LHF - SSK
« Föregående · 512754 Till forumet
Sv: LHF - SSK
Bo_Beast: jag tycker ändå att vi har fått se rätt mycket av LHF den här vintern om man räknar både ppv och Canal+. Vi ska ändå komma ihåg att vi har haft ett av de minst profilstarka lagen (och då pratar jag om profiler som även måttligt hockeyintresserade känner till) och därmed blir vi mindre intressanta för kommersiella kanaler.
De matcher jag på rak arm kan påminna mig har visats är de här, i viss oordning:
LHF-DIF (3-2)
Modo-LHF (4-5)
LHC-LHF (2-1)
TIK-LHF (4-4)
LHF-VF (3-4)
LHF-Modo (5-2)
Mora-LHF (4-5)
VF-LHF (5-2)
MIF-LHF (2-4)
LHF-HV (6-4)
BIF-LHF (4-9)
(LHF-SSK)
Om jag inte har missat någon nu så blir det alltså totalt tolv matcher, dvs nästan var fjärde match. Det är inte så himla illa ändå, och har jag glömt någon så blir det ju ännu bättre siffror. Det är i alla fall mer än under förra säsongen, då det visades tio LHF-matcher i grundserien.
De matcher jag på rak arm kan påminna mig har visats är de här, i viss oordning:
LHF-DIF (3-2)
Modo-LHF (4-5)
LHC-LHF (2-1)
TIK-LHF (4-4)
LHF-VF (3-4)
LHF-Modo (5-2)
Mora-LHF (4-5)
VF-LHF (5-2)
MIF-LHF (2-4)
LHF-HV (6-4)
BIF-LHF (4-9)
(LHF-SSK)
Om jag inte har missat någon nu så blir det alltså totalt tolv matcher, dvs nästan var fjärde match. Det är inte så himla illa ändå, och har jag glömt någon så blir det ju ännu bättre siffror. Det är i alla fall mer än under förra säsongen, då det visades tio LHF-matcher i grundserien.
Sv: LHF - SSK
Nu ser jag ju förresten att vi har ett ganska bra facit i tv-sända matcher. Eller ganska och ganska, det är jävligt bra till och med. Elva spelade har gett hela sju segrar, en oavgjord och bara tre förluster (varav två är mot Frölunda som ju alla alltid förlorar mot... ja, nästan i alla fall). 7x3+1=22 poäng på 11 matcher vilket extrapolerat till 50 omgångar ju faktiskt blir exakt 100 poäng. Då hade vi varit tvåa i serien.
Slutsatsen är alltså solklar: hade Canal+ bara sett till att sända fler matcher hade vi slutat mycket högre upp i tabellen!
Slutsatsen är alltså solklar: hade Canal+ bara sett till att sända fler matcher hade vi slutat mycket högre upp i tabellen!
Sv: LHF - SSK
Poffa: om man tittar på canalplus.se så verkar det vara så att C+ sänder två matcher i kvartsfinalen, en på den vanliga Canal+ och en på Canal+SPORT. Det kan iofs också vara så att de sänder matchen i normal bild på huvudkanalen och i bredbild på SPORT för så vet jag att de har gjort förut. Hur som helst så lär i alla fall alla matcher i slutspelet gå att se.
Är det förresten någon som vet om det sänds några matcher från kvalserien? Jag har inte hittat något om det, är det jag som letar dåligt eller är det ingen som sänder något?
Är det förresten någon som vet om det sänds några matcher från kvalserien? Jag har inte hittat något om det, är det jag som letar dåligt eller är det ingen som sänder något?
Sv: LHF - SSK
Linkan: Vad händer nu? Går Frallan in å tar Staios plats? eller kommer dom rulla på fem backar, som dom gjorde när Sandström var skadad?
Personligen hoppas jag på att Frallan får spela. Rulla på fem backar ett helt slutspel låter inte direkt som ett vinnande koncept. Oerhört slitsamt och svårt att få rytm i spelet. Dessutom vet vi alla att kapaciteten finns hos Frallan att spela riktigt bra hockey. Bara lite sarg-ut som saknas!
Personligen hoppas jag på att Frallan får spela. Rulla på fem backar ett helt slutspel låter inte direkt som ett vinnande koncept. Oerhört slitsamt och svårt att få rytm i spelet. Dessutom vet vi alla att kapaciteten finns hos Frallan att spela riktigt bra hockey. Bara lite sarg-ut som saknas!
« Föregående · 512754
Yes, Canal + visar LHF - SSK på PPV.