MIK-LHC LHC har gått bra på slutet vilket även Mora har. Allt utom kval är fortfarande en bonus för Mora, och LHC är mer eller mindre på säker mark. Motivationen vinner, tre pinnar till MIK.
Skellefteå-Frölunda Frölunda vann stort och SkAIK förlorade stort i senaste omgången. Frölunda ska nu bara städa undan ett par obetydliga motståndare och sedan blir de livsfarliga i slutspelet - ja, i alla fall om man ska tro diverse kvällstidningsskribenter. Men det tror inte jag. Skellefteå har hemmafavör, och lär vara tämligen revanschsugna. Jag tror att Skellefteå vinner.
DIF-LHF Tyvärr, det här blir nog en svår match. Globen sägs bli i det närmaste utsåld, och all press ligger på Luleå. För DIF är det ju fortfarande en bonus att ens kunna nå slutspelet så de kan gå ut och bara köra utan att ha så jättemycket att förlora. Så här på förhand känns det som om man får vara glad för en pinne, så hundralappen på en etta är spelad på Lången.
jag kan inte med bästa vilja få fram hur vi ska få sex pinnar på denna bortaturne . man får hoppas att dom andra lagens resultat går vår väg så att tre pinnar hemma på fredag räcker för slutspel/ingemansland
LL: Ja, men försäljning av biljetter till Luleå-läktaren börjar dom inte sälja förrän 1 timme före matchstart, dvs.kl.18. Jag räknar med att vara där i god tid före 18. Vi kanske ses.
Bolivar: ok. Jag ska se om jag kan ta mig in på Luleå-läktaren, fast det blir nog svårt eftersom jag har biljett till en helt annan del av arenan. De lär väl vara extra noga med att kolla att man går in på rätt sektion när det blir mycket folk.
Portello: Yepp, min kalkyl håller: 1 pinne mot DIF, 0 mot VF och sist men inte minst spöar vi pölsan och snor dom på 3 pinnar på fredag. Vart detta räcker törs jag inte spå (fasen vad tight det är..) men ks bär det inte till.
Synd att vi gav styvbenen en bonuspinne tack vare den korkade sista utv., aja livet går vidare trots alla debacle :)
Hannu Neimi: Tja, men än har vi inte begravt kvalspöket. Torsk mot Frölunda (vi har inte vunnit i Skandinavium sen 2000) och sedan måste-vinna-match mot Pölsan... Av topplagen har ju bara Brynäs och Timrå något att göra upp om, vem som skall ha fördel av hemmaplan i match 7. Vi möter Brynäs i sista och Timrå har Frölunda. De andra liger redan med 5 poängs marginal med bara 6 poäng kvar att spela om. Det lär alltså inte hända något där. Är Modo motiverade att ta poäng mot Mora? HVs usla inställning har vi ju redan sett prov på mot Frölunda. De ska nu möta AIK borta och hemma. Tabell efter nästa omgång:
LHF-Brynäs 0-3 (Hattrick av Molin och volleymål med hög klubba av Dackell, låt säga 3-4, sista målet inprickat 17:46 i tredje) HV-AIK 1-2 Frölunda-Timrå 3-0 LHC-DIF 1-1 Modo-Mora 3-0
Usch, nu börjar mitt hjärta att slå dubbla slag samt att illamåendet intar mig. Nu är bara hoppas att killarna vinner nere i Frölunda för första gången sedan 2000.
Portello: Ja, det är krävande för hjärtat att vara med om detta. Tidigare år har vi ibland krigat om slutspelsstrecket men nu finns risken med kvalserie också. Huga! Ser just på TV-n att man har de vita tröjorna idag. Synd, jag tycker de gula man hade i Globen är klart snyggare.
Bolivar: de gula är helt klart snyggare än de vita. Och nog börjar man bli lite nervös inför kvällens begivenheter. Det börjar bli dags att slänga upp diverse online-rapportering och slå på Canal+...
Jag sitter och tänker "våran enda chans är att ta ledningen igen, får VF ta ledningen är vi rökta" - och fem sekunder senare är det 2-1. Men nog ska väl Tero ta den? Så hårt såg inte skottet ut.
Salcin: man hade ju hoppats att fredagen skulle innebära att man i lugn och ro kunde sitta och följa den sista omgången utan risk och med en slutspelsplats som eventuell bonus, men så bra ska man tydligen inte få ha det.
Salcin: Kändes som Frölunda var väldigt skakiga när vi fick 1-0.Men tyvärr så gör vi ett riktigt skitbyte som gör att Pluss kan kvittera.Efter det så hade hemmalaget det mesta och det bästa.
Tycker även att Bartecko-Renberg-Surovy började matchen bra, men dom måste se till att dom inte tappar pucken när dom är djupt nere i Frölundas zon för då får vi farliga kontringar emot oss.
Portello: slutspelet känns för min del helt ointressant just nu. Allt handlar om att hålla sig ovanför kvalstrecket, högre än plats tio för bli en bonus om det skulle bli så.
Salcin: och nu börjar Vinnerborg vika sig för publiktrycket. Frölunda får haka och hålla hur mycket de vill, men så kommer en liten, liten pyttehakning från en LHF-spelare och då åker armen i topp på en gång.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
MIK-LHC
LHC har gått bra på slutet vilket även Mora har. Allt utom kval är fortfarande en bonus för Mora, och LHC är mer eller mindre på säker mark. Motivationen vinner, tre pinnar till MIK.
Skellefteå-Frölunda
Frölunda vann stort och SkAIK förlorade stort i senaste omgången. Frölunda ska nu bara städa undan ett par obetydliga motståndare och sedan blir de livsfarliga i slutspelet - ja, i alla fall om man ska tro diverse kvällstidningsskribenter. Men det tror inte jag. Skellefteå har hemmafavör, och lär vara tämligen revanschsugna. Jag tror att Skellefteå vinner.
DIF-LHF
Tyvärr, det här blir nog en svår match. Globen sägs bli i det närmaste utsåld, och all press ligger på Luleå. För DIF är det ju fortfarande en bonus att ens kunna nå slutspelet så de kan gå ut och bara köra utan att ha så jättemycket att förlora. Så här på förhand känns det som om man får vara glad för en pinne, så hundralappen på en etta är spelad på Lången.