner borta med 6-2, känns ok faktiskt. Det ska bli kul att se vad siffrorna blir på torsdag om vi nu lyckas spela bra då.

Vivix: Jag tippar på 1-11... efter första perioden ;)

Paddan: Det är bara till o gratulera alla Luleåfans till en övertygande seger.
På Torsd. kommer vi upp och vill ha revansch!

Paddan: Hmp, 11-1 menar du väl. Lite i underkant. Matchen borde sluta nånstans kring 85-2 eller nått.

Vivix: Äh, jag räknar med att Portello kommer att se matchen och då blir nog 1-11 ett ganska lindrigt resultat ;)

Paddan: Äh, inte ens Portello kan sabba det fina flyt vi har för tillfället. Fan vad bra det känns att vara så här dålig.

Vivix:

Don't underestimate the power of Portello.

Albert Hall: Jag kan upplysa att det var flera år sedan det var roligt att vara Brynäsare......

Hur som helst så böjer jag mig ödmjukt inför övermakten, imponerande!

Det blir till att äta huggorm inför Torsdagens prövning.

JanT: Inget lag är så sårbart som när man vunnit mycket ... och inte att förglömma "pölsan är pölsan" ;o)
På torsdag sitter man med magont säkert långt in i 3:e och våndas, det är en LHF-supporters vardag under hokkysäsong :S

björn power: Självkart så kommer det snart en förlust. Det blir naturligtvis skitjobbigt på torsdag. Det är nog dags då. Vi kommer aldrig att klara åtta raka utan förlust. Fast det är bara att gno på ändå, just nu är det ju ganska långt ner till kvalstrecket.

Albert Hall: Kanske blir det så, ni har ju förnedrat både MoDo och BIF på hemmaplan samt slagit TIK i sudden vid det här laget. Jag blir inte förvånad om det blir 1-2 förluster för er i de kommande 3 hemmamatcherna.

Usch, vilka hyllningar som vi utsätts för just nu.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,733917,00.html

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,733921,00.html

Men som alla vet så vänder det fort igen i kvällsblaskevärlden. Om ett par veckor kan det låta annorlunda igen. Lika bra det, då kanske man kan känna sig som en luling igen. Känns rätt ovant just nu, man har ju vant av sig sen 1996...

Albert Hall: jag tänker då ta tillfället i akt och njuta, kul att det för en gångs skull skrivs positiva saker om Luleå har inte hänt på 10 år.

Och som du säger så om ett par veckor skrivs det väl antagligen om KS och dylikt igen så passar på att njuta så länge det varar.

Albert Hall: Ja du, 14 av 15 poäng är helt sjukt.När man såg schemat så tänkte man att på de fem matcherna blir det väl 4-5 poäng.Men ack så fel man hade, och det är man tacksam över.

Ska bli riktigt kul att äntligen få se killarna på hemmaplan.Bara hoppas att flytet fortsätter.

fy 17 föra året jaga vi en plats bland dom 8 lag som i går till slutspel
i år jagar vi topp lagen !! detta är ju sjukt men samtidigt underbart härligt
men går på rosa moln om jag drömmer så snälla låt göra så men jag börjar tror på semifinal för detta lag.

Kvällens domherrar:
HD Morgan Johansson, Ljungby
LM Jan Sandström, Luleå
LM Anders Johansson, Luleå

Huvuddomarn för ikväll har jag inte hört talas om tidigare är det en rookiedomare?

Lite Von Konow statistik inför kvällens match:
www.hockeyligan.se/vonkonow.php?nid=7315

Samt puckpratet inför matcherna:
www.hockeyligan.se/puckprat.php?nid=7307

7,5 timmar kvar till matchstart ser fram emot detta, hoppas vi får ett tidigt ledningsmål och att det blir en härlig hockeyunderhållning inför fullsatta läktare.

Salcin: Morgan har dömt Luleå på bortaplan ett par gånger..

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,735416,00.html

Varken Wahlberg eller Miettinen ser ut att få spela för Brynäs i kvällens match.

Funderar på om dessa utspel inte varit bättre för Brynäs ta i samband med landslagsuppehållet.

Wennerholm, fortsätter idag med att hylla Luleå,
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,735306,00.html

Alltid kul med positiv publicitet, även när det kommer från mr kappvändare himself.

Salcin:

Hoppas inte laget läser alla dessa positiva omdömen och i fall dom gör det så hoppas jag dom med en lika stor nypa salt som jag gör. Kvällstidningarna har ju alltid förr haft fel om Luleå i sina tips, så varför skulle dom ha rätt nu?

Att ranka Luleå som etta, om än i en underhållningstabell, är ju rent nonsens. Som vanligt från det hållet. Om inte annat så lär vi få se det ikväll.

Tips: Luleå-Brynäs 1-4. Usel match av Luleå mot ett taggat, smart spelande, defensivt Brynäs. Wahlbergs och Miettinens frånvaro svetsar samman laget. Brynäs mot resten av världen. Sedan är Boork Gud igen. Både i Brynäs gb på HS och i kvällspressen.

Albert Hall: Tyvärr överhängande risk att du får rätt!

Om en vecka är allt tillbaka i vanliga gängor efter 3 raka hemmaförluster, kvällspressen gottar sig åt den analkande krisen, och på forumet på officiella börjas i vanlig ordning KS-frossan härja.

Du är lite positivare än mig eftersom jag tror vi blir nollande ikväll ska vi säga 0-5?

Salcin: Nämen, nu får ni ger er. Iofs brukar det gå bra när Albert är negativ men så negativa behöver ni inte vara. :-)

Tror att LHF börjar bäst utan att få utdelning och hamnar i underläge men efter en usel andra period kommer man ut i tredje och vinner ganska enkelt. 5-2 efter sista i tom bur.

Efter denna match fortsätter Luleå sitt vanliga spel och tar ytterligare 2 raka vinster på hemmaplan.

Albert Hall:

Att Brynäs skall vinna över Luleå i kväll är ungefär
lika troligt som att det skall börja växa maskrosor
i slutet på december, i Kiruna.

En timme kvar till nedsläpp och vi mönstrar helt ordinarie lag förutom Robin Lindqvist enligt line-upen på swehockey. Känns som evigheter man var på hockey, och det är det ju också. Den 3 november rättare sagt, SSK 6-3. Men nu blir det tätt igen, 3matcher på fem dar. Jag hoppas att vi kommer att ta åtminstone nån poäng under dessa tre.

Mot Konsum!

Albert Hall: Mot Konsum, medlemskortet redo ;)

Eran finske så kallade "SUPER MÅLIS" verkar darra mer än vad Renberg gör när han står framför aarnio eller Kuparinen!

lillovechkin: Kallar det snarare mental härdsmälta, Kan lätt bli så efter en fin roadtripp och tro att man är oövervinneliga!
men för den sakens skull så är inte Brynäs något bra utan kör grishockey och sarg ut!

NallePhu: Inget ovanligt alls med sådana här reaktioner efter framgångsrika matchsviter. Det fattas ett par procent i koncentration för Luleå.

LL:

Ser det så illa ut? Resultatmässigt verkar det vara en jämn match. Ni kanske blivit bortskämda? :)

Dysso: Ja, men Luleå har ju det mesta av spelet och borde vinna. Nåja, än är det ju en period kvar.

Dysso: ja, kanske :-)

Luleå skapar en hel del ganska bra chanser men har inte den rätta skärpan. Brynäs ligger bara på kontring i stort sett.

LL:

komigen nu! jag vill att ni spöar brynäs :D

rödovithockeydy: det vill jag också :-)

LL: nejnejnej men ni får kämpa på!

« · 621235 · »