Gott & Blandat i hockeyvärlden
Man har sett alldeles för lite av Almtuna för att kunna bedöma Rönnqvist, men mycket talar för att det är ungefär samma typ av hockey som Bulan kör med.
Så delar som är positiva med deras hockey är mer skridskoåkning och högre och intensivare forechecking än det vi har nu, men frågan är om det räcker.
Fast grejen är ju inget de säger ger ngt resultat som timeouten kvittar
Redigerad kommentar
och om de inte förskingras på vägen
Modig var ju tveklöst en av lagets bättre spelare efter Jul och framförallt OS-uppehållet.
Luleå befinner sig i en lose/lose-situation på målvaktssidan just nu, antingen visar det sig att Nilsson håller och utvecklas till en så bra målvakt han har potential till, redan nästa säsong och därmed försvinner till Islanders och NHL året efter, eller så håller han inte alls för trycket och vi får ett ännu större problem på målvaktssidan jämfört med årets säsong.
Just nu känns det inte som att Luleå har någon plan på hur man bygger laget, vi känns rätt svaga i alla lagdelar för tillfället.
Hur var Kapus hos er, nåt at ha, elr "dussinlirare"?
Luleå hade väl en del planer på att behålla honom om jag minns rätt men förmodligen var han väl för dyr då.
Vad han håller för klass idag som gammal gubbe har jag svårt att uttala mig om, men killar som Stumpel och Palffy höll ju toppklass i OS så han kanske går i deras fotspår och åldras med värdighet på isen :)
Att ge upp Berglund vore rent idiotiskt, det finns väl i alla fall 4 stycken backar som man kan göra sig av med före honom. Man kan ju börja med dom två som alltid går skadade och bara deltar i typ hälften av matcherna.
Såvida de inte lovande junisar typ
Det blir dessutom enklare resor än om ett gäng som rögle el leksand tagit platsen.
Dessutom en massa extra matcher för alla stockholmsbaserade lulefans att kolla.
Jesper Jonsson:
Få se nu hur länge det tar innan Luleå presenterar Rönnqvist som ny tränare. Det är ialla fall klart att han lämnar Almtuna.
Portello:
Pratade med en jobbarkompis som sa att om Simensen blir tränare skall då fan inte jag se nån match med AIS nästa säsong. Rönnqvist är sjukt populär i Uppsala.
Tappa en kille som gjort nästan 50 poäng på 2 säsonger utan att ens vara som bäst. Medans vi värvar sopor från allsvenskan och Norge.
AVGÅ OSTEN!!
Nu vill jag ha Chabada kvar också så är jag nöjd.
Självklart är det roligt att Fransson stannar, dock krävs det ju att han fortsätter på samma höga nivå eller gärna att han blir ännu bättre.
Tyvärr gör det ju inte laget bättre till nästa år eftersom han redan var våran spelare. Dom andra nyförvärven är ju mestadels dvärgar som inte väger något och det ser jag som ett stort problem, så fort matcherna börjar gälla något är man chanslös. Det ser vi på alla nivåer, Leksand var större och tyngre i J20 och det gav utdelning. Idag i U18-finalen såg vi ett USA som var större, tyngre och starkare vilket gjorde Sverige chanslösa.
Ju tuffare matcherna blir desto svårare är det för små spelare att hävda sig och kunna fortsätta vara kreativa. På seniornivå är det i stort sett omöjligt att nå framgång med ett småväxt lag. Där har vi ett stort problem som vi tydligen verkar ignorera när vi värvar spelare.
Jesper Jonsson: PK om 30 minuter. Vad händer då? Dom presenterar kanske att Kim Karlsson är klar för try out och sedan är det klart.
Sedan säger osten ungefär så här: "-Vi kanske har klart med fler spelare, mer säger jag inte"
Nå lycka till
Portello:
Du glömde deras roliga slogan:
"Guldet ska hem!"
Har det någonsin varit där? (A)
Portello: Den som väntar på nåt gott. Har oftast jävligt ont i magen. Men det är väl lite av tjusningen med hockey antar jag.
Lycka till själv. Ska bli spännande att se alla era värvningar ånga mot guldet. Eller vad det nu satsas på i obygden.
spud:Skillnaden är den är att det fortfarande är rykten. Och att värva 1 eller möjligtvis 2 sådana spelare kan ha ett bra syfte - att komplettera en färdig stomme. Att värva 6 stycken dussinspelare (snällt uttryckt) med högst tveksamma meriter - och därmed bygga hela laget kring dessa - är däremot svårt att se något wow i.
Nu såg jag att Luleå verkar lägga alla resurser i en spelare som är på ingång. Kanske kunde man spekulera i om de pengarna inte hade gjort sig bättre utspritt på 3-4 hyfsat kvalitativa spelare, istället för 1 stjärna och 6 dussinspelare. Men men, det finns säkert en bra tanke bakom och vi får hoppas att scouterna har mer på fötterna än vad jag har. Men va fan, man måste ju få hugga lite.
Blev tummetott som vanligt när det gäller Luleå Hockey, någon finsk dvärg som har snittat 0.5PPG under sin karriär i finska ligan.
Sure 30 mål denna säsong låter bra, fast alla tidigare år har han haft riktigt dåliga år efter han presterat bra.
Å Lindqvist skickar man bort :(
Vilka ska spela centrar nästa år?
Abbot-Olausson-Lavander??-Burra??
Känns en aning tunt måste jag säga.
Inte direkt att man längtar till hösten
Sen ur LHFs perspektiv kan man ju undra om spelare som Meijer, Kim Karlsson eller någon annan av dom nya kommer uträtta nå mer än Lidhammar i en 3:e eller 4:e femma?
Så i slutändan handlar det kanske om att man byter ut en lokal egenfostrad produkt mot någon utifrån(Kim borträknad då han ju faktiskt är från fyrkanten).
Han är nog en bra värvning.
det vet vi ju av erfaranhet
Klart om alla är som omark kanske. Men då lär de väl inte passa varann