Luleå HF

SHL · 121431 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Salcin:

Tungt avbreäck men ni borde nog vinna ändå fast man vet aldrig med MODO :-)

Albert Hall: Häromdan efterlyste jag att Linus Omark borde få chansen.

Och ta mig tusen om han inte ska få chansen i kvällens match, skall bli intressant se vad poängligeledaren i J20 kan åstadkomma i Elitserien.

Skall följa #30 extra noga ikväll.

Salcin:

Kul att Omark får chansen. Fast den där uppställningen är felaktig, både Nordquist och Fransson finns ju med.

Albert Hall: Ja, men den lades ut på hemsidan igår antagligen därför.

Det blir som vi gissade imorse! Det vill säga Magnus Isaksson som centrar förstafemman ikväll. Tänk vilken utmaning för en 18 årig kille att få spela center mellan legenderna Renberg och Orszagh.

Albert Hall: Kommer säkert att funka finfint, Isaksson har imponerat stort på mig hitills under säsongen.

Återstår att se hur coacherna formerar fjärde-linen dubblering för Isak?

Albert Hall: Blir dock förödande för mitt dreamteam lag, har Nordquist som kapten denna omgång och det är försent att byta.

Salcin:

Från Kuriren:

Första femman: Jan Sandström, Jaroslav Obsut - Mikael Renberg, Magnus Isaksson, Vladimir Orszagh.

Andra femman: Pekka Saravo, Johan Fransson - Fredrik Hynning, Thomas Koch, Lubos Bartecko.

Tredje femman: Pavel Skrvek, Per Savilahti Nagander - Ragnar Karlsson, Emil Lundberg, Karl Fabricius.

Fjärde kedjan: Johan Harju, Tomas Wallgren, Linus Omark.
Extra spelare: Jonas Johansson.

Salcin:

Det pratas mycket om Slovaker och så vidare i dagens LHF. Men faktum är ju också att det i den där laguppställningen finns åtta strycken killar som är 23 år eller yngre och alla kommer från vårt eget J-20.

(Totalt är väl tio stycken 23 år eller yngre?)

Det var bara sju eftersom inte måvakterna och därmed David Rautio var med där...

Tilläggas kan ju också att Nordquist också tillhör kategorin 23 år eller yngre. Fast han är ju febrig.

Albert Hall: Nåt sånt blir det säkert.

Lets see,
Wallgren, Harju, Isaksson, Lindkvist, Nagander, Fransson, Rautio
, Lundberg, Fabricius 9 st som spelat dom flesta matcherna hitills.

Sen finns ju ett antal till som får hoppa in sporadiskt.
Johansson, Nyberg, Omark(debut)

Albert Hall: Totalt sett är det få spelare i truppen som är 30+.

Renberg, Machulda och Leinonen.

Sen är det en 5-6 st som är runt 27-29

Resten 23 och under, så medelåldern i laget måste vara mycket låg.

Salcin: Du glömde i alla fall en kille, Kickans kusin Viktor Lindgren, född -86 och som ståtar med 3 matcher, en assist och +1 i protokollet. Han har haft problem med nån sjukdom hela hösten, minns dock inte vad det var.

www.luleahockey.se/default.asp?cat=3&subid=5&player=29

Albert Hall: Något med magbråck, har opererats i höst och är nu på bättringsvägen tror jag ...

Nordqvist kanske spelar trots allt.

www.nsd.se/artikel.aspx?artid=3406

Portello:
Kanske blir en medelväg, att han får spela i PP och vila lite, feber så sent som under natten är inte att leka med.

Han kan behöva vila upp sig så att han är helt fit for fight till torsdag.

Salcin:

Jag tycker man ska låta honom vila helt faktiskt, finns ingen anledning att chansa med halvsjuka spelare i det läge vi är just nu. Säsongen är lång.

