tik-lhf
Jag noterar förresten att vi verkar ha spelat med tre anfallare i förlängningen eftersom Koch och Bartecko assisterade Machulda till det poänggivande målet.
Den där C-J Johansson har annars en obehaglig förmåga att kvittera i slutet av matcherna mot LHF. Visst var det han som gjorde det senast i Timrå också? Jag har annars sett att han inte ansetts vara särskilt bra i Timrå. Fast båda matcherna fick ju ändå ett någorlunda lyckligt slut... :-)
På dom 30 senaste omg. har vi bara torskat 4 ggr vid full tid: 0-1, 0-1, 1-2 samt "stortorsk borta mot VF med 2-6. Kommenatrer överflödiga - LHF är överjävligt duktiga (tolka inte detta som skryt eller storhetsvansinne utan som den kalla fakta det är..)
Tur en annan valde hjärtats väg istf förnuftet och pyntade 7000 skr för säsongskortet 05/06 på den plats man haft i cirkus 24 eller 25 säsonger :-))
Undrar hur säsongen 2006 slutar för mitt kära LHF ..?
Kvalserien har vi ju ingen som helst erfarenhet av, så av detta fenomen vet jag inget ;-)
Lycka till har jag svårt att skriva eftersom jag vill ha upp SAIK att derbykämpa emot (endast 13 mil och stort publikintresse). 14 lag vilket jag stöttar, DÅ ska ni naturligtvis vara kvar !
Haha, ja det hör verkligen inte till vanligheterna att dom är nöjda trots förlust mot elitseriens grislag nummer ett som rätt många av dom tycks anse att vi är. Har för övrigt varit ovanligt lite gnäll om vår så kallade grishockey idag trots 22-10 till oss i utvisningsminuter.
Albert Hall:
Har nu kollat på matchbilderna.Svoboda hade i ärlighetens namn ingen bra dag.Åtminstone två av Luleåmålen såg inte otagbara ut, men jag klagar inte.
Timrås 4-4 mål såg inte heller helt otagbart ut, men det kan ju hända att Leinonen var skymd där.
Två dagar till den otroligt viktiga matchen mot FBK.Seger där så har vi tagit ett stort steg till att hamna bland de fyra främsta.Vem hade trott det när säsongen började? Inte jag i varje fall.
Skulle utan tvekan ranka honom topp 5 i serien tillsammans med eran Leinonen som var ruskigt stabil idag. Han skulle kanske ha tagit kvitteringen, men var en aning skymd.
Enligt TT så var Obsut febersjuk idag, bara hoppas att han är tillbaka på måndag.
Och om man vidare ska tro TT så var detta femtonde matchen irad utan förlust.Var det så länge sedan vi förlorade mot HV borta?
Orzsagh gjorde natten som var 1+1 för St. Louis. På de senaste fyra matcherna har han gjort sex poäng (2+4)
Klart godkänt dagsverke. Vi har därmed fortfarande lite häng på tredjeplatsen. Skönt dessutom att bevisa att vi inte är ett gäng som står och faller med enstaka spelare som jag tycker att många som inte ser laget så ofta fått för sig. Luleå HF 2005-2006 är ett LAG.