MorganaLefaey: Den utv var det nog inte ngt fel på :-)
Men när moditen backar in i Ejdepalm på blå och han får en charging
Samtidigt som modoiten nere i hörnet inte får ngt när han mosar in Pucka med Huvu före i planket. Typ sånt som man antingen får spö för eller ett par matchers avstäningning over there. Lite vekt av pucka att inte veva ner han men han tänkte väl på laget eller så var han groggy.
spud: Hade han tagit utvisningar för alla små knuffar i ryggen under matchen hade utvisningen varit okej. Nu hade han dock satt en nivå när sånt helt enkelt var tillåtet och det är där jag anser det stora problemet är. Sen stod väl mest Ejdepalm i vägen när Modospelaren kom backande i mittzonen, varför ska han flytta på sig när inte modoiten orkar titta vart han är på väg. Hade Ejdepalm befunnit sig 5m från situationen och tagit 3 snabba skär för att sätta in en rejäl propp så hade jag inte heller haft nå problem med att han blev utvisad.
Lövva: Du det finns då ingen sann supporter som kan hävda full objektivitet, det hör till sakens natur, och att modoiter skulle vara värre än andra är befängt.
Men att få det till att det ska vara tillåtet att tackla någon i ryggen bara för att han backar, det är pinsamt, och det ramlar tillbaka på er.
Lindberg Råkkar: Ja där har vi skillnaden, i min mening var det inte en liten knuff. I mina ögon var det en tackling i ryggen som därigenom naturligtvis renderar i 2 min. Och som tur är har jag domartrion på min sida, och på din sida står bara ett gäng luleiter med skygglappar.
Det är faktiskt ett stort frågetecken om du öht pratar om rätt situation när du upplever det som att ejdenpalm står ivägen för en backande modospelare, har för mig att det var Oscar H.
MoDoiten (Oscar Hedman?) bromsar in, vänder ryggen till och tappar fokus på situationen då han stöter på Ejdepalm som iofs håller upp armarna men bara tar emot honom. Tycker det är en helt felaktig utvisning, precis som jag gjorde live då det hände.
björn power: Kan bara hålla med. I annat fall så är det helt ok att åka in i en spelare utan puck, bara du åker baklänges. Totalt i matchen så gynnade inte Persson MoDo på något sätt men när det bara är minuter kvar av matchen så blir en utvisning så mycket tyngre.
björn power: Såg ännu fjantigare ut på TV än live. Om det där var en charging så är allt en charing,bara man rör motståndarnas rygg. Riktigt tragiskt. Och med tanke på vilken smäll Pukka fick, så borde det ju varit matchstraff med den där bedömmningsnivån. Eller kan man äns kalla det för nivå?
spud: Mats Nyström???? Aha nu är du på fotbolls planen inte viste jag att man kunde få sådana billa utv på den planen....... Magnus Nyström vet man vem det är fjanten!
Hur ids ni käbbla om det där fortfarande? Domaren var kalkondålig åt båda håll hela matchen, punkt slut. Och hade Luleå tagit bättre vara på alla bjudningar från Modo i framför allt första perioden hade inte Sören Perssons insats spelat någon roll för då hade matchen varit över långt innan 16.30 av tredje. Svårare än så är det inte.
LL: Såväl Hv som Modo åkte upp till Delfinen med tveksam inställning och lojt uppträdande. LHF:s utdelning på dessa matcher blev endast två poäng. Mycket svagt. Har någon konstig känsla i kroppen om att det blir en fin lördag kväll. LHF lyckas hålla sig på isen och vinner med 2-1. Danmark spelar blågult till EM genom att spöa Nordirland med...2-1.
Hannu Neimi: Finns det egentligen ngt lag som går för 3p häruppe? Skall väl var FBK då men de har väl sällan lyckats. Kanske såna lag som Mora och dylikt.
Men de flesta ställer ju bara upp och väntar och tar aldrig ut sig i onödan. Det är ju sällan så att Bortalagen vinner utan snarare så att Luleå förlorar. Dvs de avvaktar luleås misstag och tar vara på dem men de skapar föga av egen kraft. Möjligen i PP.
LL: Ja men nu gjorde man inte det, så Persson roll blev därmed helt avgörande för utgången ;)
Torsk idag och vi kommer mest troligt parkera på sistaplatsen. Med coacher som systematiskt spelar fel spelare i fel situationer och inte har någon som helst spelidé varken i 5 mot 5 och ännu viktigare i 5 mot 4.
I dagens hockey är special teams ofta helt avgörande för matchutgången och även om vi inte har världens bästa lag så har vi absolut spelare som passar för båda spelformerna och då måste det ju bero på våra Rograr som inte kan förmedla eller helt enkelt saknar idé om saker och ting ska utföras.
Lindberg Råkkar: ja, det är iofs sant. Då skyller jag också på domaren :-)
Verkar bara vara fem backar i laget i dag. Robin Olsson klev av på uppvärmingen enligt Canal+.
Håller med om special teams, jag tycker också att vi borde vara bättre än vi är i de lägena. Det märkliga är dessutom att både pp och bp var ganska hyfsade i början av serien, men har bara blivit sämre och sämre. Det borde ju rimligen vara tvärtom.