Annars tycker jag NSD:s nya hemsida är bra. Lättnavigerat som sjutton.

wap.hockeysnack.com
Helt rätt låt han stå över i kväll .

wap.hockeysnack.com
Helt rätt låt han stå över i kväll .

Lite drygt 2 timmar till matchstart, ska ladda upp med en middag på Österns, sen bär det av till Coop.

Albert Hall:

Att Modo skulle ha en chans ikväll är nästan skrattretande. Chans som en snöboll i helvetet möjligtvis. Sällan har väl ett talspråk varit så träffande. Vi var chanslösa och överkörda när vi verkligen hade en möjlighet, men nu? Nä, ett Lulio i högform som krossar de ena jättarna efter de andra. Med en Rehnberg i toppslag och arena med fyraochetthalvttusen galna hemmafans. Allt annat än en storförlust för Modo är inte att räkna med. Krizan har gjort sitt nu på ett tag. Ikväll får han ingen hjälp av sitt försvar, för Modo har enormt svårt att stå emot lag som kommer i våg efter våg med endast ett mål i sikte: Nämligen att göra så många mål som möjligt.

Jag ser redan fram emot nästa match i stället.

Lulio - Modo Massor - få eller inga.

NuMo:

Femochetthalvttusen galna hemmafans.

Albert Hall: Det tror jag inte på. Modo skulle aldrig dra sådana massor på bortaplan.

Albert Hall: Det är ju en himla tur att man nu har svart som en av färgerna hos MoDo, annars hade väl någon stackars Italiensk testförare riskerat att råka illa ut på läktaren.

NuMo: Nejdå, ifjol drog Modo 6000 en gång. Detta är och förblir publikrekord så länge arenan ser ut som den gör. Man ändrade nämligen den tillåtna siffran till högst 5600 efter den matchen.

Paddan: Äh, om den där Österrikar´n försöker sig på att ta sig upp på läktarn ikväll så kommer han nog att åka på stryk. För säkerhets skull. alltså. Vet du om det är nån hitskickat för att göra ett Bäpa-tifo förresten?

Albert Hall: Tyvärr har jag haft alldeles för ont om tid för att hinna styra upp något sånt. Fast, det är klart om Portello skulle känna för att frilansa så...

Paddan: Attans, jag har bara hört talas om dom där tifona, aldrig fått uppleva ett live.

Albert Hall: Fast då kom ju inte folk för att se Modo, utan för att se Foppa Sedinare, Edinare, Hedinare, Ledinare och Medinare, representera Skäggets snurriga cirkus. Jag tror att jag kommer närmare med min gissning 4500, än du med 5500. Det blir den enda spännande matchen mellan Luleå och Modo denna kväll.

NuMo:

Jag är ju rätt säker, för att inte säga helt säker, att jag kommer närmare.

Nåja, nu ska jag åka till konsumhallen så att det blir åtminstone en åskådare.

wap.hockeysnack.com
Det här har väl iofs inte så mycket att göra med kvällens match, men jag vill ändå uttrycka min förvåning över att jag kan läsa i vissa gästböcker via wap, men i andra (t.ex. MoDos) inte. Underligt. Heja MoDo!

knaskamilla: Då får du följa matchen här istället. Huvudsaken Luleås GB fungerar :-)

Jag lovar lägga in målen om det blir några. Noll-noll efter 1:a perioden i alla fall.

MoDo gjorde just 0-1 efter mål i PP. Målskytt Oscar Hedman

Paus mellan 2:a och 3:e nu. Fortfarande 0-1.

10 min kvar nu. Fortfarande 0-1 och MoDo försöker slå Brynäs i antal icingar i Coop.

Bolivar: Flest mål vinner. Hurra!

Lumber Jack: Ja, och på Sportbladet har dom det som jätterubrik. Jag trodde det var en vanlig seriematch.. :-)

En riktigt rolig match att titta på. Den kunde lika gärna innehållit 6-7 mål men två bra målvakter höll siffrorna nere. Allra, allra bäst var Krizan som vann matchen åt Modo.

