Luleå HF

116684 inlägg · 888 ämnen

Permafrost

« · 154531 · » Till forumet

Permafrost
Solen skiner, det är jävligt kallt ute (känns det som) och elitserien börjar igen imorgon efter ett sånt där "onödigt" uppehåll. Känns med andra ord halvskapligt just nu.

Att jag sedan kan sitta och äta tårta i lugn och ro medan ni "tvingas" att sitta framför datorer och radioapparater för att följa någon hockeymatch nere i Göteborg, känns inte helt fel.
Kommentera

Sv: Permafrost
Måste ju förhöra mig om vad ni tror om matchen mot Frölunda imorgon kväll? Albert borde väl ha hunnit vässa sin form ytterligare, eller har han kanske hamnat i en formsvacka igen och börjat tänka negativa tankar?
Själv tror jag på en seger med två måls marginal för Frölunda.
Kommentera

Paddan: Matchen imorrn blir helt klart tuff, men inte är vi slagna på förhand. Hoppas vi kan kriga till oss ett poäng ivarjefall.
Kommentera

Kollar in här i luleå!

Snart ialf. möter Timrå- Luleå hemma i Timrå..
det skall bli en mycket se värd match i mitt tycke..
då får man se på gamle Timrå-spelaren och den bästa
killen i Timrå förra säsongen spela för luleå
undrar om han är lika bra här uppe..??..

slutresultat 3-3
Heja Timrå och luleå
Kommentera

irre: Jag kanske kommer till Timrå den 21/11. Jag är i Umeå den dagen och kommer jag iväg därifrån i tid så fortsätter jag ner till Sundsvall/Timrå för att se matchen och passa på att träffa några kompisar från min Sundsvallstid.

Linus är kung.
Kommentera

Paddan: Joru, om man bara lugnt kunde bänka sig vid datorn/radion imorgon. Själv måste jag ju uthärda en basketmatch i Coop Arena samtidigt som hockeyn, hur jag nu skall greja det. Är det väldans oartigt att sitta och lyssna på sprotradion när man förväntas koncentrera sig på Plannja?
Kommentera

Förresten blev det under jubileumsfesten offentligt att Allstarmatchen kommer att spelas i Coop Arena. Det blir första gången jag bryr mig om det jippot.
Kommentera

Lulekickan: Ja visst ja, det var ju såna planer du hade för morgondagen. Men, du blir väl i varje fall bjuden på något att äta och så, antar jag så liiite positivt är det väl i varje fall.
Beror väl på, antar att det inte skulle ses med alltför blida ögon ifall du råkar få något utbrott på någon domare eller börjar vråla om Lulemål mitt under någon timeout :)
Kommentera

Paddan: Jag funderade just lite över det där med vrålandet, men jag tänkte som så att i basket så blir det ju mål hela tiden så de kanske tror att jag är en extremt hängiven Plannjasupporter bara. Fast då vill det ju förstås till att inte LHF gör mål precis samtidigt som vilket lag Plannja nu möter imorgon gör mål, det kanske verkar lite knäppt om jag jublar i just det läget.

Attans att de skulle bjuda in oss en dag när LHF har bortamatch. En fredag hade passat bättre.
Kommentera

Lulekickan: Få se, visst är det väl så att det "måste" finnas minst två spelare från varje elitserielag i de där Allstarlagen?

Antar att de insett att det inte direkt håller att endast spela dessa matcher i Globen. De har ju inte direkt varit välbesökta, de där Allstarmatcherna.
Kommentera

Paddan eller någon annan som vet: Hur många platser finns i Coop Arena?
Kommentera

carina: 4500 sittplatser och 1300 ståplatser totalt alltså 5800.
Kommentera

carina: 5 800, varav 4 528 sittplatser.
Kommentera

Zoogin: Ok, tack för det.
Kommentera

Paddan: Ja, dessutom är väl den sk omröstningen de brukar ha mer eller mindre ren bluff eftersom de redan gjort ett urval i förstaläget.

