Kanske säkrast att göra så. Täcka över det 10 nedersta och 10 översta centimetrarna av rutan samt slå av allt ljud. Så får det bli. Borde ju bli rätt säkert att jag varken hör eller ser nått på min fjortontummare då.
Fast i och för sig kanske det finns alternativ ser jag nu när jag kollar TV-tabån, Hem till byn börjar ikväll på SVT! Helt nya avsnitt. Garanterat fritt från fullvuxna män som tävlar i att slå på en gummibit med trä... kompositklubbor. Fast min idol Willy Strid har visst dött.
Portello: Fast det är Luleå som är hemmalag och bestämmer därmed färgerna, vill jag minnas. Det finns en rekommendation om att hemmalagen ska ha mörka tröjor och bortalagen ljusa men det följs långt ifrån alltid. Vill Luleå ha gult får Skellefteå vackert anpassa sig. Skellefteås hemmadräkt är väl i det närmaste helsvart, så det får väl bli den i så fall.
Aliline: häpp, 0-1 i Karlstad precis när jag tänkte fråga om hur spelet ser ut - och assist för Leinonen dessutom! Bra, nu är det bara att hålla nollan resten av matchen också så vinner vi. Det kan väl inte vara så svårt? :-)
Sitter och ser på Skellefteå-Brynäs och där händer absolut ingenting. Brynäs har haft ett friläge som Ove Molin avslutade tamt. Det ser ut att vara två väldigt osäkra lag så här långt, mycket säkerhetsspel och se till att inte gå bort sig.
Det verkar förresten så här långt inte vara så mycket mer utvisningar än normalt, i alla fall i vår match. Förvisso sju tvåor hittills, men då är ju fyra av dem dubbelutvisningar för tuppfäktning. Lite oroande att de enda tre numerära underlägena hittills har varit Luleås.
Salcin: jag tror att Frölunda kan få en ganska tung säsong. Inte så att de missar slutspel eller så, men de är inte alls lika bra som förra säsongen - i alla fall inte inledningsvis. De har haft lite för stor spelaromsättning och måste delvis bygga en ny stomme i laget. Linköping däremot blir nog livsfarliga om bara Cechmanek håller i kassen.
Salcin: Först assist av Leinonen (!!!), sedan 2-0 av Skrbek. Fattas bara att Kalle Kerman sätter 3-0 nu då. Inte utan att man håller på Luleå nu när ni snott så många Mora-spelare ;-)
...och från Skellefteå kan rapporteras att Brynäs efter tungt tryck i pp gör 1-1. Ganska svagt försvarsspel av Skellefteå, Jörgen Sundqvist fick stå helt ostörd i slottet och styra ett rätt löst skott från blå.
Aliline: vet inte om det känns så nervöst för den sakens skull, FBK borta är en svår match vad det än står. Spelet måste klaffa mer eller mindre hundraprocentigt i 60 minuter för att vi ska kunna vinna där nere. Jag är ärligt talat förvånad att vi står emot så här bra och faktiskt fortfarande leder med ca fem minuter kvar av andra perioden. Näha, precis där kvitterade de gredelina typerna. Jaja, nu får vi se om Luleå har kraft att svara igen.
Noterbart är väl att 2-2 kommer i box play när vi har den tilltänkte utvisningsdödaren nummer 1 på utvisningsbänken. Slump eller inte? Det lär visa sig under säsongen.
Salcin: poäng eller inte är väl inte det allra viktigaste, egentligen. Ja, visst vore det en jävla bra start om vi kunde sno en poäng eller tre i dag, men det känns om om det långsiktigt är viktigare att spelet funkar någorlunda och att det inte blir en sådan där mardrömspremiär som den vi hade borta mot VF häromåret när vi blev totalt förnedrade och det tog en jädra massa omgångar innan självförtroendet återvände någorlunda.
...och som vanligt lägger online-rapporteringen ner verksamheten i slutet av andra perioden och är helt död i början av tredje. Hittade annars Hockeyligans liverapportering, och där ser man skott för skott också. FBK leder skotten med 5-0 (!) efter 2:22 av tredje... det här blir svettigt. Tar vi poäng får vi nog vara mycket glada.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?