Vi hade en del missflyt med studsande puckar, men vi har ju haft en hel del flyt med såna tidigare, så det jämnar ju ut sig.

Lule gjorde en bra match, hade kanske den bästa inställningen av dom här tre hemmamatcherna. Fast förstafemman blir ganska mesig utan Nordquist.

Albert Hall: Det blev med andra ord bara en bulla?

Stämmer det, som webpratarna sa, att Krizan inte ställdes inför några större svårigheter under andra perioden? 

Paddan:

KK hade nog ett och annat att göra även under andra perioden. Men matchens räddning gjorde han redan i första när han plockade pucken när Bartecko sköt stenhårt från ett par meter.

Jag blev så förvånad över något jag läste nyss. Stämmer det att MoDo hade ett tight försvar igår?

knaskamilla: Heltight, er defensiv var 100%-ig ;) Föredömlig backchecking som fick LHF:arna mest ut i hörnen. LHF gjorde ingen dålig match men MoDo:s superdefensiv orkade hålla stången - Grattis!

björn power: Vladimir Orszagh kan byta klubb pricis när han vill och det behöver inte vara Nashville Predators , säger han i Expressen .

Se länk .

Alisandali: Ja, men det innebär att Nashville ska sätta upp honom på försäljning på "waiver-listan", den lista där Huselius finns just nu.

Från Nashvilles sida verkar man mest vara intresserad av att följa hur hans knä håller och kanske ta in honom nästa säsong. Nashville har ju ingen kostnad för honom just nu. Med Huselius är det ju annorlunda, där vill ju Florida frigöra lönepengar.

Jag tror risken är liten även om den finns i teorin.

Inför kvällens match är det fortfarande osäkert om Nordquist kommer till spel. Utan Nordquist som styr upp PP, känns den minimala chansen än mer minimal.
Hoppas Rautio kan hålla nere siffrorna iaf, 8-2 smällen sist i Scandinavium blev inledningen till svackan i början av serien.

Kvällens domare: HD Lars-Johan Ryhed, Örebro

Salcin:

Ja, man har inte alltför höga förväntningar precis... Av någon anledning så gör vi alltid (inte 1996, utan de senaste åren) riktiga bottennapp i Göteborg. Vi brukar inte ens vara nära. Sånt där är konstigt, mot andra topplag på bortaplan brukar vi åtminstone kunna göra en bra match emellanåt.

Fast om Nordquist kan spela och defensiven fungerar bra så ska vi nog kunna hålla nere siffrorna någorlunda. En tvåmålsförlust låter väl lämpligt?

Albert Hall:
Bortamatcherna mot Frölunda, (våra siffror först)
89/90
4-7
7-4

90/91
8-1 (trevligt!)
en match då Frölunda hamna i AS efter 22 omg.

91/92
4-4
3-6

4-4
4-3

92/93
5-1

93/94
4-2
3-5

94/95
1-4

95/96
5-4
3-3

96/97
4-5
4-4

97/98
3-2
0-4

98/99
2-2
1-4

99/00
2-0
0-3

00/01
1-4
3-2
Fram till hit klarade vi oss bra mot Frölunda och hade totalt sett hemma borta möten + statistik men sen Frölunda blev ett topplag, har det blivit tyngre.

01/02
1-6
1-6

02/03
2-4
1-4

03/04
2-6
2-5

04/05
2-4
2-5

05/06
2-8

Salcin: Och då har du ändå inte med slutspelssiffrorna från i våras. Huvva.

Ingen Nordan i kvällens match.

Vivix: Såg precis det.Inte bra.Nordqvist är ruskigt viktig, men honom borta så blir vi kraftigt försvagade.

Portello: vi blir det ja. Nu hade jag väl inte riktigt räknat med någon jättevinst ikväll ändå, men det hade i allafall känts betydligt hoppfullare. Nåja, man ska ju inte ge upp riktigt än.

« · 627929 · »