Luleå HF

SHL · 121164 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Bolivar: Ja det är då ingen som vill ha Luleå:s pp som instruktionsvido, ja möjligen som hur ett PP inte ska liras!

3-0 Huvvaligen!

ajon: Ja, man kan undra. Ett riktigt snyggt mål denna gång. 3-0 nu. Precis när VF började spela upp sig.

Bolivar: Frölunda vill ju bara gör lite Spänning i tabellen.

Det höll på att bli 4-0 när man kom 2 mot 0 men försökte göra det lite FÖR snyggt. Pucken i stolpen.

ajon: Jag tror också att Frölunda vill hjälpa oss.

Bolivar: usch, kom vändningen nu?

Aliline: jaa 3-1 två snabba nu då Frölunda.

Aliline: Nja, bättre spel från Frölunda men mest ett ställningskrig just nu.

ajon: Om SkAIK ska slippa kval får dom nog fixa det själva. Samma gäller för Luleå, går inte att lita på andra.

Bolivar: nej men jag tror att det bli Luleå och Mora som får kvala till våren.

Metal Guru: Och sista-platsen är er, åtminstone till i morgon:-)

Bolivar: jag tror att ni kan slå HV imrron ni har väl aldrig förlorat nåt mot HV I ÅR?

ajon: Du menar nog att Mora kan slå HV. Vi spelade ikväll och vann med 3-1.

Bolivar: jo du var rätt ute där jag råkade svara til fel person. GRATTIS TILL SEGERN.

ajon:
Nej, jag tror inte ens vi mött HV iår.
Å andra sidan är vi obesegrade, så vi är dokumenterat svårslagna just nu.

Metal Guru: skulle inte förvåna mej om ni kämpar er till slutspel i år igen. Ni måste ju ha en bra lagmoral i erat lag.

ajon: Jamen, det är vår lag-Mora vi förlitar oss på.

ajon: Tack!

Första BP avklarat och fortfarande 0-0.

Bolivar: PP gav inget mål men Saravo satte 0-1. Härligt!

Bolivar: fn också.

Snygg uppåkning av Skrbek och Harju gör 0-2! Härligt!

Härligt 0-2 till Luleå :-)

alfnisse: ojdå ni verkar ju vara på gång nu. och sen efter den här matchen så har ni ju tre raka hemma matcher. Så ni kanske slipper kvalserien ändå?

ajon: Än är inte matchen slut även om vi oftast vinner i Mora. Det är nog den bortaarena där vi tsgit mest poäbg senaste åren.

Bolivar: poäng

Bolivar: boxplay nu.

Tveksam utvisning på Janne där men BP nu

Bolivar: visst hämtade Mora upp 0-2 underlänge mot Brynäs förra lördagen? så det är inte slut än.

ajon: Spelar ingen roll vad som hände i förra matchen eller ifjol. Det är här och nu som gäller.

Bolivar: jo det är sant. Gusten verkar vara het ikväll.

ajon: Han är väl ok men har ju inte fått så svåra skott heller. Så länge han håller nollan är det ju bra.

Hyfsat BP ikväll. Mora har inte varit särskilt heta trots att de haft 4 PP.

Bra försvar och Gusten bra i mål. 0-2 var viktiga poäng. Härligt!

Bolivar:
Grattis.

Bolivar: GRATTIS TILL SEGERN. Nu är ni med igen.

Metal Guru: Tack. Idag var vi riktigt starka i försvaret och det avgjorde.

ajon: Tack, än är vi kvar på kvalplats men vinst idag känns bra.

Bolivar: jo nu får Skellefteå passa sej. Det är bara för oss att ta timrå på måndag.

Bolivar: Oj så viktigt vinst idag, synd att det inte blev kryss i Tälje matchen.

Nu har man ju lite framtidstro, tänk om vi skulle mäkta med två hemma vinster av 3 möjliga denna vecka.

Linkan: ja himlar om ni tar 9poäng på dom här tre hemma matcherna. Då lämmnar ni nog Kvalserie strecket.

Linkan: Viktig seger men nog var det mest tur det handlade om i slutändan, vi gjorde mål på i princip alla chanser och i våran zon hade Mora 1000 chanser men puckarna studsade just utanför stolpen eller över en Mora-klubba. Dessutom gjorde Gusten en kanoninsats i målet och släppte väldigt få returer.

Grattis LHF ...med norrlänska rötter vill man inte se norrbottens lag i allsvenskan!

Lindberg Råkkar: Tycker Luleå försvarade sig väl och hjälpte Gusten på alldeles utmärkt sätt. Däremot var anfallsspelet inte det bästa, eller egentligen började det redan i mittzonen då uppspelen dröjde allt för länge och passen sällan satt på bladen. Men vi gör våra två mål som vi alltid gör. Skillnaden mot tidigare var som sagt försvarspelet som var riktigt bra.

Håller med dig ang. Gusten, han gjord een riktig kanoninsatts!

Riktigt skönt med tre pinnar och som Linkan var inne på, kan vi bara ta åtminstone två segrar på våra kommande tre matcher så .....

Lövva:

Tre raka hemmafajter gör att en luttrad Brynäsare känner trycket bakifrån.

37 Färjestads BK (h) -
38 Södertälje SK (h) -
39 Linköpings HC (h) -

Bissett19: Förstår det, men som vanligt lär det nog sluta med att jag skriver om en vecka, "det är lungt, ni kan andas ut. Luleå sumpade chansen"

Har blivit en dålig vana det där

Lövva: tror ändå att ni tar minst sex poäng på dom har tre hemma matcherna.

ajon: Färjestad tror jag att vi vinner mot men den matchen jag är mest orolig över är faktikst Tälje då dem lär backa hem hela matchen och bara försöka kontra på oss. Mot sådana lag är vi extremt svaga, framförallt uppe i COOP

Lövva: FBK hade ju en holmgång igår där man fick både Kåberg och Pirnes utvisade med Match Penalty och därmed är avstängda minst 1 match.
Lägger man till att dom har skador på nyckelspelare samt att vi faktiskt brukar lyckas rätt bra hemma mot just Färjestad så är det en match vi bara ska ha 3p i.

« · 963064 · »