Luleå HF

116683 inlägg · 888 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

« · 985898 · » Till forumet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
distanserad:
En typisk definition från en sydlänning.

Ponera att man tar en norrländsk vy på definitionen, och säger att man tar den radien man får när man har - låt oss säga 300.000 invånare inom cirkeln...
Kommentera

distanserad: Värvar ni en Stockholmare som börjar spela för LHC när han är 15 år tycker jag att ni kan räkna honom som egen produkt. Har knappast något med avståndet att göra utan när dem kommer till klubben. Spelar man i b-jun, a-jun och sedan a-laget så är det väl klart att det är en egen produkt
Kommentera

distanserad: Finns det en officiel benämning? Har för mig att alla MoDos "egna" produkter kom sig av att man var först i Sverige med hockeygymnasium. Många flyttade till Ö-vik, spelade i MoDos juniorlag och blev "egna" produkter.
Tror precis som Lövva att om man har spelat juniorhockey i klubben så är man egen produkt. Att sedan luleå är så noga med att tala om att t.ex. Harju kommer från Övertorneå är snarast ett lokalt problem.
Kommentera

distanserad:

Leksand har 1 spelare som har Leksand som moderklubb #14 Ollas tror jag. Var hamnar dom i ditt fack om tradition ?
Kommentera

Lövva: Du får tycka precis som du vill. Men det är i alla fall den officiella benämningen på egen produkt.

Själv tycker jag att man får räkna in alla från en radie av 30 mil som egna produkter (i ditt fall räknas ej nån från Kiruna med då, men väl övertårneå m.fl). Däremot får LHC med alla från Göteborg, hela småland och Stockholmsområdet. För att inte tala om en bit av värmland och dalarna.
Kommentera

mattias - 74: Vi får väl se. Kanske har du rätt. Men senaste intervjun jag såg med honom så kändes det inte som det var nåt option. NHL lär det väl bli, eller nån konstellation där han ska få lira med brorsan i ett sista desperat försök.
Kommentera

distanserad: Förvisso sant men i och med att dem har spelat i Luleå från B-jun och framåt så räknar jag dem som egna juniorer. För inte ska man väl behöva vara född på Sunderbyns BB, uppväxt centralt i Luleå för att klassas som egen produkt.

Har man varit i klubben sen man vara 15 så tycker jag i alla fall att man uppfyller kraven för att vara egen produkt
Kommentera

distanserad:

Jag är inte så säker på det. Jag tror han stannar där tills han slutar.
Kommentera

mattias - 74: Absolut. Verkar ha varit lite annat än klubbhjärta som hållt honom kvar dock. men absolut stort. Har lär röra på sig nu i alla fall.
Kommentera

Lövva: Is that so...

Tänk att jag ska behöva undervisa dig om ditt eget lag.

Omark har Övertorneå som moderklubb, liksom Harju.
Isaksson Rosvik. Lindqvist har Boden, likaså Lindgren.
Lundberg har Brooklyn Tigers som moderklubb.
Kommentera

Lövva: Nä, 13 är det! Glömde Lidhammar
Kommentera

distanserad: Sju?

Modig, Törnqvist, Olsson, Nagander, Isaksson, Burström, Harju, Lindqvist, Lindgren, Omark, Isaksson och Lundberg.

Opps, 12 var det bara. Ber om ursäkt
Kommentera

distanserad:

Det är nog lite si och så med det nu för tiden det där med Hjärta. nu är det Pengarna som styr med vissa undantag naturligtvis. TEX Kenny Jönsson som lätt skulle kunna lira i NHL men väljer lilla Rögle. STORT!
Kommentera

Lövva: I november hade ni 7. Vet inte hur många ni plockat in sen dess.
Mora har också "tradition" med 5 egna produkter. Undrar stillsamt om det är självvalt eller tvång av ekonomiska skäl... Speciellt när tabellen ser ut som den gör.

Konstaterar också att FBK inte heller har nån tradition då de endast har 1 egen produkt.
Kommentera

mattias - 74: Lite svårdefinierat va? Man får ju hoppas att alla spelare har något slags hjärta för laget de spelar för.
Kommentera

Inlägget var riktat till distanserad
Kommentera

Lövva:

Kolla hur många spelare det är i Brynäs som har hjärta för föreningen ist, för i så fall skall väl de också räknas som egna produkter ? Sjödin, Dackell, Molin, m.fl
Kommentera

distanserad: By the way, Luleå har 13 egna produkter.....
Kommentera

distanserad: Skellefteå är ett köpelag, svar ja
Kommentera

Lövva: Håller med dig. Av Brynäs 29 spelare är 0 egna produkter. M.a.o. 100% köpelag. Likadant med "anrika" Skellefteå. Så dessa klubbar saknar med andra ord "tradition".

