Inlägg: 1146588
Svarskommentarer
Sv: J20
björn power: Jag har sett siffror att b-hallen skulle ta så många som 1000 pers för J20 matcherna och det ser jag som fullt möjligt. Var gott om plats på läktaren runt i kring mig.
Kan som sagt inte uttala mig om 3:e perioden men Luleås två första mål gjordes antingen genom soloåkning eller grötande medans HVs mål byggde på bra passningspel. I övrigt så gill LHF att har två man bakom förlängda mållinjen och sedan gröta in sig mot mål medan HV spelade mycket långa krosspass på offensiv planhalva. Under de första 2 perioderna hade HV nästan ett tio-tal klara målchanser i slottet medans LHF inte hade mer än 2-3 totalt trots spel 6 mot 3 i 2 min.
HVs juniorer lirar ganska likt deras A-lag detsamma gäller väl oss i viss mån och jag föredrar mer den filosofin där man skapar chanser med ett bra passningsspel eftersom det kräver mer skicklighet.
Kan som sagt inte uttala mig om 3:e perioden men Luleås två första mål gjordes antingen genom soloåkning eller grötande medans HVs mål byggde på bra passningspel. I övrigt så gill LHF att har två man bakom förlängda mållinjen och sedan gröta in sig mot mål medan HV spelade mycket långa krosspass på offensiv planhalva. Under de första 2 perioderna hade HV nästan ett tio-tal klara målchanser i slottet medans LHF inte hade mer än 2-3 totalt trots spel 6 mot 3 i 2 min.
HVs juniorer lirar ganska likt deras A-lag detsamma gäller väl oss i viss mån och jag föredrar mer den filosofin där man skapar chanser med ett bra passningsspel eftersom det kräver mer skicklighet.
Tycker dessutom att flera av HV:s mål var slumpartade kontringar via snabba spelvändningar, efter djup LHF press. HV är duktiga på att kontra, när dom var här förra matchen i Top8 vände och vann dom med samma taktik.
Anders Nilsson hade en konstig match, långa stunder inget speciellt för att sedan ställas i rena frilägen. Han var dock godkänd med några riktigt vassa räddningar.
Enl officiella siffror var vi 498 åskådare i en arena som tar 500, det får man väl räkna som fullt. Där jag stod i mittensekt. och vad jag såg åt sidorna fanns det då inte många lediga m2 att sätta fossingarna på.