Luleå HF

SHL · 121291 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Lite tankar om kvällens matcher...

MIK-LHC
LHC har gått bra på slutet vilket även Mora har. Allt utom kval är fortfarande en bonus för Mora, och LHC är mer eller mindre på säker mark. Motivationen vinner, tre pinnar till MIK.

Skellefteå-Frölunda
Frölunda vann stort och SkAIK förlorade stort i senaste omgången. Frölunda ska nu bara städa undan ett par obetydliga motståndare och sedan blir de livsfarliga i slutspelet - ja, i alla fall om man ska tro diverse kvällstidningsskribenter. Men det tror inte jag. Skellefteå har hemmafavör, och lär vara tämligen revanschsugna. Jag tror att Skellefteå vinner.

DIF-LHF
Tyvärr, det här blir nog en svår match. Globen sägs bli i det närmaste utsåld, och all press ligger på Luleå. För DIF är det ju fortfarande en bonus att ens kunna nå slutspelet så de kan gå ut och bara köra utan att ha så jättemycket att förlora. Så här på förhand känns det som om man får vara glad för en pinne, så hundralappen på en etta är spelad på Lången.

Dagens hockeydubbel:

MIK-LHC 1
AIK-FHC 2

(den som vill kan lägga på DIF-LHF 1 till en trippel)

jag kan inte med bästa vilja få fram hur vi ska få sex pinnar på denna bortaturne . man får hoppas att dom andra lagens resultat går vår väg så att tre pinnar hemma på fredag räcker för slutspel/ingemansland

Verkar bli fullsatt ikväll, så ni som ska på matchen och inte har köpt biljett bör nog göra det snabbt som attan.

LL: Ja, men försäljning av biljetter till Luleå-läktaren börjar dom inte sälja förrän 1 timme före matchstart, dvs.kl.18. Jag räknar med att vara där i god tid före 18.
Vi kanske ses.

Bolivar: de hade inte lämnat hallen 8.30 iaf så frågan är när de kom iväg

Pessimisten: jag spelar det jag spelae bort sist på djurgårn

Bolivar: ok. Jag ska se om jag kan ta mig in på Luleå-läktaren, fast det blir nog svårt eftersom jag har biljett till en helt annan del av arenan. De lär väl vara extra noga med att kolla att man går in på rätt sektion när det blir mycket folk.

LL: typisk tvmatch

dvs onödig torsk

Jesper Jonsson: Blev iallafall en pinne.Bättre än noll.

Portello: jag är rätt nöjd med en poäng. Det kunde lika gärna ha varit noll. Iofs tre också med lite tur, men totalt sett är jag nöjd med en pinne.

Portello: Yepp, min kalkyl håller: 1 pinne mot DIF, 0 mot VF och sist men inte minst spöar vi pölsan och snor dom på 3 pinnar på fredag. Vart detta räcker törs jag inte spå (fasen vad tight det är..) men ks bär det inte till.

Synd att vi gav styvbenen en bonuspinne tack vare den korkade sista utv., aja livet går vidare trots alla debacle :)

LHF Alltid!

Men men, vi är en HV seger mot Skellefteå ifrån nytt kontrakt.

LL: Tycker fortfarande att spelet såg riktigt bra ut stora delar av matchen. Jag hoppas vi kan göra en lika bra match emot Frölunda.

Hannu Neimi: Tja, men än har vi inte begravt kvalspöket. Torsk mot Frölunda (vi har inte vunnit i Skandinavium sen 2000) och sedan måste-vinna-match mot Pölsan... Av topplagen har ju bara Brynäs och Timrå något att göra upp om, vem som skall ha fördel av hemmaplan i match 7. Vi möter Brynäs i sista och Timrå har Frölunda. De andra liger redan med 5 poängs marginal med bara 6 poäng kvar att spela om. Det lär alltså inte hända något där. Är Modo motiverade att ta poäng mot Mora? HVs usla inställning har vi ju redan sett prov på mot Frölunda. De ska nu möta AIK borta och hemma. Tabell efter nästa omgång:

Frölunda - LHF 3-0
AIK - HV 3-0
MIF-DIF 0-3
Mora-Modo 3-0

DIF 76
Frölunda 75
--------------
Mora 75
Luleå 74
--------------
AIK 73

Sista omgången:

LHF-Brynäs 0-3 (Hattrick av Molin och volleymål med hög klubba av Dackell, låt säga 3-4, sista målet inprickat 17:46 i tredje)
HV-AIK 1-2
Frölunda-Timrå 3-0
LHC-DIF 1-1
Modo-Mora 3-0

Frölunda 78
DIF 76
----------------
Mora 75
AIK 75
----------------
LHF 74

Pessimisten: kan inte se att skaik vinner båda
tror heller inte HV är så svaga och villiga att förlora som de var mot vf

däremot håller jag med om att lhf förmodligen torskar båda

Usch, nu börjar mitt hjärta att slå dubbla slag samt att illamåendet intar mig.
Nu är bara hoppas att killarna vinner nere i Frölunda för första gången sedan 2000.

