Godnatt !
« Föregående · 143533 · Nästa » Till forumet
Sv: Godnatt !
Hen-rink: Fast i och för sig har inte Luleå tillhört mitt närområde på många år förrän i mars förra året. Efter flytten från Norrbotten för länge sedan har jag hunnit med Stockholm, Eskilstuna och Sundsvall innan jag flyttade upp till Luleå. Jag har aldrig sett Lira eller IFK spela. Senast jag såg en fotbollsmatch var på Råttsunda någon gång i tonåren då jag mot bättre vetande följde med min dåvarande pojkvän dit. Urtrist var det.
Sv: Godnatt !
Lulekickan: Det blir lätt så att man inte intresserar sig för en idrott som det inte går så bra för i sitt närområde. Jag har faktiskt sett både Lira och IFK spela, och jag förstår dig att du inte pulsar ut i snön frivilligt och kollar på dem... :-) Jag tänkte mer på mitt fula påhopp om medgångssupportrar. Men dit kan man inte räkna dig direkt.
Sv: Godnatt !
Svaret varför många Lulingar håller på Bajen?
TJAAAAAAAA, VAD ÄR ALTERNATIVEN? Lira Luleå? Njeeeeeeeeeeeeeee. Vad har Norrland annars att bjussa på? Sundsvall. Är det någon som håller på dem överhuvudtaget? M.a.o. Hammarby är det 3:e nordligaste laget efter Djurgården & Aik, och dem kan lulingar ju inte hålla på p.g.a. hockeyn. Alltså återstår bara Bajen. Annars kan det bero på att Lulingar är medgångssupportrar och håller på de senaste svenska mästarna. Så då blir det en massa DIF-fans nästa säsong, eller då ev. Malmö fans i Luleå.... *duckar för värsta slagskotten i pannhöjd från kickan*
TJAAAAAAAA, VAD ÄR ALTERNATIVEN? Lira Luleå? Njeeeeeeeeeeeeeee. Vad har Norrland annars att bjussa på? Sundsvall. Är det någon som håller på dem överhuvudtaget? M.a.o. Hammarby är det 3:e nordligaste laget efter Djurgården & Aik, och dem kan lulingar ju inte hålla på p.g.a. hockeyn. Alltså återstår bara Bajen. Annars kan det bero på att Lulingar är medgångssupportrar och håller på de senaste svenska mästarna. Så då blir det en massa DIF-fans nästa säsong, eller då ev. Malmö fans i Luleå.... *duckar för värsta slagskotten i pannhöjd från kickan*
Sv: Godnatt !
Lulekickan: Måste bara klistra in citat postat till mig på Linköpings gb från en dif-supporter ang. grishockey vi snackade om igår...
"En eloge skall ni har för att ni som bortalag kom till Globen och spelade ishockey inte många av de tidigare motståndarna som har gjort detta (TIK och LIF gör alltid det också)."
:-)
"En eloge skall ni har för att ni som bortalag kom till Globen och spelade ishockey inte många av de tidigare motståndarna som har gjort detta (TIK och LIF gör alltid det också)."
:-)
Sv: Godnatt !
Portello: Eller så är man som min bänkgranne på hockeyn som är konstant negativ från första nedsläpp till dess att domaren blåser av matchen. Tro förresten om det var hans fel att vi förlorade senast? Han var inte på matchen i lördags och otroligt nog så saknade man honom och hans små verbala attacker på domare, MODO-spelare och motståndare.
Sv: Godnatt !
Lulekickan:
Läste precis igenom en av trådarna på LHF's officiella. Humor. Många som ville ha gamle topper tillbaka, verkar det som. Efter att LHF gjort en av sina bästa matcher på säsongen, så ropar de efter ... Mr Avstängd. Jag förstår ingenting. Desperation borde väl inte komma krypande redan?
Läste precis igenom en av trådarna på LHF's officiella. Humor. Många som ville ha gamle topper tillbaka, verkar det som. Efter att LHF gjort en av sina bästa matcher på säsongen, så ropar de efter ... Mr Avstängd. Jag förstår ingenting. Desperation borde väl inte komma krypande redan?
Sv: Godnatt !