Lika bra att flytta ut diverse evenemang till andra platser i landet där hockeyn fortfarande betyder något. Kanske kan det rentutav vara bra för intresset för Allstarmatcherna.
Kommentera

Lulekickan:

Jag skulle iallafall gärna gå på en allstarmatch, om den spelades någonstans i närheten. Tror att en allstarmatch i t.ex. Scandinavium eller Kinnarps Arena skulle ge en bra mycket större publik än en dito spelad i fjollbollen.
Kommentera

Dysso: Är väl inte otroligt att man skulle ha åkt iväg på någon sådan match ifall den spelats någorlunda nära hemifrån. Skulle dock själv tycka att det är intressantare att titta på den skillscompetition som avgörs tidigare på dagen än själva matchen.
Kommentera

Dysso: Nej Globen heter den. Globen, G. L. O. B. E. N., Globen. :)
Kommentera

Lulekickan: Brukar om inte annat bli riktigt oväntade förstafemmor i de där allstarmatcherna. Hmm, Jesper Jäger......
Kommentera

Lulekickan: Har för mig att jag hört någonting om att SM-finalerna i ishockey hädanefter skulle avgöras i den nya evenemangsarenan Bjästahallen ;)
Kommentera

carina:

Den har jag aldrig hört talas om, ligger den i Tyskland? ;)
Kommentera

Paddan:

Jag får gåshud bara jag tänker på det.. Denna Sveriges mest underskattade arena, tänkt vicket tryck det skulle bli.. T.om. modoklacken skulle kunna skapa riktigt ös där va? :)
Kommentera

Dysso: Kanske, kanske inte. Beror på om de får plats! För det lär ju bli publikrusning när folket bjuds på Dyssos raketismaskin som pausunderhållning. (Blir förövrigt bara en periods spel i första årets SM-finalserie då de var tvungna att reparera sargen efter någon otäck ismaskinsincident)
Kommentera

Paddan:

Jo, det vart lite skriverier i aftonblaskan efter den incidenten.. Var snack om att dom skulle dra in mitt ismaskinskörkort (tills dom insåg att jag inte hade något tillstånd, så jag fick lite gratis käk och husrum några månader istället)

Efter sargdemolering så får man spela vidare ändå, bara att rinken fortsätter ut på den konstfrusna parkeringen, där man får runda bilen och den tillresta supporterbusen för att komma fram till mål...
Kommentera

Dysso: Det var då du insåg att det betydde att du fick bo några månader på Bjästa Bar och Motell och deras "trendiga" 70-talsinredda kyffen och att gratiskäket i själva verket visade sig betyda att du skulle betala någon annans käk under den tiden.

Supporterbusen, fanns det huliganer på plats under matchserien också, det minns jag inte....
Kommentera

Paddan: Hmm, då kanske man får tillfälle att besöka Bjästahallen dårå om SumoMästarna ska göra upp där.
Kommentera

Paddan:

Jag snackar alltså igentligen om den sönderkörda minibusen med punkarna som åkt vilse, trodde du kom ihåg dom.
Kommentera

Lulekickan: Jomenvisst, det är bara att resa ner. Tror att gud redan hade anmält sig om jag inte minns fel. Själv avvaktar jag veckans tårtkalas innan invägning sker.

Om inte annat kan man förlusta sig i den imponerande rekreationsanläggningen, strax bredvid evenemangsarenan Bjästahallen, som av någon egendomlig anledning kallas för Entrébyggnaden.
Kommentera

Dysso: Ajda, då måste sargdemoleringen ha bedömts som misshandel eller nåt. Fanns det något levande mellan sargen och ismaskinen i samband med demoleringen? Annars brukar skadegörelse sällan medföra gratis mat och husrum, i vart fall inte när jag bestämmer : ) Fast bara det faktum att du kör ismaskin är nog att bedöma som framkallande av fara för annan förstås.
Kommentera

