Inlägg: 1337880
Svarskommentarer
Sv: Kvällens match
Lindberg Råkkar: Sopanen kom tillbaka och gjorde en bra 3:e period och belönades med speltid i slutet. Så det kanske finns lite potential i killen men i så fall måste vi nog se det mera långsiktigt. Han lär ju inte göra någon större impact denna säsong.
Sandström gör ännu en katastrofmatch, 2-0 får han ju ta på sig med svagt agerande på offensiv blå och sedan framför eget mål. Vid 1-0 är det både han och Fälth som är relativt dåliga båda två. Dessutom känns det som att Nilsson överspelar situationen i mål och öppnar upp sig onödigt mycket. Jämför man med Hadelövs spel så är det mycket mindre rörelse och mer fokus på att vara tät. Men då skiljer det ju också 15 år i rutin.
Tråkigt att höra Rönnqvist efter matchen prata om att förlusterna beror på OTUR!!
Idag har vi väl egentligen ingenting av spelet förrens efter vårt PP i 2:a då vi spelare bra i en stund. I tredje när vi jagar skapar vi ingenting medans Skellefteå enkelt får kontrollera händelserna. Visst vi får två frilägen men när det är Lavander och Burra som har dessa så är det ju inte ens nära att det ska bli mål.
Om detta håller i sig får vi vara glada om vi ens kommer 8:a och tar oss till slutspel.
Sandström gör ännu en katastrofmatch, 2-0 får han ju ta på sig med svagt agerande på offensiv blå och sedan framför eget mål. Vid 1-0 är det både han och Fälth som är relativt dåliga båda två. Dessutom känns det som att Nilsson överspelar situationen i mål och öppnar upp sig onödigt mycket. Jämför man med Hadelövs spel så är det mycket mindre rörelse och mer fokus på att vara tät. Men då skiljer det ju också 15 år i rutin.
Tråkigt att höra Rönnqvist efter matchen prata om att förlusterna beror på OTUR!!
Idag har vi väl egentligen ingenting av spelet förrens efter vårt PP i 2:a då vi spelare bra i en stund. I tredje när vi jagar skapar vi ingenting medans Skellefteå enkelt får kontrollera händelserna. Visst vi får två frilägen men när det är Lavander och Burra som har dessa så är det ju inte ens nära att det ska bli mål.
Om detta håller i sig får vi vara glada om vi ens kommer 8:a och tar oss till slutspel.
Precis nu har vi även hunnit aavverka 5 minuter PP utan att skapa mer en kanske 2-3 chanser om man är snäll.
Men våra tränare kommer säkert hävda att vi vinner chanserna med 45-10 efter matchen i vanlig stil.