Portello: Ja, det är krävande för hjärtat att vara med om detta. Tidigare år har vi ibland krigat om slutspelsstrecket men nu finns risken med kvalserie också. Huga!
Ser just på TV-n att man har de vita tröjorna idag. Synd, jag tycker de gula man hade i Globen är klart snyggare.

Bolivar: de gula är helt klart snyggare än de vita. Och nog börjar man bli lite nervös inför kvällens begivenheter. Det börjar bli dags att slänga upp diverse online-rapportering och slå på Canal+...

LL: Jag hade nog fel. De vita som skymtade var nog från värmningen. Nu har det varit 2 bilder på Renberg och Ågi i gult. Kul i så fall.

Bolivar: japp, verkar vara gult som gäller.

Första tio minuterna blir nästan perverst viktiga. Vi måste klara den biten utan baklängesmål, annars är vi mest troligt chanslösa.

LL: Första PP till LHF i alla fall. Kom igen nu

Bolivar: skit också, 1-0 till Skellefteå... skärpning, HV!

Har man sett, Kerman ger oss ledningen!

Fan också, precis när vi är på väg att få ett rejält punggrepp på Frölunda så gör man ett idiotbyte så att de kan kvittera. Helvete också!

LL: Ja, riktigt dåligt byte. Sen verkar tyvärr Roger ha lite problem med tempot...

Bolivar: nu är det Hawaii-hockey! Usch, man skulle behöva en valium så man får nerverna att lugna ner sig :-)

Jag förstår inte varför man flyttat undan Omark. Vore mer naturligt om Hynning fått flytta till fjärde.

F-n också. 

Jag sitter och tänker "våran enda chans är att ta ledningen igen, får VF ta ledningen är vi rökta" - och fem sekunder senare är det 2-1. Men nog ska väl Tero ta den? Så hårt såg inte skottet ut.

...och 2-0 till Skellefteå. HV skämmer ut sig igen.

LL: Nej, det var inte SÅ märkvärdigt men Obsuts agerande var inte heller bra.

Bolivar: Mardrömsläge efter första perioden :(

Salcin: man hade ju hoppats att fredagen skulle innebära att man i lugn och ro kunde sitta och följa den sista omgången utan risk och med en slutspelsplats som eventuell bonus, men så bra ska man tydligen inte få ha det.

Salcin: Kändes som Frölunda var väldigt skakiga när vi fick 1-0.Men tyvärr så gör vi ett riktigt skitbyte som gör att Pluss kan kvittera.Efter det så hade hemmalaget det mesta och det bästa.

Portello: ja, vi får vara glada att det bara står 2-1. Frölunda hade precis allt sista sju-åtta minuterna.

LL: Är det en match som gäller undvika kvalserien på fredag så är vi rökta, garanterat att Brynäs vinner då.

Tycker även att Bartecko-Renberg-Surovy började matchen bra, men dom måste se till att dom inte tappar pucken när dom är djupt nere i Frölundas zon för då får vi farliga kontringar emot oss.

Salcin: Och just nu är vi utanför slutspel eftersom att DIF har gjort 1-0 mot Malmö.

Portello: DIF leder, nu fattas bara ett Mora mål så är det ett totalkatastrof resultatmässigt för oss denna omgång.

Portello: slutspelet känns för min del helt ointressant just nu. Allt handlar om att hålla sig ovanför kvalstrecket, högre än plats tio för bli en bonus om det skulle bli så.

LL: 1-0 till Mora, står sig alla resultaten, är slutspelschansen helt borta och endast undvika plats 11 återstår.

2-2. Alltid något.

Salcin: shit nu ser det inte bra ut. :(

LL: Ultradefensiv gäller X måste hållas till varje pris nu!

LL: jasså. :D kommer inte in på swehockey sidan just nu.

Salcin: ja, vi måste nog få ner tempot i matchen, annars kommer Frölunda att åka sönder oss.

Och så får ju gärna HV göra sitt jobb i Skellefteå också.

Piss.

LL: Känslan är tyvärr att det är inte kommer att gå, fy fan vilken mardrömssäsong detta utvecklats till.

Salcin: och nu börjar Vinnerborg vika sig för publiktrycket. Frölunda får haka och hålla hur mycket de vill, men så kommer en liten, liten pyttehakning från en LHF-spelare och då åker armen i topp på en gång.

« · 841042 · »