+ 1
Inlägg: 1065589
Svarskommentarer
Sv: Kvällens match
Lindberg Råkkar: å andra sida tillåts inte heller FBK skapa just något. De har mycket puck, men målen står inte i sarghörnen. Nästan alla deras avslut har kommit från långt håll med fri sikt för Gusten. Vet inte heller om FBK känns tröga och oinspirerade - jag vill påstå att de inte är särskilt mycket bättre än så här generellt sett.
Håller delvis med dig om domaren, Luleås utvisningar har varit rätt ok men jag tycker att han har släppt ett par som han borde ha tagit för FBK som tex när en back jagade efter Omark och vevade med både klubba och nävar. Det är dessutom mycket hugg och slag från FBK:s sida vid blockeringssituationer framför båda målen. Helt rätt dömt däremot att ge Pierre Jonsson 2+2 alldeles nyss.
Håller delvis med dig om domaren, Luleås utvisningar har varit rätt ok men jag tycker att han har släppt ett par som han borde ha tagit för FBK som tex när en back jagade efter Omark och vevade med både klubba och nävar. Det är dessutom mycket hugg och slag från FBK:s sida vid blockeringssituationer framför båda målen. Helt rätt dömt däremot att ge Pierre Jonsson 2+2 alldeles nyss.
Boxplay har varit rätt bra, man har stressat bra hela tiden och FBK har fått svåra avslut från bortre back.
Däremot framåt har vi ju som vanligt ZERO och det mot ett FBK som känns trögt och oinspirerat.
Å nu slarvade Omark bort 4 mot 2 genom att lira till markerad spelare .. SOPA!