Inlägg: 1537311
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ett ljudsystem som var paj och man skippa tramset med björngap, vips blev det old school hockey med både mål och slagsmål. Det var bara träbänkarna och tomteblossen som saknades.
Hm, intressant läge i serien. Nyss hade ju Schtaan och HV gått loss, nästan 10p före Luleå.
Men här har vi läget i detta nu:
Till det kommer MooDoo som har 2-0 på Rögle redan och säkert vinner komfortabelt.
Och i morgon HV-Schtaan samt Gnaget-Pungen.
Följt av tisdagsmatchen då vi i Delfinen ska fördela hela sex poäng mellan oss och HV efter typ 73 minuters hockey, om det inte blir suddar. Vi kan ju tappa alla de sex poängen - men vi kan också ta 6 poäng då. Det kan betyda mycket för ställningen i serien - Luleå har faktiskt en liten chans att vara förbi HV efter tisdagens match.
Annat kuligt är att Växjö, Timrå och Gnaget är på god väg att få kontakt med Värsta Köplustan. Har svårt att se att Lustan kan försvara sin plats ovan strecket nu när de jagande börjat få vittring. Och åker Lustan under kommer de säkert att tappa mer och bli ännu sämre.
Härliga dagar framför oss:-)