Dysso: Som jag skrev tidigare så uppvisade HV inget av den där bländande skridskoåkningen i Kempis, de åkte mest omkring och såg halvloja och lite ängsliga ut emellanåt. Men åndå var HV det bättre laget i matchen.
Verkar som att "Passinen" nu börjat hitta mål också.
Revansch vill man väl alltid ha efter en förlust, men att möta HV på bortais känns som en alltför svår uppgift. Vårt bortafacit denna säsong är ju heller inte direkt imponerande, men å andra sidan bör det komma en vändning snart.
Verkar som att "Passinen" nu börjat hitta mål också.
Revansch vill man väl alltid ha efter en förlust, men att möta HV på bortais känns som en alltför svår uppgift. Vårt bortafacit denna säsong är ju heller inte direkt imponerande, men å andra sidan bör det komma en vändning snart.
Sv: Godnatt !
Paddan:
Stillastående backar är nog ännu mer förödande mot HV än mot TIK. Vet inte något lag som har skridskoskickligare forwards. Hassinen kör cirklar runt alla försvar... =)
Risken är väl att Modo vill ha revansch för sist, och få lite poäng efter 0'an mot TIK. Blir intressant att se om ni lyckas höja er och bjuda upp till en spännande match.
Stillastående backar är nog ännu mer förödande mot HV än mot TIK. Vet inte något lag som har skridskoskickligare forwards. Hassinen kör cirklar runt alla försvar... =)
Risken är väl att Modo vill ha revansch för sist, och få lite poäng efter 0'an mot TIK. Blir intressant att se om ni lyckas höja er och bjuda upp till en spännande match.
Sv: Godnatt !
Dysso: Är väl inte otroligt faktiskt att han får spela på torsdag så knaggligt försvarsspel som vi uppvisade mot TIK. I och för sig var Timrå ruggigt effektiva i lördagsmatchen, men så uppenbara markeringsmissar och ett så stillastående backspel som man uppvisar i matchen skall bara inte få inträffa.
Trodde inte jag skulle säga det här, men jag saknar vår "Kristina Lugn"...
Trodde inte jag skulle säga det här, men jag saknar vår "Kristina Lugn"...
Sv: Godnatt !
Lulekickan: Eeeh, Lehtinen? Jaha, du menar han Kanin, antar jag.
Jo, han är "bänkad" ett tag till ;)
Milo var bänkad i matchen mot TIK ja. Varför han var det? Har ingen aning, har väl grava omställningsproblem precis som er favorit MODO-ballerina hade förra året. Han är otroligt offensiv, men har ordentliga brister i defensiven och har precis som de flesta MODO-backar väldiga problem att kunna använda sina kilon på rätt sätt.
Hmm, skulle alla bli bra som inandas luften i mina kära hemtrakter, då måste jag i sådana fall ha fötts med medfödd gasmask :)
Jo, han är "bänkad" ett tag till ;)
Milo var bänkad i matchen mot TIK ja. Varför han var det? Har ingen aning, har väl grava omställningsproblem precis som er favorit MODO-ballerina hade förra året. Han är otroligt offensiv, men har ordentliga brister i defensiven och har precis som de flesta MODO-backar väldiga problem att kunna använda sina kilon på rätt sätt.
Hmm, skulle alla bli bra som inandas luften i mina kära hemtrakter, då måste jag i sådana fall ha fötts med medfödd gasmask :)
Sv: Godnatt !
Hen-rink: Åjo, nog vinner de på det om de får "rätt" (fast i mina ögon fel) domare. Om de upptäcker att han inte har tänkt plocka ut någon så länge de inte mördar någon så fortsätter de, dummare än så är de ju inte. Med bättre ES-domare, som verkligen beivrar spelförstörande moment, skulle vi alla få se en bättre och roligare hockey.
Sv: Godnatt !
Lulekickan: äh, matchen idag var inte så farlig. Det är dif supporter kommentar. Phil hängde dock från mittzon som en ryggsäck, men så blev det straff också.. Hur det var i Luleå känner jag inte till. Men de flesta lirar ju lite "grisigare" på bortaplan. Tyvärr tycker jag itne Linköping har så mycket att vinna på det. Deras defensiv är tillräckligt bra för att spela normalt även på bortais om du frågar mig.
« Föregående · 143533 · Nästa »