Dysso: Hmm, nää, det har jag inte alls några minnen av. Däremot har jag för mig att jag vaknade med Mohikanfrissa dagen efter...
Kommentera

Dysso: Minibusen, är den släkt med Lulebusen månne?
Kommentera

Lulekickan: Tror han var brorsa till supporterbusen ;)
Kommentera

Lulekickan:
Vet inte, enda busarna jag träffade i lule var dom som på bred norrländska förklarade att dom var HV supporters sist jag var i Deflinen .. Vakterna hävdade att dom inte alls var det och borde flytta på sig.. :)

Nä, dags att sova, snart dags att stiga upp!
Kommentera

Dysso: Jaså, det är dags för lite nattarbete igen.
Godnatt med dig.
Kommentera

Dysso: Nattinatti. Jag ska också sova nu eftersom jag sov så lite natten till idag. Att osova alltför mycket är inte bra har jag märkt.
Kommentera

Och här är ni och snackar strunt som vanligt :)
Kommentera

Lulekickan: Jäklar, är klockan så mycket. Bäst att klä på sig den blå dräkten då, Lennart sjukanmälde sig idag och de hittade ingen som på kort varsel kunde ta över hans jobb. Hmm, tro var Eilert och MA Numminen håller hus någonstans, de skulle ju köra Enter Sandman live för första gången.

Godnatt med er Kicks och Portello och en, förmodar jag, hårt sovande Dysso...
Kommentera

Paddan: Sov gott och vakna torrt Paddis. Jobba inte ihjäl dig när du kommer på jobbet.
Kommentera

Lulekickan:
det heter poäng...basket alltså...;0)
Kommentera

gud: Hmm, där ser man. Sen ska du väl försöka att övertyga oss också att man heller inte gör mål i pingis.....

Nåväl, kan väl passa på att önska lycka till ikväll till Hälge, gud, Albert, Portello och Kicks.
Själv kommer jag ju att vara upptagen med "viktigare" saker som att äta tårta och dricka kaffe.
Kommentera

Paddan:
det blir en massa tårtor för dig..
vad kan allt ätande av tårtor bero på...??

jag har slutat att lycka till..så ni får klara
er ändå...
Kommentera

Paddan: Tack för lyckatillandet. Hörrödu, jag tycker det varit mycket tårta nu på slutet, kan det vara bra, det..?
Kommentera

Hälge: Bra vet jag inte, men gott är det! Sen måste man ju tyvärr också vara social och då får man tydligen ont i ryggen och baksmälla. Hur sjutton ska det här gå ;)
Kommentera

gud: Måste tårtätande bero på någonting? Jo, förresten, den här gången var det tydligen någon moster som fyllde år.
Kommentera

Paddan: Illa, skitilla ! Glömde önska lulefantasterna LYCKA TILL.

Där kom det, högt och tydligt.
Kommentera

Jaha nu ska dom sända Bordeux - Dif i fotboll på radiosporten :(
Kommentera

lizzard: Men nu är det hockey till och med på sprotradion, eller i vart fall är det Redoxar mot Tikar.

Vimmelkantig måste förstås kompensationsutvisa en luling nu. Oväntat.
Kommentera

Lulekickan: I ca 20 sek är det hockey sedn går det tillbaka till fotbollen irriterande
Kommentera

Oj vilken brakförlust TIK:arna åkte på . 0-7 mot Miffo måste svida.
Jag beklagar sorgen Hälge och gud.

Kickan: Skyll inte allt på mig, har jobbat ikväll så jag har inte haft tillfälle att gräva av kablar.
Kommentera

Portello: Gick ju inte alls bra det här. Fick i och för sig in resultatet klockrent i tvävlingen, om jag nu minns rätt, men nog trodde jag det skulle bli jämnare matcher i Göteborg och Malmö.

Hmm, man ska nog inte ägna sig åt sånt där socialt heller, har fått en så djuriskt tung huvudvärk och det utan att det var någon alkohol med i bilden.
Kommentera

« · 154531 · »