LL: Skönt att man i alla fall kan lita på att Lahti bara dömer åt ett håll. BP som vanligt kasst och Gusten helt lost, läste inte alls spelet rätt där utan var mil ifrån i målet på ett inte alltför märkvärdigt spel med pass och direktskott. Nytt boxplay och igen är det katastrof, flängigt och oorganiserat där alla jobbar 1 och 1 istället för som en enhet. Gusten räddade oss ur den knipan.
Ja, herrejävlar så skönt att man inte åkte ner till Scaniarinken. Utvisningarna i all ära, men Luleå spelar osannolikt dåligt i 15 av 20 minuter av den här perioden. Jag satt faktiskt och tänkte "men ta time out och vråla lite på spelarna" medan det fortfarande stod 1-2.
LL: Hemskt att se på, man får 2-0 gratis på en bottenkonkurrent vilket borde vara perfekt. Istället rasar allt ihop totalt och Södertälje hade kunnat göra både 3,4 eller 5 mål.
Sen äre oxå fint att Olsson utklassar Obsut i positionsspel och smartness i egen zon. Pengarna som rinner iväg till spelare som Obsut, Larose, Tarvainen hade varit bättre använda att elda i en brasa med för att klara vinterkylan. För dom platsar inte ens i vårat J20-lag.
Lindberg Råkkar: Och jag skulle vilja påstå att Harju slösas bort i kedjan med Tarvainen och Kerman.Dels får han ju spela så mycket mindre än vad han skulle få göra med Chabada eller Bartecko.Dessutom är det ju tre lika spelstilar i avseendet att alla tre hellre gör mål än passar till ett.
Portello: precis, tre avslutare och ingen framspelare. Det kan ju inte bli annat än totalt ofarligt. Varför, varför, varför får inte Harju spela med Bartecko?
LL: Och varför får Larose chans på chans på chans när han inte visar något öht? Är för mig en gåta. Tycker att de flesta kedjorna är felkomponerade.Bäst fungerar väl Lindqvist-Burström-Lavander.
LL: Ja ingen vet hur Rogers hjärnor fungerar om dom ens gör det. Viktor som varit en av lagets absolut bästa spelare, framförallt i de matcherna vi avgått med segrarna får runt 9-10 min speltid/match. Harju som leder poängligan får harva på med två killar som inte gjort poäng på nästan 2 säsonger eller 80 matcher.
Vi har spelat våra bästa matcher när vi gått på kort med folk och spelat med 3 femmor framåt. Sossehockeyn med 4 lines har inte funkat i nån match så man måste börja köra på 3 lines om man ska ha någon chans undvika kvalserien.
För nog måste väl resultatet vara viktigare än att alla 22 killar är glada och att vi konstant förlorar.
LL: 2-2 efter två perioder.Och visst, det såg lite bättre ut som du säger, men inte bra.Tycker att de klara chanserna uteblir. Nu får vi hoppas att SSK fortsätter med sina målsnåla perioder samt att vi kan pillra in någon puck.
LL: Ja man skapar ju en del chanser men avsluten håller div 2 klass. Kerman bryter sig in från kanten och håller i och väntar ut alla och missar sen målet. Tarvainen har fått minst 2 klara lägen i slottet och fått till skott liknande de man ser i kommunserien.
Vilket lag vågar mest i 3:e? SSK ser inte alls lika kaxiga ut längre, men dom lyckas väl utnyttja nå Luleåschabbel.
Lindberg Råkkar: det känns överlag farligare när SSK är i anfallszonen än när LHF är det. Får hoppas att vi kan få något turmål med oss, men jag är skeptisk. Tycker inte att det ser särskilt bra ut totalt sett. Enstaka sekvenser är bra.
Ejdepalm har fått mycket skit men tänk om alla hade lika hög insensitet i skridskoåkningen som han. Jag tycker han är klart bästa back i LHF i dag.
LL: Ja sen målet mot Timrå har det gått spikrakt uppåt för Ejdepalm, han har väl varit bäste back sedan dess tillsammans med Saravo då. Men det är väl oxå en del av problemet till vår position, dom som ska prestera visar ingenting. Bartecko har varit osynlig i 5 perioder efter landslagsuppehållet.
Portello: svag retur av Gusten, men hur kan TRE bortaspelare stå och titta på när Klasen åker mot mål? Minst en av dem måste ju se till att vara mellan Gusten och Klasen så att han inte ska kunna ta en eventuell retur i det läget.
alfnisse: se på fan, vi vann! Men efter den första perioden vete fasen om vi verkligen förtjänade det. Iofs kul med lite effektivitet för en gångs skull, vi har väl i princip bara två målchanser i tredje och gör mål på båda.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Men när moditen backar in i Ejdepalm på blå och han får en charging
Samtidigt som modoiten nere i hörnet inte får ngt när han mosar in Pucka med Huvu före i planket. Typ sånt som man antingen får spö för eller ett par matchers avstäningning over there. Lite vekt av pucka att inte veva ner han men han tänkte väl på laget eller så var han groggy.