Inlägg: 1146540
Svarskommentarer
Sv: J20
björn power: Det var väl rätt långt ifrån fullsatt, hade säkert gått trycka in det dubbla. Orkade bara med 2 perioder men under dessa 40 min så kontrollerade och spelade HV ut oss fullständigt.
Den stora skillnaden mellan lagen så långt var passningsspelet, HV slog långa fina pass mellan varandra som gjorde att LHFs överbelastningstaktik i försvarsspelet blev detroniserat. Utan Nilsson räddningar skulle det varit 2-6 efter 2 perioder. I LHF körde man mest solo i anfallszon, väldigt få passningskombinationer mellan egna spelare.
NU såg inte sista men måste säga att jag är väldigt förvånad över den målmässiga utvecklingen. 5 mål på 10 skott, vi måste haft ett enormt flyt med utdelningen. Spelar vi final så beror det till 90% på Anders Nilsson.
Den stora skillnaden mellan lagen så långt var passningsspelet, HV slog långa fina pass mellan varandra som gjorde att LHFs överbelastningstaktik i försvarsspelet blev detroniserat. Utan Nilsson räddningar skulle det varit 2-6 efter 2 perioder. I LHF körde man mest solo i anfallszon, väldigt få passningskombinationer mellan egna spelare.
NU såg inte sista men måste säga att jag är väldigt förvånad över den målmässiga utvecklingen. 5 mål på 10 skott, vi måste haft ett enormt flyt med utdelningen. Spelar vi final så beror det till 90% på Anders Nilsson.
Avlutningen där kvällens 4:amålsskytt avslutar matchen med att på egen hand jobba in 7-5 passar utmärkt. Nu har LHF en jättechans att knipa en SM-Final plats genom att vinna i 2 raka, tror HV är bra darriga inför match 2, en enorm press på sej. En bra start av LHF och det kan gå vägen :-D