Linköping däremot med sin trupp på 27 spelare har 2 egna produkter - har därmed "köpt in" 25 av 27 spelare, d.v.s. 92,6%.

Enligt ditt resonemang så saknar alltså Brynäs tradition, medans LHC har det.
Kommentera

distanserad: passa på det här året för det kan vara det sista.
Nästa är är ni en främlingslegion ala Luleå och Mora och du ser ju hur det går...
Kommentera

distanserad: Kanske är det så. Men å andra sidan är det bara lag som saknar tradition som köper in 95% av laget
Kommentera

Lövva: bara lag på dekis kan ständigt tjata om tradition och svunna tider. Själv ska jag se på slutspelshockey iår. Ha det så roligt.
Kommentera

Lövva: Mer klockrent än sådär blir det inte, distansierad låt mig småle:-)
Dynastin.
Kommentera

Lövva: Fantastiskt.
Kommentera

Jesper Jonsson:
det är hot stuff enbart för att nån Clubbare har lossnat från katetern, och behöver visa det för omvärlden.
Kommentera

Lövva: Pölsan och Cluben vad gör dem till hot stuff här? Har de stängt deras plank eller?

Nåja det blir en ny torsk mot lhc.

snart är vi sist.
Kommentera

distanserad: Kanske är det bara det lilla faktumet att Brynäs har fler SM guld än vad LHC har elitseriesäsonger som gör dem till ett lag med tradition....?
Kommentera

Huge: Sjödin och Dackell. Är det dem som gör er till ett lag med tradition och inte ett köpelag? Tillåt mig småle.
Kommentera

Metal Guru: Hann precis ducka...
Kommentera

distanserad: "Äldre klubb än Luleå."
Kommentera

ouch!

Huge. Backa!

Kommentera

Huge: passa dig.
Kommentera

Lövva: Kan du inte visa var jag nämnt traditioner tidigare är du snäll gubben?
Kommentera

Metal Guru: Ingen humor. Köpelag. Nazister på läktarna.
En brynäsare som lagets bäste spelare.

Visstfan har dom tradition....
Kommentera

distanserad: Först pratar du om traditioner sen säger du till Brynäsfansen att man inte kan leva på gamla meriter. Hur ska du ha det?
Kommentera

har du ingen humor, distanserad:
Kommentera

Metal Guru: Noterar att du fortfarande inte skaffat dig ett liv. Trist.
Kommentera

Håller du på att pinka på byxbenet nu igen, distanserad:
Kommentera

GävleLasse: Du kanske inte riktigt är i bästa sitsen för att vara kaxig eller? Går ej att leva på gamla meriter har jag hört. Nåt du kan bli varse om rätt snart.
Kommentera

distanserad: det har inget med åldern att göra...men vill ni återgå till era gamla traditioner så gärna för mig..

...ner å harva i ettan med er 
Kommentera

Lindberg Råkkar: Japp, och kommunismen funkar klockrent.
Kommentera

GävleLasse: Äldre klubb än Luleå.
Kommentera

Linkan: Tjära + fjädrar känns mer tryggt!
Kommentera

Lindberg Råkkar: Ledningen i Luleå ska ha yttersta ansvaret till nedflyttningen till allsvenskan...häng dom högt..
Kommentera

GävleLasse: Jadå, och viktigare att ta poäng emot bottenkonkurrenterna än mot FBK/LHC. För vår del har vi tyvärr spelat sämst mot dessa lag vilket gör att det inte känns så hoppfullt. "Det är aldrig för sent att ge upp" så vi väntar några omgångar till.:-)
Kommentera

GävleLasse: rättelse..

jag menar att de har ju matcher kvar mot alla lag som sitter i skiten just nu.
Kommentera

Bolivar: Det mesta talar för det. Men det är en jäkla massa poäng kvar och man vet aldrig. Kanske rasar det för SAIK och SSK med så de dras in i striden. De har ju alla matcher kvar mot de lag som sitter i skiten nu.
Kommentera

distanserad:
Betyder det att du gjort ditt härinne?
Kommentera

GävleLasse: Mja dom kan väl kanske testa och se om man kan köpa det också likt allt annan....
Kommentera

« · 985898 · »