Albert Hall: Chabada skulle gärna skriva på ett nytt kontrakt redan under den pågående säsongen.Honom har jag gillat ända sedan första träningen jag såg honom.
Igårdagens match så tycker jag att Renberg visar bra form, tycker inte det var fel att ge honom pris som bästa luling.Niinimäkis två mål är klockrena, och vilket pass av Skrbek när finnen gör 4-3.Klass.
Och angående Skrbek ja, fyra assist igår och ett mål i premiären mot FBK.Det innebär att han toppas poängligan.Inte direkt första spelaren man tänker på när det gäller poänggörande. Men han får gärna fortsätta på den inslagna vägen...
Jesper Jonsson: Tror att vi tagit tre poäng även med fantomen-dräkter på. Men ändå. Kanske inte gul-svart passar så värst bra mot svart-gult? Hade nog helst sett dom röda dräkterna mot SK.AIK.
Salcin: Mer rätt kan ingen ha! Förläng Martin direkt! Han vill vi ha.. Vad gäller Papa så får vi gilla läget och hoppas på Osten. Annars är ju RR spännande.
Aliline: jag stör mig mest på att man kallar LHF-TIK för "derby". Det är ju för fan över 50 mil mellan Luleå och Timrå! Inte hör man någon säga "Nu är det dags för mellansvenskt derby" när DIF ska möta tex VF, tex, och då är det ändå kortare avstånd från Sthlm till Gbg än från Luleå till Timrå.
LL: " Timrå har inlett serien på ett strålande sätt med vinster mot Modo (3-0) och Malmö (2-1 efter sudden), så självförtroendet är det definitivt inget fel på hos ångermanlänningarna. "
LL: Ikväll gäller det att killarna spelar hockey i hela matchen, och inte i bara 20 som fallet var mot Skellefteå.
Även PP samt BP är något som måste förbättras ikväll.Det var under all kritik senast.Sen så får man ju hoppas att Surovy visar klass snart, han var ju totalt under isen.
Surovy kommer att vara en klass bättre ikväll. Obsut kommer också att vara det. BP och PP kommer i alla fall inte att vara sämre. Lägg därtill att Wernblom inte spelar i Timrå. Jag känner mig faktiskt rätt optimistisk inför kvällen, jag tror att vi kan komma undan med en hedersam förlust till och med. 2-3.
Den här Kantorn som provspelade med Lulä i Schweiz är fortfarande kontraktslös vad jag kunnat luska ut. Tänker han inte spela hockey i vinter?
Portello: Timrå har ju varit något av ett bogey team för oss ända sedan de gick upp. Även om vi iofs hade rätt bra statistik på dem förra säsongen så hade vi ändå stora problem med dem, och de två matcher vi "vann" efter förlängning nere i Timrå var vi enligt rapporterna mer eller mindre utspelade från start till mål, men satte det fåtal chanser vi fick samtidigt som Tero spikade igen. Den här säsongen är TIK ett bättre lag än förra säsongen, och jag tror tyvärr att de vinner i kväll. Det bara känns så på något sätt.
LL: "de två matcher vi "vann" efter förlängning nere i Timrå var vi enligt rapporterna mer eller mindre utspelade från start till mål, men satte det fåtal chanser vi fick samtidigt som Tero spikade igen."
Aliline: underbart är kort, heter det ju... Jaja. Gör Robert Carlsson någonsin mål mot något annat lag än Luleå numera? Tycker han gör mål hela tiden mot oss men aldrig mot någon annan, typ som Tommy Pettersson i Modo för ett par år sedan.
Jag ser förresten att Mora leder med 2-1 borta mot HV. Jag tror att många har underskattat Mora även den här säsongen. Jag tror INTE att de blir det strykgäng som många andra verkar tro.
Ambroo: jag skriver inte och har aldrig skrivit saker för att håna eller tråka hos det lag som ett par minuter innan har förlorat mot mitt lag, svar nej.
Timrå var dåliga. Vimmelkant var sämre. Men LHF var så inihelvete urbota sämst.
Simma lugnt med Leinonen. Juniorkvaliteter av rutinerade Skrbek. Pet och dutt i försvaret. Soloräder, soloräder, soloräder... Förlorad tekning, på förlorad tekning, på... Blanda och ge av mustaschen som vore han inläggsskrivare på Svenska Fån med nya kedjecombos efter varje inlägg... Schtorschtaken får pris som bäste LHF-spelare, säger väl allt när Wikegård drog ned brallorna på honom i taktikstudierna.
ALLSVENSKAN!
Chabada i all ära, men Surovy är det ju lite Machulda-feeling på. Kerman är bra, men sätter aldrig pucken. Ge mig hellre en spelare som är genomusel men sätter puckfan emellanåt.
Lövva: Stämingen var katastrof, sämsta klacken i elitserien, sämsta sittplats i elitserien och snart sämsta laget...nä kom igen nu bryt i hop och kom igen vi tar Malmö på Torsdag.
Lövva: Men herregud lugna ner dig nu. Himlen har inte rasat ner (än) är kanske bäst att tillägga) även om det kanske kändes som det just igår kväll när slutsignalen ljöd. Men ni kommer igen. Var så säker.
Timrå spelade faktiskt riktigt bra defensivt sett och var kompakta. Sedan förstår jag frustrationen över uteblivna mål när man trycker på så konstant som ni gjorde och skapade en massiv press mot Timrås kasse men puckuslingen ville inte in för eran del denna kväll vilket förvisso jag är evinnerligt tacksam för.
Bara ladda om vapenammunitionen och peppra på det tunga artilleriet på torsdag när Mif Redhawks skall skjutas i sank.
Nu har säkert dimman skingrat sig. Vi hörs i november om inte förr.
Vann vi någon tekning igår. I det viktiga 5 mot tre läget igår tog TIK tre raka tekningar. Starkt jobbat. Har en känsla av att det här blir en lååång höst.
Pessimisten: För mycket gamblande med artistskattspelare plus en övertro på juniorerna. Där är två viktiga förklaringar till att et ser ut som det ser ut. Skall någon av de sk duktiga juniorerna bli något bör de blomma ut nu.
Jesper Jonsson: Näe till förstacenter är det en lång väg att vandra. 1-2 stycken kan bli något men vi har matatats med snacket om duktiga juniorer till leda. Det har låtit som om det skulle bli en 5-6 toppklasspelare. Och vad blir det av Luleås strålande målvaktsgeneration?
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Igårdagens match så tycker jag att Renberg visar bra form, tycker inte det var fel att ge honom pris som bästa luling.Niinimäkis två mål är klockrena, och vilket pass av Skrbek när finnen gör 4-3.Klass.
Och angående Skrbek ja, fyra assist igår och ett mål i premiären mot FBK.Det innebär att han toppas poängligan.Inte direkt första spelaren man tänker på när det gäller poänggörande. Men han får gärna fortsätta på den inslagna vägen...