Luleå HF

SHL · 122148 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1575256

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:Stort FET-GRATTIS!! Tror nästan Ulfvarna tar det på Lördag, men SENAST på Måndag kväll, är ni i FINAL!!

OM nu inte hrr Loob hittar på nån alldeles ny regel, som får Er att tappa enl nån hittills okänd Ulvfa-Regel?

För som vi alla vet,

WARULFVEN ÄR WARULFVEN!!


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

zigge: Du har helt rätt. Inte förrän den feta looben sjunger är det färdigt;-)

Nu är ju Ulfven på rygg men vi vet ju att de aldrig kan räknas bort och ju mer de retar upp sig desto värre blir de att tas med. Med den bakgrunden tror jag att chansen för oss att ta den sista vinst vi behöver mot Ulfven kan taxeras till:

Lördag i Karlstad  - 70%
Måndag i Luleå     - 50%
Onsdag i Karlstad  - 20%  

Eftersom jag kan matte innebär det alltså 88% sannolikhet att vi når finalen. Men ju närmare Ulfven kommer, desto svårare kommer de att bli att tas med.

Just nu har vi ju så svaga zebror att de hemmadömeriet har blivit legio och nästan lika stark faktor att räkna med som lagens spelstyrka. Så på lördag räknar jag med att spela mot en zebra-förstärkt Warulfv. Ändå tror jag att om nu Ulfven viker ned sig kommer det lättast att ske om det blir på lördag eftersom de själva nog nästan räknat bort sig då, eftersom de har uppförsbacken 1-3 i matcher och kunskapen att Luleå är det bättre laget hittills och bara behöver en vinst till.

Känns skönt att vänta in lördagsmatchen lite mindre nervöst men allvarligt talat tror jag vi bör knipa den, annars ramlar våra chanser att nå finalen ned till 60%....


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

zigge: Robin Jonsson anmäld, men inte vart Lajunen anmäld förra matchen för samma grej. Man blir så äcklad av sånt där enögdhet av alla inblandade parter.

Aja vi är vana, så det är bara köra på och köra över Warulven.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
zigge: de börjar gräva i regelboken nu. Difiplinnämnden får agera

Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage