Jesper Jonsson: Sen så MÅSTE ju Surovy komma igång, även om han avslutade Timrå matchen godkänt så håller detta inte. En sådan högavlönad spelare MÅSTE börja producera. Det tåls ej att vänta 10 omgångar. Det är ju "på grund av honom" vi inte har yttligare en back till i truppen.
Dock så tror jag fortfarande att det var en mycket bra värvning, sett till 55 omgångar. Men nog känner man en viss oro...
Salcin: tycker att Luleå ser ut som de gjorde mot DIF i Globen förra hösten (den matchen som Orzsagh debuterade i). Spelarna verkar nästan rädda på något konstigt sätt. För mycket duttande och tvekande, kör på och fundera inte så mycket så blir det nog bättre.
Aliline: nåja, det fattas en hel del ändå. Det som är positivt i det sega spelet är att vi i alla fall gör tre mål i den här perioden och kanske till och med borde ha gjort något fler.
Men jag undrar hur det är med Obsuts ljumskar. I vissa rörelser, framför allt i vändningar och sidledsförflyttningar, ser han knappt ut att kunna röra sig.
Hoppsan, där gjorde Fabricius ett riktigt elegant mål för Frölunda. Och nu ramlade Fransson igen. Vad har hänt egentligen? Hans främsta styrka när han slog igenom var ju skridskoåkningen, nu ser han ut att ha totalt oslipade grillor och faller hela tiden.
Riktigt bra sistaperiod frånsett sista tre-fyra då vi backade för mycket. Skönt att vi vinner trots att spelet långa stunder inte alls är tillräckligt bra.
Albert Hall: Blotta namnet låter ju succé. Chabada, låt oss presentera mannen, snart legenden, och redan hjälten och kungen Chabada.
Bästa nyförvärvet på länge. Skriv fast killen på fem år, minst!
Kvällens seger var given efter beskedet att Renberg inte skulle spela. Med Renberg - förlust även om han gör poäng. Utan Renberg - seger. Pensionera honom.
Bolivar: själv ska jag upp till Luleå ett par dagar i oktober och kommer då också att åka till Skellefteå och se Barteckos första match. Får hoppas att det också blir kul...
Surovy verkar dock på uppgående (han var nog helt off när han kom hit) Kerman måste nog skippa bröstsimmarns nummer för att han skall börja producera. Välj ett scorernummer istället
LL: Låter trevligt. Har tyvärr så mycket annat under hösten så Luleå-resorna får vänta till tidigast december. Finns väl i alla fall några matcher att se i närheten.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Dock så tror jag fortfarande att det var en mycket bra värvning, sett till 55 omgångar. Men nog känner man en viss oro...